Hoe weet je die? Ik dacht eerst dat het het aantal centimeters was, maar dat is dus niet zo. Je hebt vaak 15-18 en dan 18-21. Of gewoon los: 18, 19, 20 enz. Nu wil ik van die leuke babylaarsjes bestellen op internet, maar hoe weet ik nu de maat?
Nou dat is nog eens echt handig! Ik heb het meteen allebei uitgeprint! Bedankt voor de tips (van nog een mama die dacht dat het aantal centimeters de schoenmaat was...)
Hmm nee het zijn niet gewoon de centimeters, want dan zou m'n vriend voeten van 45cm hebben. (sorry, flauw ) Zorg bij het meten dat het voetje goed plat staat, en hou rekening met een 1,5cm spatie bij de maat kiezen! (maar dat zal ook vast wel op die sites staan )
Op babywalz, bij de schoentjes, als je een leuk paar aanklikt .. staat ook een maattabel.. Er staat aangeven hoeveel cm bij welke schoenmaat past.. ( t staat onder dat "vakje" waar je de gewenste schoenmaat in vult)
Je kunt beter even per merk kijken naar de maattabel. Staat vaak wel op de site erbij. Vooral in de kleine maatjes (tot 23-24) zitten er soms cm-ers verschil bij schoenen in dezelfde maat. Zo had ik een paar laarsen in maat 20, die even groot waren als 23 schoenen. En hij zat ook in 22 schoenen toen hij 24 van een ander merk paste. Je ziet dat ook in de tabellen terug. Die verschillen ook een hoop.