De titel zegt al genoeg, ik voel mijn ei niet. Heb geen vruchtbaar slijm kunnen ontdekken de laatste maanden en heb een lange onregelmatige cyclus. Dit kan natuurlijk aan het ontpillen liggen, maar op één of andere manier zegt mijn gevoel dat ik niet makkelijk zwanger ga worden. Sinds december hou ik mijn cyclus bij en sinds 2 periodes 'klussen' (wat een vreselijk woord trouwens maar ik lees het hier overal) we wat gerichter. Ik ben nog niet zo ver dat ik dure ovulatietesten ga kopen, die ik vervolgens 2 weken lang kan gebruiken (als het niet langer is). Maar zijn er meer mensen met dit probleem? En wat nu? Temperaturen werkt ook niet echt ivm onregelmatige werktijden en ik slaap ook nog regelmatig op het werk...
Hoi meid, Ik kan je vraag niet echt beantwoorden maar toen ik er zo onzeker over was ben ik naar de gyn gegaan om me te laten onderzoeken. Geeft heel veel duidelijkheid
Hi meid, Jouw berichtje is voor mij heel herkenbaar. Toen ik stopte met mijn anticonceptie, om van de eerste zwanger te worden, wist ik al dat het niet makkelijk zou gaan worden. Vraag me niet waarom, maar ik wist het gewoon. Maanden onregelmatig cyclus, geen (vruchtbaar) slijm en ik voelde niets qua eisprong (nu weet ik dat dat ook niet perse hoeft hoor!). Maar goed, ik heb me na 7 maanden al door laten sturen naar het ziekenhuis want ik kon maar niet tegen de onzekerheid. Niet weten of je een eisprong hebt en wanneer, want mijn cyclussen liepen uiteen van 14 tot 45 dagen. In het ziekenhuis bleek na wat bloedtestjes al na 2 maanden bijhouden dat ik de ene maand geen eisprong had en de maand erna een hele zwakke eisprong. Een echte opluchting dat mijn gevoel bleek te kloppen. Ik mocht 6 maanden Clomid gaan starten en ik had weer vertrouwen want mijn voorgevoel zei me dat dat ging werken., En jawel, na 1 ronde Clomid zwanger! Moraal van mijn verhaal: vertrouw op je voorgevoel want vaak zit je dan echt wel goed! Inmiddels zitten we in ronde 1 voor een brusje, zonder medicatie en ik heb weer een voorgevoel.... dat we dit keer geen Clomid nodig gaan hebben omdat mijn lichaam door de eerste zwangerschap een zetje heeft gehad en ik volgens mij nu wel een eisprong heb (nog steeds niet elke maand volgens mij maar ik heb ze wel) Ik laat het je weten als mijn gevoel weer klopte! Succes ermee!
jouw verhaal klinkt mij ook bekend. sinds bevalling een onregelmatigecyclus erg vervelend want dan is het 28 dagen dan 45 dan 12 dan 90 dagen en nu ben ik al sinds 23juni niet meer ongesteld geworden, en nog steeds weet ik niet waar ik aan toe ben 20september afspraak bij gyn en hopen dat het meer duidelijkheid geeft, ik weet ook niet wanneer mijn eisprong is. bij mijn eerste kind was het meteen raak en nu wil het maar niet lukken nu al bijna 2jaar bezig en nog niks.
bedankt voor jullie reacties! fijn om mensen te horen die dit herkennen. ik heb inmiddels ovulatietesten besteld. wanneer dit geen duidelijkheid geeft en ik eind van het jaar nog steeds dit gevoel heb ga ik naar de gyn/dokter. temperaturen is ook erg lastig, want ik werk erg onregelmatig en sta op erg onregelmatige tijden op. gelukkig hebben we geen haast, maar die onzekerheid of het lukt of niet is niet fijn....
Succes ermee! En inderdaad het heeft natuurlijk geen haast maar die onzekerheid is niet fijn. Hoop dat je snel zwanger mag worden!
