pfff,gaan we weer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door littlestar, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

littelestar:

idd je zal het haast denken dat hij van honger wakker wordt.

wanneer Tim zijn fles heeft gehad laat ik zeggen om 11.00 uur dan leg ik hem om 11.45 in zijn box, dan speelt hij ong. een 3 kwartier en dan valt hij in slaap.
    en word vervolgens weer om half 2 wakker en dan huilt hij alles bij elkaar omdat meneer jawel weer honger heeft.
    wanneer je je vinger in zijn mond stopt zuigt hij die er zowat af.
    dus dan geef ik hem dus 3 a 4 theelepeltjes fruithap en meneer is weer tevreden in de box aan het spelen en kan het dan ook volhouden tot 15.00 uur.

groetjes sandra

2. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    haha! ja dat ken ik,soms probeer ik hem een kusje te geven als ihj honger heeft en dan heeft hij zo mn neus te pakken!
    maar dat is wel een goed idee van jou! dat ga ik morgen eens proberen,2 of 3 lepeltjes is ook niet zoveel!

3. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

hihihi leuk he zuigen op alles wat ze in de mond kunnen krijgen.

gewoon gaan proberen en kijken hoe de kleine er op reageerd.
    want op het cb werd tegen mij in ieder geval gezegd zolang hij er geen last van heeft mocht het.
    en hij krijgt ook maar een paar lepeltjes.
    niet direkt een half potje ofzo ja.

ik zou zeggen heel veel plezier en laat even weten hoe het gaat.

succes

groetjes sandra

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb ook een hongerige dochter en rond de 3,5 maand was dat op zn hoogtepunt. Ik ben voorzichtig begonnem met een theelepeltje rijstebloem door de fles (is niet hetzelfde als Forte voeding: de voedingswaarde van Forte voeding is gelijk aan normaal alleen andere eiwitsamenstelling zorgt voor eerdere verzadiging..van rijstebloem kan een kind wél dikker worden) en met een fruithapje.
    Pas wel op dat je niet TE veel melk blijft geven wamt het maagje blijft maar rekken...dat is ook weer niet goed en kom je in een cirkel terecht.

Wat heel raar was en heel onwaarschijnlijk klinkt is dat sinds ik haar minder ging geven (laatste fles, die ze altijd als een gek leegdronk) zr rustiger werd en eerder tevreden was.
    Net of ze altijd teveel dronk?

Mijn advies is om toch wel die richtlijn aan te houden van max 1 liter per dag. Misschien 1 of 2 theelepeltjes Nutrix in bijv eerste en laatste fles en wellicht een paar theelepeltjes fruit. (peer is een goede smaak om mee te beginnen of groente)

Succes!

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben met 3,5 maand ook begonnen met wat rijstebloem door de laatste fles, en met 4 maanden ben ik begonnen met groente. Ging hier prima, hij heeft er geen last van gehad en ik had ook het gevoel dat hij een stuk minder hongerig was!

6. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

en littlestar hoe is het gegaan met de kleine?

groetjes sandra

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou hij vond het walgelijk! ik moest van het cb toch beginnen met fruit,dus heb hem banaan gegeven,maar een half theelepeltje want meer kreeg ik er niet in. haha!

nou is het heel raar dat sinds gisteren drinkt hij 5 flessen niet eens meer leeg,?

ik wacht nu dus maar weer met fruithapje!

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hier met Jens hetzelfde verhaal als TS, altijd maar honger ondanks de forte! Ik geef wel eens een fles extra als het zo uitkomt, dus dan krijgt hij 6 keer 200 cc maar ik doe dan wel de extra fles 4 schepjes ipv 6 op 180 cc water...
    Rijstebloem heb ik geprobeerd maar daar kreeg Jens eczeem van dat was dus te vroeg nog, hij krijgt nu nutriton door de fles vanwege het spugen en dat verzadigt ook ietsje meer heb ik het idee dus misschien kun je dat beter eerst proberen en dan pas rijstebloem (de johannesbroodpitmeel in nutriton schijnt geen bijvoeding te zijn, dit zit ook in de nutrilon a.r., maar rijstebloem daarintegen is wel bijvoeding).
    Trouwens, ik geloof niet dat er rijstebloem in forte voeding zit hoor, rijstebloem is echt 100% gekookte rijstvlokken, in forte voeding zit vooral een andere eiwitcombinatie die beter verzadigt.

