pfff, hier gaan we dan...!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Guppiebe, Jan 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Nou dames, we hebben net besloten om ons manneke (22 maanden) te laten huilen... Ik zit met oordopjes beneden, mijn vriend houdt het een beetje in de gaten... Het druist zo tegen mijn gevoel in. Maar we merken echt dat het een trucje is van hem.

Hij gaat prima naar zijn bedje, ook in de middag. Maar 's-avonds wordt hij gegarandeerd op enig moment wakken (ook slaapt hij heel licht, dus ik was voortaan bang om naar de wc te gaan uit angst hem te wekken, bleef dus maar op de bank zitten met hartstikke buikpijn) en gaat dan met geen mogelijkheid meer in zijn eigen bedje slapen. Zodra je hem uit zijn bedje haalt is het 'm goed. Dan is hij ook meteen stil, en zodra je het woord slapen ook maar noemt dan is het brullen. We hebben hem uiteindelijk omdat we zelf zo moe waren bij ons in bed laten slapen (misschien fout, maar het voelde goed toen, hij was dan zo ontzettend tevreden). Maar nu is het zelfs zo ver gekomen dat wij een einde aan onze avond maken om maar met hem samen naar bed te gaan zodat hij eindelijk weer slaapt.

Pfff, ik vind het zo kei moeilijk, maar weet geen andere optie meer. Het lastige slapen van hem is voor mij de reden dat ik nu voorlopig geen 2e aandurf... Sinds zijn geboorte, hebben we denk ik geen 2 weken normaal geslapen.

Dit is niet bedoeld om een discussie uit te lokken maar voor een beetje steun, en bemoedigende verhalen, dat het allemaal wel goed gaat komen...

Groetjes Gup

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

wij hebben het een week 2 weken aan moeten horen en toen ging ze gewoon slapen. wij deden de 10 minuten regel. eerst 10 minuutjes huilendan een troosten dan weer in bed. dan 15 minuten en ga zo maar door maar ze kwam haar kamertje niet meer uit.. en na 2 weken sslaapt ze nu heerlijk door van half 7 tot 9 uur smorgens..

dus even volhouden meid.. tis zwaar maar t komt goed!

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Meis het komt goed mijn dochtertje sliep heel slecht maar echt om de zoveel uur wakker. Toen kreeg Een nieuw bedje peuterbed. En ze slaapt eindelijk door. Komt goed!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou meid, van mij een virtuele knuffel!!! Een hele dikke.. wat een gedoe en wat een dilemma.. ik snap het heel goed dat dit tegen je moedergevoel in gaat maar dat je als opvoeder wel wat moet! Misschien dat je van iemand een babyfoon met camera kan lenen zodat je hem op afstand in de gaten kan (laten) houden? Op die manier weet je in ieder geval zeker dat er tijdens het huilen geen rare dingen gebeuren. Verder denk ik echt dat het soms heel nodig is om aangeleerd gedrag te doorbreken en dat huilen echt niet schadelijk is (mits natuurlijk gecontroleerd)

heeeeeel veel sterkte !!

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als ons manneke 's nachts wakker wordt wil hij ook meestal niet meer slapen. Wij laten hem dan vaak op een gegeven moment huilen. Ik vind het elke keer vreselijk om hem te horen maar intussen weet ik dat het maar een paar minuten duurt. Als het langer is is er iets mis.
    De eerste keren zijn heel lastig. Maar na een paar keer is het over en weet hij waar hij aan toe is.

De enige tip die ik wil geven is dat je zelf moet weten dat je het goed doet. Hij proeft jouw twijfel en zal dan doorzetten. ALs hij weet dat jullie het menen gaat hij er sneller in mee.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pff kan me voorstellen dat dit zwaar valt! Maar ook dat je er volledig klaar mee bent. Heel veel sterkte, hopelijk gaat je mannetje snel gewoon lekker slapen 's avonds. En je bent een lieve mama hoor, vergeet het niet :)

Ik ken het trouwens, 's avonds vroeg naar bed moeten omdat je kind pas gaat slapen als jij er ook bij ligt. Dat heeft mijn jongste een paar weken gehad en ik werd er behoorlijk depri van. Terwijl hij pas een ukkepuk is! (en nu mis ik hem 's nachts naast me haha :D) Bleek bij hem iets medisch te zijn.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Wat hier helpt is hem eruit halen even knuffelen en daarna weer in bed leggen. Hij gilt dan meestal 2x zo hard maar gaat dan na 15 min wel slapen. Als ik hem er niet even uithaal dan gaat hij gerust 3 uur lopen gillen. Heb het trouwens over de oudste van 19 mnd.

