hoi, ik wou graag weten vanaf welke leeftijd een dreumer of peuter eigenlijk uit zijn baby-bedje gaat verhuizen. ik heb soms het gevoel dat mijn zoontje meer ruimte nodig heeft. had ook al een bed gezien met een soort hekje dat ze niet uit kunnen vallen.ik ben benieuwd over jullies reacties...groetjes
Tsja, dat is maar net wat jij wilt en waar je kindje aan toe is. Gemiddeld kunnen ze qua lengte wel tot 4 jaar in het ledikant. Hier is ze met bijna 2.5jaar overgegaan naar een 1persoonsbed. Dit mede omdat als ze 3 is, er een broertje of zusje verwacht wordt. Maar sommig kindjes vinden het nog maar helemaal niks zo'n groot bed. Ik weet niet hoe oud jouw kindje is.
Hier ging mn dochter iets voor dr 2de verjaardag omdat ze een broertje kreeg. Mijn zoontje gaat met anderhalf aangezien nr 3 in zijn bed gaat
Dan ben ik wel benieuwd hoe groot hij is als het ledikant nu wat klein begint te lijken Ook hier met 2 jaar naar een ander bed.
mijn oudste is met 2 jr en 4 mnd overgegaan naar een peuterbed. Die staat tegen de muur en aan de ander kant een rekje. Ze is er nog nooit uitgevallen. De jongste is nu 22 mnd en ik moet er niet aan denken om die al in een groot bed te leggen.
Persoonlijk moet ik er ook nog niet aan denken om haar uit het ledikant te halen, plus ze ligt er nog helemaal prima naar mijn idee. Ik zit eraan te denken ergens tussen de 2,5 - 3 jaar over te gaan naar een peuterbedje. Het verschilt volgens mij erg per kindje ook..
Hier heeft dochter vannacht voor de 2e keer in haar nieuwe bed geslapen, een peuterbedje. Ze slaapt er tot nu toe heerlijk in en is er (nog) niet uitgevallen of uitgeklommen. Ze is 2,5 jaar.
Hier ging zoonlief met 2 jaar en 8 maanden naar een peuterbed. Hij is er de eerste week wel 4 x uitgevallen tijdens het slapen, toen maar zo'n rekje gekocht. (hadden het matrasje van het ledikant op de grond hoor )
Onze zoon ligt nu een maand of 2-3 in zijn grote (eenpersoons)bed. Hij was 2jaar en 3 maanden en had toen door hoe hij met slaapzak en al uit zijn ledikant kon klimmen. We hebben een bed met een hekje aan de zijkant. Dus eruit vallen kan hij niet.
Onze dochter was net twee geworden en is toen overgegaan naar een groot bed. Wij hebben na de eerste nacht er een beschermende rand aangebracht, zodat ze niet uit bed kan vallen. Verder gaat het helemaal super en is ze zeer blij met haar grotere bed en slaapt ze er goed in!
Mijn zoontje gaat binnenkort ook in z'n peuterbedje omdat hij een broertje of zusje krijgt. Het bedje staat al klaar, soms gaan we even in zijn nieuwe kamer kijken en dat vindt hij erg spannend. Hoe hebben jullie het gedaan met slapen? Meteen in het nieuwe bed, of eerst laten wennen met de middagslaapjes? Ik ben bang dat mijn kleine man er steeds weer uit komt....
Ik krijg in januari dochter nr 3. Dochter nr 1 wordt in januari drie en dochter nr 2 wordt in mei twee. Ik heb net twee junior bedjes gekocht en ze hebben er net twee nachten in geslapen. De twee avonden ervoor ging het niet zo goed. Ze kropen er elke keer weer uit en ik was het op een bepaald moment zat en had de jongste toen toch maar weer in haar eigen kamertje gelegd. Maar goed, ze moeten toch eraan geloven, dus eergister het weer geprobeerd. Toen viel de kleinste uit bed en ze is er daarna niet meer uit gekomen. Gisteravond bleven ze wel weer roepen en eruit komen, maar stug volgehouden. Ze hebben prima geslapen. Ik denk dat ze idd in het begin er nog wel een tijdje uit blijven komen, maar ik merk nu al dat het een stuk minder wordt. Als ze er aan gewend zijn gebeurt het niet meer denk ik.
Finn gaat binnenkort over naar zn peuterbedje. Hij is dan ongeveer 2,5. Dit in eerste instantie omdat hij een broertje of zusje krijgt, maar ik merk de laatste dagen ook wel dat hij steeds minder ruimte heeft in zn ledikantje. Finn is vrij groot en botst regelmatig met hoofd of armen tegen de spijlen waardoor hij soms wakker wordt..
Onze zoon ligt sinds vanavond voor het eerst in zijn peuterbed. We hebben hem zo'n kwartiertje geleden naar bed gebracht en het is nog steeds stil. Dus zal wel prima zijn! Wij hebben ook een steuntje van de ikea zodat hij er niet uit kan vallen.
mijn dochter was 23 maanden toen ze naar en peuterbedje overging maar dat kwam omdat broertje lief eraan kwam ik moet zeggen nu we geen kinderen meer willen ik me zoontje zo lang mogelijk in het ledikantje wil houden hij past er nog prima in , en het voordeel is dat die niet uit ze bedje kan maar ik denk meer dat je zon keuze naar een groter bed maak als je zwanger bent van een volgend kindje anders zou ik heb lekker zo lang mogelijk erin laten en als jij vind dat die een groter bedje nodig heeft wat let je? gewoon je gevoel volgen