Hoi Krullebos, Ik ben nieuw hier op de site en op zoek naar mensen die in een soortgelijk schuitje zitten. Jouw verhaal komt ook mij bekend voor. Ook is had het idee dat het lang zou duren voor ik zwanger zou zijn, aangezien ik een zeer onregelmatige cyclus had. Ik was echter gelijk zwanger (23 feb '11 gestopt met de pil, 30 april ' 11 een positieve zwangerschapstest, daartussenin echter niet meer ongesteld geweest). Deze zwangerschap is helaas uitgelopen op een MA en moest gecurreteerd worden. Zes weken na de curretage ben ik ongesteld geworden (heel licht) en nu ben ik heel benieuwd wanneer mijn ei gaat springen. Ook ik werk onregelmatig, dus tempen lijkt me geen optie. Ik heb ovulatietesten besteld via sensitest.nl, 24 dipsticks voor 26 euro zo uit mijn hoofd. Ik heb mijn zorgen dat het misschien lang gaat duren voor ik weer zwanger wordt uitgesproken t.o. de gynaecoloog bij de nacontrole van mijn curretages. Hij adviseerde me na drie maanden onregelmatige cyclus weer contact met hem op te nemen. Dit lijkt mij echter wel snel, op internet lees ik overal dat je het ' ontpillen' een half jaar a een jaar moet geven. Ik denk dus dat hij die drie maanden hanteert omdat ik ook bang was voor verklevingen na de curretages. Ik merk wel dat ik het lastig vind om een onregelmatige cyclus te hebben. Als je graag zwanger wil worden is het prettig om hier regelmaat in te hebben om nog iets van controle te kunne hebben over je lichaam. Ervaren anderen dat ook? Moet zeggen dat ik hier net na het stoppen van de pil helemaal niet mee bezig was, maar nu ik eenmaal van het zwanger zijn ' geproefd' hebt, is dit in een keer heel belangrijk. Nou ja heel verhaal, hoop dat anderen hier iets aan hebben en/of in herkennen.
Hoi 85eva. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het deze keer helemaal goed gaat! Ik herken je onzekerheid wel, sinds ik me er meer in verdiept en zeker nu ik ook ovu testen heb besteld wil ik toch wel heel graag! Maar ja die onregelmatige cyclus maakt het er niet makkelijker op. En de onregelmatigheid ook niet.... Ik heb trouwens dipsticks van zwanger&kids, 25 dipsticks voor ongeveer 16 euro... Ben ook nieuw hier, misschien leuk om contact te houden?
kun je je ei voelen dan .... ik ben nu zwanger maar wij hebben er verder nooit echt bekeken wanneer ik nu wel of niet vruchtbaar was en zou t eerlijk gezegd NIET weten
Heel herkenbaar deze verhalen. Ik werk ook onregelmatig en slaap ook geregeld op het werk. Ik ben wel gaan temperaturen. Gewoon iedere morgen rond 6.00 uur. De wekker zette ik er niet voor maar moet vaak rond deze tijd plassen..Dus voordat ik naar de wc ging even tempen of ik nu wel of niet moest werken of dat ik thuis was of op het werk. Ik kwam er door temperaturen achter dat ik niet altijd een eisprong heb. Ik heb er in een jaar tijd maar 4 gehad. Gelukkig was het bij de vierde raak en werd ik zwanger van Nienke. Heel veel succes!
@ Krullebos: Dat is een stuk goedkoper! Hoop ze niet lang meer nodig te hebben, maar als ze op zijn ga ik ook die van zwanger&kids maar eens proberen Ben meer gewoon heel benieuwd of m'n lichaam weer goed gaat werken na de curretages. Erop gaan 'klussen' , dat idee vind ik nog een beetje raar, maar wel het meest effectief denk ik hihi. Leuk om contact te houden, ik heb je vriendschapsverzoek geaccepteerd. @ zonne bloem&huitje: toen ik met de pil stopte heb ik me geen seconde verdiept in de cyclus, geen ei gevoeld en toch zwanger geraakt idd. Na de curretage heb ik volgens mij wel m'n ei gevoeld (scherpe steken in m'n onderbuik twee weken voordat ik ongesteld werd). Je hoeft het ook echt niet te voelen, heel veel vrouwen voelen niets volgens mij. Weet iemand hoe je hier op zwangerschapspagina.nl kan zien of iemand op deze topic heeft gereageerd? Krijg alleen een bericht via mijn hotmail.