Wil je veel sterkte wensen!

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik herken je verhaal en ik wil je heel veel succes wensen. Mijn zoontje maakte er ook een potje van en zodra we hem uit bed haalden en tussen ons in legden dan was er niets aan de hand. Op een gegeven moment ben je zo moe dat je dat als enige oplossing ziet want je wil zelf ook nog aan een beetje slaap komen. Toen werd het tijdstip van wakker worden steeds vroeger en toen ik voor de zoveelste keer die week om 3 uur 's nachts naar de Teletubbbies heb zat te kijken heb ik voor mezelf ook EINDELIJK (na ruim 1.5 jaar) de stap durven nemem om hem te laten huilen. So I feel your pain girl ;)
    Wat hier werkte was om iedere 10 minuten even te gaan kijken, rechtleggen, krekelgeluiden aan en weer weg gaan. Ik zei niks en maakte geen oogcontact. Zo wist mijn zoontje dat ik er wel was maar dat er niet meer onderhandeld kon worden en hij in zijn eigen bedje moest blijven. Na 3 x 10 minuten krijsen gaf hij het op en ging hij slapen. Met een paar dagen was het drama voorbij en nu slaapt hij hartstikke goed. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoe moeilijk het nu voor je is weet dat het beter wordt! Je hebt er uiteindelijk zoveel profijt van en ook je kindje is straks veel uitgeruster. Het is niet erg om je grenzen aan te geven. Soms moet je gewoon even steng zijn ook al voelt dat niet goed. Uiteraard dien je dit alleen toe te passen als er niks medisch met je kindje aan de hand is ;) Nogmaals heel veel sterkte en als je wat mental support nodig hebt dan roep je maar:D

Groetjes Michelle

9. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Hij huilt nog steeds een beetje, althans hij is nu weer opnieuw begonnen na 5 min stil geweest te zijn. Dank voor alle lieve woorden trouwens, zou ik bijna vergeten.

Die 10 min regel heb ik al eens geprobeerd, toen was hij een stukje kleiner overdag.... Ik vind de keuze erg lastig. Ben bang dat ik verwachtigen ga scheppen als ik naar hem toe ga.

Mijn vriend gaat er nu even naar toe, aangezien hij 30 min aan het huilen is nu... Maar haalt hem niet van zijn kamertje.
    Pfff, hier bereiden ze je niet op voor he hahaha...

Nou, hij lag nog in zijn bedje, zijn knufje en speentje nog bij hem (niet uit boosheid uit zijn bedje gegooid)

We gaan doorzetten, maar ik vind het me toch een partij moeilijk, jakkes...

10. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik had een stoel op zijn kamertje staan, daar ging ik opzitten en negeerde hem compleet. Dat duurde in het begin soms een half uur, dan had ik een boekje mee en zat ik te lezen. En op t laatst een kwartiertje. Daarna, nooit meer problemen gehad. Nu is een simpel "ga liggen, en koesen" vanuit mijn bed voldoende.

sterkte ermee, weet hoe je je voelt. Meneer is nu 22maanden en hij slaapt nu pas echt door.

11. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    he meis... heeeel veel sterkte... kost nu ff een hooooop frustratie en energie, maar je krijgt er zoveel voor terug...
    bij ons hetzelfde verhaal als michelle04.
    Als hij te veel overstuur was haalde ik hem er ff heel kort uit en gaf hem een knuf en legde terug, maar sprak niet en keek hem niet aan..
    nu probeert hij het nog heel af en toe (ook 's nachts) maar heeft snel door dat we niet meer bezwijken voor zijn trucjes...

s6 meis en klets hier je frustraties maar van je af..

12. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Helemaal mee eens!

