Pfff.. hoe en wanneer ga ik dit vertellen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door corrientjuh, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het ze wel vertellen, maar dan niet als anderen er bij zijn. (Dus ook niet de aanstaande grootouders) Die anderen zijn namelijk vast wel in een jubelstemming als ze het horen en dat is voor alle partijen niet leuk.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zoals eigenlijk iedereen al zegt:toch zo snel mogelijk aan ze vertellen.

Ik had eenzelfde dilemma. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, waren drie van mijn beste vriendinnen ook allemaal net zwanger, maar 1 van ons niet, en die zit in de medische molen. Ze is daar niet heel erg open over (maar wel wat meer dan jij vertelt), en ik zag er verschrikkelijk tegenop om het haar te vertellen. Nu is zij namelijk de enige in onze vriendinnengroep die niet zwanger was, en ik voelde me daar zeg maar de oorzaak van.
    Uiteindelijk heb ik het na de tweede positieve test verteld, over de telefoon, omdat we een paar dagen later met alle vriendinnen hadden afgesproken. Ze reageerde heel erg positief. Ze zegt ook dat ze helemaal niet jaloers is, en echt blij voor ons allemaal. Gelukkig heeft zij intussen ook wat positieve berichten gekregen in de MMM, dus dat is een pak van mijn hart.

Ik denk dat je het beter zo snel mogelijk kan vertellen, zodat zij meer tijd hebben (dan anderen) om aan het idee te wennen.

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ohh wat moeilijk zeg.
    Wat vind je man?

Ik zal ook eerlijk zijn in jouw geval.. hoe moeilijk het ook is!

Deel Deze Pagina