Pfff gepeste dochter en escalatie school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Spikkel19, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Soms kan het klimaat in zo'n groep zitten en dan is het tij heel moeilijk te keren. Maar als het klimaat in twéé groepen niet goed is, zou ik denken dat schoolbreed wellicht meer nodig is op het gebied van groepsvorming, positieve bevestiging, pestprotocol, enz. Dat gaat niet in korte tijd veranderen. Dus ik zou ook denken...wellicht een andere school.
    Daarnaast zou ik kijken of je een coach/therapeut kan vinden die je dochter kan begeleiden. Ze heeft veel voor haar kiezen gekregen en dat maakt haar kwetsbaar op een nieuwe school voor soortgelijk pestgedrag. Sowieso is het een enorme overgang en is het misschien goed als ze hier met iemand over kan praten. Ik zou iemand zoeken die haar kan helpen om dit allemaal te verwerken, zodat ze sterk en fris op haar nieuwe school kan beginnen.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    school kan een ouderen info avond organiseren of een brief schrijven over pesten.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ipv andere school kun je ook een andere groep proberen? of gewoon andere school? plassen doen ze niet zo moeilijk volgens mij. het kindje moet gewoon een schone broek krijgen en die aantrekken. de moeder bellen vind ik gek. dat doen ze alleen bij poep broek volgens mij.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ook in de andere groep zitten pesters de groep is vorig jaar al opgesplitst. Dus kwam groepen maakt het niet uit.. de leerplichtambtenaar staat tot nu toe achter ons n gaat ons helpen druk uit te oefenen zodat er gerichter geholpen gaat worden... We wachten het telefoontje van de directie af..

belize vindt dit leuk.
  5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dus een school met een pestcultuur. dat weg werken kan een jaar duren. als je naar een andere school kan doe dat snel. na de kerstvakantie of zo.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat ontzettend verdrietig. Ik zou ook kiezen voor een andere school. Dit is niet ok! Juffen die niet weten wat ze moeten betekent dat er in hey beleid iets niet goed zit.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hup naar een andere school met je kids! Je kinderen gaan hier later problemen mee krijgen als ze hier blijft zitten. Je hebt al zoveel geprobeerd... als het niet gaat, gaat het niet. Kies in het belang van je kids voor een andere school. Heel veel sterkte!

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Jeetje wat ontzettend moeilijk voor jou en de kinderen. Ik zou voor een andere school kiezen. Het welzijn van je kinderen is te kostbaar om te wachten tot de school alles beter op de rit heeft. Pesten is zo destructief..

Vind het wel echt schandalig hoe onverschillig andere ouders reageren op hun pestende kind.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nou inmiddels is mijn man gebeld door de directie ze gaan mij ook bellen... Vanmiddag een gesprek als het goed is..ik ben benieuwd. BN ook al aan het oriënteren op andere scholen Just in case

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik snap dat een pest traject lang kan duren, maar dit duurt al twee jaar? En er is nooit; dit is de afspraak en dit is de consequentie?
    Wij hadden ook zo'n situatie waarin de juf geen consequentie wenste dat was moeilijk en lastig en we gaan wel weer praten... en nog meer van dat softe gedoe...
    Nou in gr 7 was het 1 keer gebeurd en de juf heeft direct ze uit de tussenschoolse opvang gezet, heeft direct geholpen, maar de juf en directie moet je wel mee hebben...
    Zo niet andere school..

Syane vindt dit leuk.
  11. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zo'n systeem lijkt me op deze leeftijd zeker niet werken omdat ze niet meteen te maken krijgen met de gevolgen van hun daden. De straf wordt uitgesteld of zelfs niet gegeven wanneer ze een volgende keer niet 'betrapt' worden om het zo te noemen.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oh wauw wat gaat de school/juffen hier slecht mee om. Alleen dat zou voor mij al een reden zijn om toch om te kijken naar een andere school want ik denk niet dat dit 123 zal veranderen.
    Hun systeem werkt duidelijk niet, je mag dus een ander 2 keer pesten en bij de derde keer moet je 5 minuten nablijven. Hey als ik iemand echt weg gepest wil hebben zijn die 5 minuten een peulen schil , die consequentie neem ik lachend aan. Sorry maar dat werkt toch niet.