9. In potjes van Olvarit zit dus wel toegevoegde suiker. Want in appelsap zit suiker!

Als je zo jong begint zou ik trouwens eerder beginnen met groente, dan met fruit, alleen al omdat het minder allergeen is.

Fenna is ook wakker na een uurtje of twee uurtjes slaap, maar leg ik haar danin de box, dan heeft ze de grootste lol. En als ik haar een speen geef, natuurlijk zuigt ze daaraan en ook aan mijn pink. Dit wil niet altijd zeggen dat ze honger hebben. Pas als ze met zuigen alleen niet tevreden zijn dan weet je zeker dat ze honger hebben.

10. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

oke Dafje maar op het potje zelf staat GEEN toegevoegde suikers.
    want mijn tekst was letterlijk overgeschreven van het potje.
    maar ik moet je wel gelijk geven.

ps jammer dat rotterdam voor mij zo ver is want het leek mij ook wel leuk naar de dierentuin

groetjes sandra

11. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    heej stiekel,wat bedoel je met:

ps jammer dat rotterdam voor mij zo ver is want het leek mij ook wel leuk naar de dierentuin

wil je naar de dierentuin dan? 8)

12. Das inderdaad jammer.. kom je nog bij ons kletsen?

Littlestar, bij de novembermama's organiseren we een meeting in diergaarde blijdorp, vandaar... :)

13. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

en hoe gaat het nu met de kleine en zijn honger littlestar?

groetjes sandra

14. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    oh... ik ben een oktober mama :(
    27 oktober,maar toch...............

maar met zijn honger gaat het een beetje vreemd. gisteren heeft hij 6 flessen van 165 op,vanacht kwam hij om 1.30 en 4.30 en heeft hij 200 op.
    om 10.00 weer 200 ml dus tsja....zal wel weer op de 6 flessen uitkomen denk ik!

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Littlestar: hier een zoon op 5 flessen Forte - ik doe er nu een flinke theelepel Nutrix bij per fles en geef een halve portie fruit. Gek genoeg is dat prima - hij heeft nu een paar dagen geleefd op 4 flessen :confused: :)

De 'vaste' voeding maakt een verschilletje - volg je verstand én gevoel.
    Zou zelf de 30 schepjes Forte niet overschrijden, dan liever 'natuurlijk' voedsel geven.

Dus jij hebt ook zo'n veelvraat :)

16. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    ja echt een veelvraatje,maar hoe zit dat dan met die allergien en bijvoeding?

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij allergieen moet je creatief zijn omdat bijvoeding de boel flink erger kan maken.

18. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    zo ik heb net weer het cb gebeld.
    omdat mijn zoontje de nacht niet doorslaapt mag ik bij zijn laatste fles rijstebloem doen waardoor hij waarschijnlijk wel zal doorslapen en zo wel uitkomt op de 5 flessen. aangezien hij al over de 6,5 kilo is mag ik als dat goed gaat proberen een fles weg te laten.

dat ga ik dus even aankijken,en dan kan ik altijd nog met een hapje beginnen,maar denk dat ik daar nog even mee moet wachten.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @littlestar: hoop voor jullie dat het werkt, maar jesper slaapt op de rijstebloem geen minuut langer dan anders helaas.

20. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    nou zag ik in het schap dat er ook Nutrilon goede nacht bestaat.
    dat is vanaf 6 maanden maar op de verpakking staat dat je het niet mag geven als de baby jonger dan 4 maanden is.
    oftewel,je mag het ook geven als ze 4 maanden zijn dan toch?
    en wat is nutrilon goede nacht dan weer?

ik snap er geen bal meer van eigenlijk....

Deel Deze Pagina