wanneer nou eindelijk eens doorslapen...of laten doorslapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamamadelon, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje van 4 maanden slaapt nog steeds niet door.
    hij zit op 5/6 flessen per dag (forte met johannesbroodpitmeel) en om 00.00 krijgt hij forte met rijstebloem. toch is het om 04.00 weer feest...
    ik word er nu gewoon echt moe van.

vanaf welke leeftijd moeten ze echt doorslpaen? en heeft iemand tips?

oja een speentje geven helpt niet want hij hoeft geen speen,ook een luier,een aai over zn bol ,het maakt niets uit meneer heeft honger.
    is het dan zo dat hij echt eten nodig heeft,of zou hij hier gewoon aan gewend zijn?

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik denk dat je het doorslapen niet kunt afdwingen... ik heb ook niet echt tips voor je.
    Wat hier soms nog wel eens helpt als ze 's nachts wakker wordt is haar even uit bed halen, knuffelen en dan zet ik een cd-tje op, leg haar terug en dan valt ze wel in slaap.
    Maar als ze echt honger hebben werkt dat vast niet...

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :D

tsja ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dan.....

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    weet je zeker dat ze honger heeft en dat het geen gewenning is. heb je bijvoorbeeld al een speentje geprobeerd. alicia sliep ook pas rond 4 maanden door en dit met hulp van een speen. zodra ik merk dat ze wakker wordt gaat de speen er in en is weer in dromenland. nu wordt ze helemaal niet meer wakker snacht (met uitzondering) en slkaapt 12 uur per nacht :)

5. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoë werd ook altijd rond 3/4 uur wakker. We hebben haar in het begin mee naar bed genomen en dan sliep ze door tot 7 uur. Dus honger was het volgens ons niet. Maar we wilden haar ook niet elke dag bij ons in bed hebben,dus namen we haar ff mee lieten haar in slaap vallen en legden haar dan terug in haar eigen bedje. Het heeft ons 2 (zo goed als) slapeloze nachten gekost,maar ze heeft nu al de hele week,in haar eigen bedje,tot half 7 doorgeslapen :D .

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    onze kleine werd ook tot ver na 5 maanden om een uur of 4 wakker voor een fles. Het gaf niet of ik hem om 23 uur nog een fles had gegeven, of liet doorslapen vanaf de avondfles van 19 uur. Ik heb gewacht, en op een dag werd het 5 uur, de volgende dag 6 uur, en nu slaapt ie elke nacht van 19 tot 7, een hoge uitzondering daar gelaten.
    Quentin zal het zelf aangeven, maak je geen zorgen!

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kinderen kunnen al heel snel een "klok' hebben ontwikkeld en dan kan jij ze wel een fles met nutrix geven, die klok houden ze, en vaak hebben ze idd geen honger...

hier was het hetzelfde meid....ook Zoë werd steevast om 4 uur wakker ondanks haar fles friso extra met rijstebloem, ik heb 1x om 4 uur enkel haar mobiel met geluid en verlichting aangegooid, en ze is weer verder gaan slapen, en nu slaapt ze heerlijk door van pakweg 22-23 uur tot half 6 (dan gaat Ed zijn wekker en pak ik haar)...

sommige laten ze soms ook wel eens huilen om die klok te doorbreken, maar tis maar net wat jij zelf kan...ik zou het niet kunnen maar tis echt iets van haar klok doorbreken..

succes

8. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

mag ik vragen welk merk voeding je geeft?

want Tim kreeg hier namelijk nutrilon forte met jpb en was een ontevreden mannetje.

nu ben ik overgestapt op friso forte en meneertje slaapt beter en is vrolijker.
    (met dank aan smoekie)

groetjes sandra

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou ik heb wel vaker gehoord dat friso forte beter vult dan nutrilon. maar nutrilon is zoeter en ik ben bang dat hij het niet lust,maarrrrr toch ga ik het wel een keer proberen.
    ik twijfel of het een "klok"is,ergens lijkt het me logisch want waarom zou hij na een fles om 00.00 forte/johannesbr.pitmeel èn rijstebloem al na 4 uur honger hebben? maar aan de andere kant,een speen wil hij niet,die spuugt hij gelijk weer uit....

