Heey meiden,, Ik wou graag een bbl opleiding gaan doen maar weet niet hoe ik dit het beste kan regelen met Liam,, Nu past mijn moeder 's middags op als ik weg moet maar als ik straks bbl doe moet je oowk 's ochtends werken,,, dan heb ik geen oppas,, Kan ik Liam nu nog voor dagopvang opgeven voor alleen de ochtenden als ik werk? mijn buurvrouw wil wel oppassen als ik naar school moet Ik zou graag kraamzorg willen doen maar weet oowk niet hoe ik stage moet regelen eventueel,, Iemand tips? ( heb wel een school op het oog en moet me dan nog aanmelden,, het begint volgend jaar pas jmmr genoeg ) Liefsz
misschien is een gastouder iets voor je. Dan kan je flexibele opvang regelen. Zou je gewoon bij de school moeten informeren hoe en wat met stage plaatsen enz. Succes !
Ja ik zou ook eerst eens met de school gaan praten, informatief gesprek. Er zijn genoeg scholen die allerlei stageplekken hebben geregeld en je er eentje toewijzen. Je kunt bijvoorbeeld dagopvang aanvragen voor je vaste schooldag en evt gastouder oid voor de stagedagen.
hallo ik heb zelf als kraamverzorgende gewerkt moet wel even zeggen dat je dan ook voorbereid moet zijn op opgroepen in de nacht voor bevallingen. ook als leerling moet je dat eens meemaken. en je werkt ook weekenden en soms 8 dagen achtereen. leuk werk.... maar of dat nou iets is met een kleine.... vraag het me af. zelf had ik toen nog geen kind en zou persoonlijk de keuze met een jong kind niet maken voor kraamzorg. vanwege de onregelmatigheid enz. succes ermee
hai, Ik ben gediplomeerd kraamverzorgende Veel kraamzorg instellingen bieden een combinatie aan, werken en leren en betalen dus ook je opleiding. Ik moet alleen wel zeggen dat ik het niet te combineren vind met alleenstaand ouderschap. Bijna alle kraamzorginstellingen werken niet op rooster. Dus als jij op maandag moet werken, en er is geen werk sta je op wacht, misschien kan je dan pas op woensdag naar een gezin, dat gezin maak je af, want je werkt meestal 8, soms 10 dagen achter elkaar. ook moet je bereid zijn voor oproepdiensten snachts, voor bevallingen. Ik zelf kreeg dit niet rond met oppas etc. Dus ben uit de kraamzorg gestapt. Vind het werk geweldig. Maar de hoeveelheid dagen, nachten en onregelmatigheid is met een kleintje heel moeilijk, en al helemaal als je alleen bent! (ik weet dat veel kraamzorg centra's hier in mijn buurt ook geen ouders met jonge kindjes aannemen, en al helemaal niet alleenstaanden omdat dit voor hun alleen maar problemen op leverde) Ik zou eerder zeggen ga is praten op kinderdagverblijven, of je via hun een werken leren traject kan doen. pedagogisch mederwerker kinderopvang ofzo. Succes iig!!
Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik voor optie 2 haha verzorgende En spw is niks voor mij,, heb een hekel aan kinderdagverblijven nadat ik er stage heb gelopen maar jah moet er toch aan geloven dat mijn zoontje er naar toe moet straks,, Ik ga eens vragen bij scholen met bbl opleidingen! Dank! Liefsz 8)
lijkt me inderdaad slimmer. verzorgende (al zijn dat soms ook onregelmatige diensten). er zijn een aantal dingen waar je aan kunt denken. kinderopvang - maar dat zie je zelf niet zitten op een school als onderwijsassistente activiteitenbegeleiding verzorgende de opleiding verzorgende bood toen ik het deed ook kraamzorg. wellicht kun je idd daar voor gaan en dan eerst als verzorgende werken binnen een verzorgingshuis / thuiszorg etc. met afspraken over tijden enz. ivm alleenstaand ouderschap voor jong kind. op den duur verandert je situatie misschien en kun je evt alsnog in de kraamzorg. succes ermee
Jah dat was oowk inderdaaad een beetje mijn plan je kunt oowk wel vaste tijden werken hier dus dat scheelt weer,, Zal maandag eens informeren naar scholen En met de gemeente praten over de bijstand en opvang van Liam,, Liefsz 8)