Luier verschonen, telkens moeilijker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Het wordt telkens moeilijker de luier te verschonen van mijn zoontje. En het wordt soms een enorme bende met de poepluiers als hij zo aan het draaien is en van alles wil doen, en soms verlies ik dan even mijn geduld, ik ga niet schreeuwen hoor of zo, maar ik voel me wel eventjes geirriteerd van; he lig nou eens stil. En daarna voel ik me dan enorm schuldig :(:(:(omdat hij nog maar een baby is en ik me niet geirriteerd hoor te voelen en hij dat misschien wel voelt..:x.

Herkennen andere vrouwen zich hierin?

2. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ik herken het hoor! Ik wordt ook een beetje geirriteerd maar hij begint daar om te lachen alstie me zo ziet klooien! En dan moet ik zelf ook alweer lachen...Ben blij alstie over een jaartje of 2 goed zindelijk is:D

3. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Herkenbaar! Ik zing vaak een liedje voor mijn kindje of geef hem iets om mee te spelen in zijn handen.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik herken wel dat het hier ook af en toe een judowedstrijd is (op het moment verzet hij zich weer minder), maar als ik daarover geiriteerd raak voel ik me daar niet schuldig over. Hij mag heel veel spelen en draaien wat hij maar wil maar bij een vieze luier moet hij gewoon netjes blijven liggen. Ik spreek hem zelfs weleens streng toe dat hij zo weer mag spelen maar nu even stil moet liggen. Krijgen ze niets van hoor!

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Herkenbaar hahaha pas geleden gaf ik hem een bijsluiter van de zetpillen, daar was hij zo geconcentreerd naar dat hij stil bleef liggen.
    Of ik geef een speeltje wat hij normaal niet krijgt.
    Of een billendoekje hahaha iig iets waarme hij even zoet is.
    Ben dan 10x sneller klaar dan wanneer hij overal naartoe rolt en gaat zitten.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik weet niet waarom ik me schuldig voel, misschien omdat ik dus eventjes "negatieve" gevoelens heb, terwijl ik meestal alleen vertedering en liefde voor hem voel

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Je hoeft je niet schuldig te voelen.. komt omdat wij 'mama's de poep niet overal vandaan willen halen, ik zeg het ook wel eens op die manier tegen Jayden, dan kijktie me aan van 'oh shit ze meent het' en dan is het gelukkig ook klaar maar als ik niets zeg en hem continue terug draai op zn rug steeds wilder dan begint hij te huilen van 'ik mag niks van mama'
    dan zeg ik het liever even op een 'boze' toon dan dat ik hem zn gang laat gaan..
    Ik voel me dan ook schuldig hoor maar daarna knuffel ik hem altijd f lekker als hij weer een schone broek heeft.

Ik denk dat je van jezelf schrikt dat je even geirriteerd raakt van het gedrag van je kleintje.. is normaal dat gevoel.

8. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ohhzo herkenbaar! Dat verschonen is inderdaad soms net een worstelwedstrijd en ik moet ook wel eens zuchten.

Je af en toe ergeren lijkt mij heel menselijk hoor, die van ons is ALTIJD actief, ik heb soms wel eens een momentje de balen, kon hij maar eens rustig zitten! Ik zou hem nooit iets aandoen, maar grrrr af en toe!

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja mijn ventje is ook heel actief, soms wil hij letterlijk uit mijn armen wegkruipen, dan ziet hij iets en moet hij er achteraan of het aanraken zoals de lamp:)

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja het is denk ik een nieuwe fase he? Eerst is het een baby die niks kan, en nou begint hij een eigen willetje te krijgen, en dan moet je soms to t10 tellen, en dat is nieuw voor me:)

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik denk dat ik ervan schrik inderdaad, ik ergerde me in het begin ook wel eens als hij veel aan het huilen was, maar voor de rest lag hij maar te liggen:)

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Héél herkenbaar!! Maar iets in zijn handjes geven helpt meestal wel voor eventjes hoor. Als ik het snel doe......Voorkomt niet altijd dat hij alsnog met z'n voetjes in de poep trapt ;). Ik spreek hem soms ook wel ff vermanend toe en dat helpt meestal wel eventjes. Dat is beter dan zo worstelen met kind en luier :D.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op zo'n moment mag (en mocht) mijn dochter(s) altijd spelen met iets waar ze normaal niet mee mogen spelen. Mn mobiel, m'n sleutelbos, flesjes of tubetjes zalf...
    Maar in elk geval iets wat ze héél interessant vinden :) . Een spiegel naast of boven de commode (onder het plankje) wil ook nogal eens helpen.

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Goeie tip! Ik zal het proberen:). Ja hij wil ook altijd alles om zich heen pakken, de sudocreme, de luier, alles wat klaarligt op de commode:p

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Hahaha dat was hier dus ook, enige wat nog op de commode ligt dat is het aankleedkussen en hijzelf, voor de rest niets meer want hij blijft alles pakken..

Ik ga dat met die spiegel onder het plankje eens proberen.

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hihi ja ik zet ook onderhand alles weg! En alles gaat in zijn mondje dus soms zag ik opeens dat zijn vingers onder de creme zaten! Ik ga nu gewoon allemaal speeltjes neerleggen maar niet teveel anders blijft ie ook weer draaien

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier geef ik een tandenborstel in dr handen aangezien ze tandjes poetsen helemaal geweldig vind ( met bij behordende lied)
    Ze heeft al sinds ze 5 maanden was tandjes en zo doen wij het dus steeds.
    2 vliegen in 1 klap tandjes schoon en luier verschonen

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeeel herkenbaar! hier helpt het vaak wel om een pakje billendoekjes te geven die ze er vervolgens een voor een uit kan trekken. Na afloop stop ik ze gewoon weer terug voor de volgende keer :p

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi inderdaad.. en al éét ze de verpakking op zo'n moment even op :p dat boeit me dan niet, als ze maar even stilligt!

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah idd! wat ze nou zo lekker vindt aan die doekjes?? ;) ;)

Deel Deze Pagina