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien dat nutrilon forte bij andere wel goed "vult" hier was dat in ieder geval niet zo, en vult friso extra wel goed, te goed als ik de volledige schepjes erin doe...

veel verschil in smaak zit er ook niet in hoor...en tis toch het beste om een beetje te mengen voor je over stapt op een ander merk, dus daar "went" ze echt wel aan hoor...(als er al iets te wennen valt)

en idd honger heeft die van mij dan niet, die probeer ik dan "zoet" te houden met haar mobiel...

heb haar vandeweek 1x eten gegeven toen ze kwam, en direct de nacht erna kwam ze ook weer klokslag 4 uur...even laten huilen, mobieltje aan, ff speen gegeven en het was weer "klaar" ... ;)

even proberen meid....

succes

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse kwam ook vaak om 4 uur nadat hij een paar dagen om 7 uur kwam dacht ik nou jij redt het dus best met de fles tot de volgende ochtend. De volgende keer dat hij kwam om 4 uur even bij ons in bed genomen met speentje tot hij sliep en dan weer terug in eigen bedje. Dit hebben we 2 nachten moeten doen en sindsdien slaapt hij door. Hij wordt nog wel eens om 5 uur wakker maar dan doe ik even een speentje en een kus op zijn bolletje en dan slaapt ie weer lekker verder tot ongeveer 7 uur..

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben ook overgestapt van nutrilon Forte naar Friso extra. Echt verschil merkte ik niet hoor. Mijn dochter word ook nog elke nacht wakker voor een fles. Ik krijg haar dan ook niet stil met een speentje.
    Maar sinds ze een groentehap krijgt (hierdoor ging ze ook een fles minder drinken) gaan de nachten ook beter, en vannacht heeft ze zowaar doorgeslapen.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    linda84: hoelaat geef jij de groentehap? en hoeveel geef je?
    ik ben net begonnen met fruit,hij begint het nu lekker te vinden,vind het misschien nog te vroeg voor groente...

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    oh ik heb het al op je beebiesite gezien,lief meisje heb je! :D

15. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier precies hetzelfde probleem. Het maakt niet uit of ik er 's avonds laat nog een fles in stop, ze wordt gewoon wakker en krijg haar zonder fles niet meer in slaap. Ik geef 's avonds ook Friso extra. Ik heb eigenlijk ook niet het idee dat het honger is, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet doorbreken.
    Het gevolg van deze nachtvoeding is wel dat we vrij laat aan de dag beginnen: een uur of 8, half 9. Soms wordt ze om half 7 al wakker, maar dan is het pas 3 uurtjes na de voeding van de nacht, dus kan me dan echt niet voorstellen dat ze honger heeft na een fles Extra. Dan neem ik haar dus bij me of loop ik 10 keer naar haar toe voor d'r speentje.
    Moeilijk hoor.

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja wij staan om rond half 9 op. ach ik werk op het moment niet en mn dagen zijn lang genoeg zo dus waarom zou ik er dan nu om 7 uur uitgaan?
    dat komt wel weer hoor.

speentje heeft bij mij geen zin,die spuugt hij gelijk weer uit,en als ik hem bij me in bed neem denkt hij dat hij eten krijgt want hij krijgt snachts altijd eten in bed.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Julia krijgt nu 125 gram groente. Ik geef haar nog geen fruit. Het voedingsschema staat idd in mijn dagboek op mijn site.
    Het is echt een wereld van verschil sinds ze groente eet.

18. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hallo,

Ons zoontje is ook steeds om 3/4 uur wakker s'nachts. Ik doe sinds kort 2 scheppen rijstebloem in de laatste fles van 23.00 uur. Zou het daar ook van kunnen komen? Dat hij krampjes heeft ofzo?

Ik heb nog een beetje borstvoeding, dus dat geef ik dan maar als hij wakker is. Daarna slaapt hij weer verder tot een uurtje of 6..

Liefs,
    Angel

19. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    ik wil je niet pessimistisch maken - maar bij mij hielp ook NIETS! Hamza was een modelbaby overdag maar een ramp 's nachts. werd 15x wakker, makkelijk. pas laatst hebben we de oplossing gevonden, nl extra speentjes in bed, zodat ie altijd wel een speentje zou vinden. nu slaapt ie, met 11 mnd, eindelijk door. maar omdat jouw zoontje pas 4 mnd is én geen speen wil, is dat bij jou niet van toepassing. geduld is het enige wat ik je kan zeggen, maar ook dat ik met je meevoel. het is ZWAAR als je maaaandenlang niet goed slaapt 's nachts en er toch van je wordt verwacht dat je gewoon doorgaat met je leven!

20. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Dit zijn van die dingen die ik me ook afvraag. Overdag krijgt ze Friso Comfort, maar 's avonds en 's nachts Friso Extra in de hoop dat ze het daar langer op doet. Zal dit te zwaar vallen?

Afgelopen nacht hen ik geprobeerd om minder te geven, maar het was brullen. Het bleef ook brullen totdat de rest van de melk er in zat. Volgens mij is het dus echt wel honger en heeft ze het dus ook gewoon nog nodig.
    Logisch eigenlijk want overdag krijgt ze maar 4 flessen dus die 5e is ook nodig. Zal dat beter worden als ik overdag al 5 flessen ga geven? Maar ja dan krijgt ze weer teveel omdat ze dan 's nachts ook nog krijgt.

Jeetje wat moeilijk.

Deel Deze Pagina