Neem iemand mee vanmiddag naar dat gesprek en wees gewoon heel duidelijk. Jouw dochter heeft recht op een veilige leeromgeving en het is hun plicht daar voor te zorgen. (Zo heb ik het naar school toe gebracht toen mijn zoon erg gepest werd)

Syane vindt dit leuk.
  13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    ik schrik vooral dat er zo vaak nog ergens gepest word en dat juffen/school er zo weinig mee doen wat echt effect heeft.
    ook de reactie van de ouders vind ik achterlijk

als je al van alles geprobeerd hebt dan houd het op en haal ik mijn kinderen van school
    praten heeft duidelijk geen zin
    en ze elke dag brengen en weten dat ze gepest worden zou ik niet over mijn moederhart kunnen krijgen

dds vindt dit leuk.
  14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Doordat het pesten al zo lang aan gebeurt zou ik toch ook voor een andere school kiezen. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben.... Inderdaad kiezen voor een school waar waar groepsvorming op de agenda staat. Deze school is gewoon niet assertief genoeg, zo blijkt het.

Mijn dochter zit in groep 6, er is nooit wat aan de hand geweest en ze hebben een leuke, hechte groep. De jongens worden nu echter wat "uitsloverig" en vertonen stoer gedrag. Nu bleek dat er toch een jongen gepest werd, de ouder heeft dit bij de leerkracht aangegeven en er werd gelijk een middag besteed aan pesten. De directeur kwam in de klas en heeft óók nog een gesprek met de klas gehad over het onderwerp. Het pesten werd dus heel snel de kop ingedrukt.

mexicang vindt dit leuk.
  15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wat een vreselijke situatie....
    Ik ben zelf mijn hele lagere school gepest en dat neem ik nog altijd met mij mee.
    De situatie oplossen is niet zomaar gedaan, daarvoor zijn er teveel factoren aanwezig, maar ook afwezig. Maar alle beetjes helpen, deze school moet inzien dat zij een verkeerd beleid hebben wat betreft pesten.

Wat je zou kunnen doen is haar, indien mogelijk, een aantal dagen thuis houden en de onderwijsinspectie inlichten. Dat ze thuis zit omdat de situatie op school niet veilig genoeg is voor jou kind, dat de school niet in staat is om een veilige omgeving voor haar te creëren. Want dat gevoel heb ik als ik jouw verhaal lees. De school moet veiligheid kunnen waarborgen en daarin falen zij grandioos.

Daarnaast zou ik het schoolbestuur inlichten en aangeven dat er veranderingen plaats moeten vinden, want dit kan ieder kind overkomen. En ieder kind is er één te veel.

En inderdaad al gaan orienteren naar een andere school, waar ze wel een anti-pest protocol hebben en een veilige leeromgeving kunnen bieden.
    Die sociale veiligheid moet op papier staan en je hebt recht om dit in te zien.
    Niet veilig heeft invloed op leerprestaties, maar op deze leeftijd ook invloed op de toekomst en haar verdere leven...

Veel sterkte, voor jullie allemaal.
    Het is vechten, het kan lang duren, maar voor jou dochter kun je heel veel aan. Je bent sterker dan je denkt! Succes!

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Geen tips, maar wil jullie veel sterkte wensen.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Morgen hebben we gesprek met leerplicht directie intern begeleider en sociaal team en wij..

Dat het niet veilig is is een feit dat gaan we dan ook aangeven..

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Jeetje wat verschrikkelijk!!!

School is (volgens mij) verplicht om een pestprotocol en pestcoordinator te hebben.
    Hier heb ik op een gegeven moment geeist dat bij een volgend incident het protocol gestart zou worden.
    Bij ons is het in deze lijn:
    Aanspreken-briefje mee naar ouders - ouders op school-hulp van ggd aan pester en gepestte- (tijdelijke)schorsing

Hier hebben de pesters hulp gekregen van buitenaf op school. Gedrag is inderdaad erg verminderd.

19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Sterkte. Ik zou in dit geval ook naar een andere school gaan.

Heeft ze wel nog vriendinnetjes in de klas of ergens anders (sport/de buurt)?

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb niet per se ervaring met pesten, maar mijn nichtje vond echt geen aansluiting in haar klas, neefje hetzelfde. Bij verhuizing van school gewisseld en vanaf dag 1 was daar de groepsdynamiek zó anders, zowel in groep 4 (neefje) als groep 7 (nichtje). Echt een open groep, heel anders dan op de andere school, daar heerste echt zo’n kliekjes-cultuur.
    Jullie hebben al zoveel geprobeerd, ik zou ook adviseren een andere school te zoeken!

Deel Deze Pagina