Hier 2 jaar slaapdrama gehad (oorontstekingen en gewenning) ook laten huilen maar doordat hij dan weer verkouden was, deed ik het weer niet omdat ik bang was dat hij toch ergens last van had (ik zocht excuses om hem niet te laten huilen :))

Wat mijn oplossing was: erbij zitten en negeren... Mijn gedachte was: je huilt maar, maar je ziet dat ik erbij ben en dat er niks aan de hand is.

Ik ging zitten met mijn hoofd naar beneden gericht en mijn zoontje ging direct liggen slapen.

Ik ging elke dag een stukje verder zitten en nu slaapt hij super supergoed zonder dat ik erbij zit :D

We kunnen weer normaal naar bed ipv op de tenen te sluipen, als we bij hem kijken en hij wordt of is wakker dan krijgen we een lach en "stuurt" hij ons weg of draait zich om en slaapt verder enz. Enz.

Niet dat mijn manier de beste is en ik kraak jouw manier helemaal niet af. Maar wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten en ik wou dat ik de techniek die ik heb toegepast eerder had geweten, dat had zoveel gescheelt ;)

Misschien werkt dit bij jullie ook heel goed :)

13. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst wat dapper dat jullie deze stap hebben durven nemen!

Zag laatst ook wel een goede bij supernanny, whaha weet niet of je daar wat aan hebt hoor (zelf nog geen ervaring mee). Die kids kwamen steeds uit bed. De moeder moest dan op de grond in kleermakerszit zitten en naar de grond kijken (geen contact maken). Wanneer er een uit bed kwam, terug leggen zonder oogcontact en praten en weer op de grond gaan zitten. Dit werkte op den duur wel. Is een beetje hetzelfde wat een ander al zei, beetje de Wilson methode, in de buurt van je kindje blijven zodat het hij vertrouwd durft te gaan slapen.

14. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Hoi allemaal,

Na ruim 40 min gekrijst te hebben (dit viel niet meer onder de categorie huilen nl) en mijn vriend die hem 1x heeft gesust in zijn bedje, lijkt hij nu te zijn gaan slapen...

Hoera... We gaan dit doorzetten...

Maar ik blijf het zo zwaar vinden hahaha, wat een moederhart allemaal wel niet kan veroorzaken he! Heb er gewoon hoofdpijn van gekregen...

Iedereen hartstikke bedankt voor alle lieve reacties... Heeft me echt goed gedaan! Mijn vriend, dit forum, America's next top model en tabatha's salon take over hebben me er doorheen gesleept hahaha... ;)

Op naar de rest van de nacht en de avonden en nachten die zullen volgen.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Super zeg :D

Die van mij hield het langer vol ;)

Nu zal het waarschijnlijk steeds minder worden de komende dagen tot hij naar bed gaat zonder huilen. Hou er rekening mee dat hij het dan over een paar weken/maanden weer kan gaan proberen.

Welterusten!

16. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Hoera je eerste overwinning! :D
    Ik kan er niet over mee praten, of moet ik zeggen nog niet? :$
    Maar kan het me zo voorstellen, tara huilt heel weinig dus mijn hart breekt al als ze een jammerhuiltje doet (met pruillipje ja ze is doortrapt hihi) :)

Geweldig he Tabatha's salon take over?

Ik wens jullie fijne slaperige nachten toe :p

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan vannacht en hoe het de komende paar avonden/nachten zal gaan. :)

18. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Nou meiden,

het is goed gedaan afgelopen nacht, hij is NIET wakker geworden... We doen nu een klein vreugde dansje, maar roepen het nog niet te hard. Vandaag weer naar het KDV, en dat zijn meestal rommelige nachten...

Ook zijn wij allebei sinds gister gestopt met roken, dus hebben we een wat korter lontje... Gisteren heeft Thijs de hele dag lopen zeuren cq jammeren, weet niet of dit kan komen door het laten huilen, maar kon het maar lastig hebben hahaha...
    Vandaag (gelukkig?) lekker aan het werk!

Groetjes Gup

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat goed!!!!

Geen hoofdpijn dus vandaag! Hihi!

Heel veel succes nog!

20. Skye

Skye Niet meer actief

wow, goed hoor!! Dat is toch zeker al een goed resultaat na een paar nachtjes doorzetten!! Knap hoor!!

Share This Page