Wanneer hebben jullie jeje baby laten erkennen bij de gemeente? En hoe gaat dit precies in zijn werk? Dit moet ook als je geregistreerd partners bent toch? Alvast bedankt !!
Je kan de ongeboren vrucht al erkennen. Wij hebben het zelf na de 20 wkn echo gedaan. Je moet samen naar de gemeente en je id mee nemen. Kan ook na de geboorte maar als je net bevallen bent heb je geen zin om mee te gaan naar het stadhuis . Denk na de bevalling ook aan de aanvraag ouderlijk gezag. Of dat ook voor geregistreerde partners geldt, daar twijfel ik over. Want ik dacht dat dat bijna dezelfde invloeden heeft als huwelijk. Zou even bellen naar de gemeente Succes
Je partner kan jullie ongeboren kindje erkennen, dit geldt voor mensen die ongehuwd samenwonen, dus ook bij geregistreerd partnerschap/samenlevings contract. Tijdens je zwangerschap ga je samen naar het gemeentehuis en kunnen jullie het kindje erkennen, dan moet je samen formulieren ondertekenen. Je krijgt dan ook papieren mee voor het regelen van het ouderlijk gezag. Die kun je na de geboorte opsturen naar de rechtbank. Bij ons in de gemeente is dit allemaal kostenloos. Wanneer en waar kan ik een kind erkennen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Wij hebben geregistreerd partnerschap en manlief heeft vorige maand ons kindje erkend. Als je geen geregistreerd partnerschap hebt dan moet je het gezag ook nog regelen via het kartongerecht. We hebben gewoon gebeld voor een afspraak en toen we konden komen was het formulier al klaar en was het handtekening zetten en klaar.....we stonden in 5 minuten alweer buiten hihi. Je krijgt dan een formulier mee dat de vader het kindje erkent heeft en die moet je ook weer meenemen als hij het kindje wil aangeven bij de gemeente als het geboren is.
Alleen als je getrouwd bent, hoef je je kind niet vooraf te erkennen. Wij zijn echter wel naar de gemeente gegaan omdat wij ervoor gekozen hebben dat ons kindje mijn achternaam gaat dragen. En dan moet je dus ook vooraf papieren invullen en ondertekenene en die moet je bij de aangifte van geboorte dan afgeven. Bij geregistreerd partnerschap moet je ook naar het gemeentehuis om de ongeboren vrucht te erkennen. Bij ons inde gemeente kost dit niets. Zie hier voor meer info: Welke gevolgen hebben huwelijk, samenwonen of partnerschap bij de geboorte van een kind? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Erkennen hebben we gedaan na een goede 12 weken echo. 5 minuten werk en gratis.. Als je een GP hebt, dan hoef je na de geboorte geen voogdij te regelen. Zonder GP of huwelijk moet je dat ook nog bij de rechtbank regelen.
wij hebben het ongeboren vrucht laten erkennen met 15 weken zwangerschap.. wij hebben ook een geregistreerd partnerschap, bij onze gemeente moesten we even een afspraak maken en dan nemen ze de akte met je door.. het ouderlijk gezag hoef je niet aan te vragen, doordat je geregistreerd partnerschap hebt, zo gauw je partner het kindje aangeeft bij de gemeente word dat geregeld.
Over erkennen weet ik niet ben alleenstaande moeder..maar ik weet van de bevalling en het aangeven dat de persoon die bij de bevalling was je kind aan mag geven bij de gemeente.