mijn zoontje is een hongerige baby,en krijgt nu zo`n maand 5 flessen van 200 ml nutrilon forte. sinds een week is ook dit niet meer genoeg. hij komt nu elke dag uit op 6 flessen van 200 per etmaal. 6 flessen van 165 geven is geen optie want dan krijgt hij toch weer honger,en komt hij nog vaker. ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. hij heeft echt om de 4 uur honger,soms nog korter. doorslapen doet hij van 19.00 uur `s avonds tot 3.00 uur snachts. ik weet niet of het daarmee te maken heeft maarja. iemand tips? Edit moderator: verplaatst naar Voeding - Flesvoeding. Wil je er goed op letten waar je iets plaatst?
Dan geef je hem toch 225 ml per keer Dat een baby ongeveer om de 3 a 4 uur honger heeft is normaal Waarom zou je hem minder geven als hij juist meer wilt?
@mea: omdat zoveel melk per dag niet goed is.. Mischien kun je in de ochtend en avond fles wat nutrix doen of voeding gebruiken speciaal voor hongerige baby's
ja hij krijgt al voeding voor hongerige babys dat is nou juist het probleem.... en die nutrix is volgens mij vanaf 6 maanden... snik
je zou wel extra water in de fles kunnen doen en het aantal schepjes melk gelijk laten. Succes daar, lijkt me lastig!
hoezo is iets meer melk niet goed dan? mijn dochter van 3 maand krijgt ook forte voor hongerige baby's en zit zo rond de 200a 225 ml per keer. en dat zo om de 3 a 3,5 uur.
Maar dan een liter opvolgmelk per etmaal is schadelijk voor de nieren. Die kunnen dat nog niet verwerken...Het gaat dan om het aantal schepjes poeder, je mag de 30 niet overschrijden per dag...
1 liter is de max is ons altijd verteld door het CB. Maar vanochtend was ik weer aan het 'klagen'dat meneer hier altijd honger heeft en zeiden ze dat het niet zo erg was als hij zo af en toe een flesje extra kreeg.
Dat is de grootste fabel die door cb's verteld wordt. Dat vertelt men om overgewicht bij baby's tegen te gaan. Een bevriende huisarts die 15 jaar consultatiearts is geweest heeft me dat bevestigd. En daarnaast is het zo dat er een periode is geweest dat het cb aangaf dat je kon geven hoeveel het kindje nodig heeft, of dat nu 1 of 2 liter is. Die weten ook niet wat ze willen.
ja daar zat ik dus net naar te kijken,naar bijvoeding. vind het persoonlijk een beetje te vroeg denk ik. maar wat ik dan niet helemaal begrijp,moet ik dan beginnen met rijstebloem door de fles? of eerst met een fruithapje of groentehapje?
Rijstebloem door de fles is hetzelfde als voeding voor hongerige baby's. Kijk maar eens op de verpakking, als het goed is staat dat erop dat dat erin zit.
hoi hoi hier nog iemand die dat probleem had. meneertje keer 5 flessen van 180 water met 6 schepjes forte. was ook niet zat na die tijd en was na 2 uurtjes slapen alweer wakker Tim krijgt om 7.00 uur zijn 1e fles en dan om de 4 uur. maaaaaaaaar omdat hij nu dus iedere keer 1,5uur eerder weer wakker werd ben ik nu begonnen met een klein beetje fruithap. en hij vind dit toch lekker. hij word boos op mij als ik het potje weg zet. en op het cb zeiden ze tegen mij als hij erg geen last van heeft mocht het. en zoals je ziet is Tim net 3 maanden. luister naar je hart en volg je gevoel zal ik zeggen. groetjes sandra
oh oke! dus dan beginnen,maar toch wacht ik nog tot hij i.i.g 4 maanden zeker is! maar dan eerst groente of fruit?
heej maar stiekel,bedoel jij dan dat jou kindje alleen wakkerword zodra hij eten wil? mijn zoontje word ook na 2 uur wakker maar dan leg ik hem in de box of speel met hem op een kleed in de woonkamer en dan kan ik het bijna altijd nog een uur uitstellen.
hoi hoi in potjes fruit van olvarit zitten geen toegevoegde suiker. Tim krijgt nu banaan en daar zit in 68% banaan 25% water 3% geconcentreerd appelsap 3% rijstebloem en 1% geconcentreerd citroensap en vitamine c. (heb net even het potje er bij gepakt) moet er wel bij vertellen dat Tim er maar 3 a 4 theelepeltjes van krijgt hoor. en ook alleen na de fles van 11.00 uur en 15.00uur dus rond een 1,5 uur voor de volgende fles. groetjes sandra