Ik wordt op dit moment stapelgek van de haren van onze hond. Als ik heb stofgezogen kan ik na 5 minuten wel weer zo haren En totaal niet handig want onze dochter wil tijgeren en zo is ze helemaal wit van de haren bah bah We hebben een fawn met witte franse bull. Iemand de tip om het verharen minder te maken? We hebben al zo'n speciale borstel (furminator) Die haalt er wel veel uit maar nog enorm haren. Iemand een tip????
LOL@ haren, hier hebben we er ook zo 1, maar we hebben hem gekortwiekt, hihi, dat scheelt al veel! Een zomerse coupe voor een lieve hond!
idd naar een trimmer, flinke was en ontwolbeurt, je moet een kortharige hond zo min mogelijk borstelen, eigenlijk verwaarlozen op dat gebied, en een furminator is niet voor elke hond geschikt.niet voor elke vacht. als je hem zelf wast liefst 10 a 15 min in de shampoo laten staan, dan uitspoelen, maar dan heb je nog een paar dagen last van veel haar, bij een trimmer ben je in 1 keer 80% van het verhaar haar kwijt
Helaas helpt het allemaal niet. Sommige honden haren gewoon heel erg en je kan niet elke hond scheren, dan kunnen ze huidontsteking krijgen. Vreselijk ik ken het. Kan hij met mooi weer niet lekker buiten overdag? Dan heb je niet de hele dag door die haren, maar alleen in de avond.
Trimmer heeft bij ons niet geholpen. Wij hebben zo'n wasbeurt laten doen en die trimmer zei dat het maanden weg moet blijven nu. Nou echt niet dus!!!
En een trimbeurt met knippen etc.. man dat kost al 60 euro, dat geef ik niet eens voor mezelf uit bij de kapper
Ik breng onze hond 2 keer per jaar naar de trimsalon. En dat helpt super, je hebt nog wel haren maar lang niet meer zo veel..
Ja, vreselijk. Ik heb niet zo zeer een tip want wij hebben er twee rondlopen die erg verharen. in combinatie met een meisje van 9 maanden is dat geen doen. ze kruipt de hele dag door de haren heen, hoe vaak ik ook stofzuig. Als ik haar optil zit haar hele broek echt onder de haren! Ik vind het zo vies. Dus, ik leef met je mee.
Wij geven onze hond nu sla olie door zij eten heen. Wij vinden het werken. Vis olie moet ook kunnen. Tuurlijk we hebben nog wel haar. Maar niet meer zo erg als tijdje terug.
een fransebul kan je niet eens knippen! en 60 euro is een redelijke prijs, de meeste honden gaan 4 keer per jaar sommige 2 keer per jaar.en jij gaat waarschijnlijk vaker naar de kapper. vergeet niet jij hebt alleen op je hoofd haar een hond overal, met wassen en knippen zijn de meeste 1,5 tot 2 uur bezig (kleine hond) plukken wordt al gauw 2 tot3 uur. meeste vragen 30 euro per uur,, daar gaat een groot deel van naar de belasting, en vergeet het schoonmaken niet wat daarna ook nog moet.
ok, zal eens even een trimsalon opzoeken in de buurt. Zit ook te twijfelen of ik over ga op vers vlees. Misschien dat dat ook helpt. Of iemand een tip voor andere brokken? HIj krijgt nu lam/rijst brokken. Dit omdat onze andere hond alleen tegen de ze brokken kon.
DE GOUDEN TIP: Schapenvet! het is bij de dierenwinkel verkrijgbaar in snoep bonbons (ook met knoflook erin tgen bijv. vlootjes enzo),je geeft er geloof ik 2 per dag!,maar je kan t ook gewoon bij de slager halen en iets over het eten doen! Hier heeft t echt geholpen, we gingen een aantal jaren geleden van dikke plukken hondenhaar naar hier en daar een haartje! SUCCES! Bekijk bijlage 243754 Bekijk bijlage 243753
helaas schapenvet zit er niet in. Die bonbons heb ik al gehad maar reageert ze allergisch op volgens mij kun je ook schapenvet uit de diepvries kopen misschien dat eens proberen
Vergeet ook niet dat het de tijd van het jaar is om te verharen. Onze duitse herder (kort haar) is nu ook volop bezig met de rui, net als onze kat. Mocht je hond over een maand nog zo ontzettend verharen, dan is inderdaad schapenvet een aanrader.
Hond de deur uit! Nee natuurlijk niet. Het is inderdaad de tijd van het jaar, onze kat wordt je ook gek van met al dat haar. Blijven stofzuigen en snel de swiffer erover doe ik maar. En ik heb zo'n roller van de ikea, daarmee kun je haren lekker snel verwijderen van je kleding.
Heel veel van die problemen zijn al op te lossen door goede voeding Dus kijk eens naar wat je voert Brok? met graan? vervang dit door een graanvrije brok of door vlees en je zal het verschil binnen een maand zien Ook schapenvet verricht wonderen daarnaast des te meer je borstelt, des te meer ze uitharen. Hou het dus echt bij max 1x per week en de furminator snijdt de haren er alleen maar uit waardoor ze dus ook weer sneller groeien en dus weer uitvallen. Ik ben er geen fan van handig hulpmiddel om ze wat sneller door de rui heen te helpen maar ik zou dit echt niet wekelijks gebruiken, daarmee stimuleer je de haargroei en uitval alleen maar mee
Het mag dan wel een redelijke prijs zijn, veel tijd vergen, en schoonmaak vergen, maar nogmaals ik geef dat bedrag niet eens aan mezelf uit...dat betekent dus dat ik ook maar 1 max2 keer per jaar naar de kapper ga.... En onze hond mag met de snelheid van zijn haar groei toch wel min. 2x naar de kapper. Ben ik ff blij met de aanschaf van een tondeuse.... niet duur, maar zo kan hij zo vaak naar de "kapper" als dat hij wil OF als wij willen
ja ik zit er aan te denken om over te gaan op vers vlees. Idd deze brokken zitten wel granen. Welk versvlees kan ik dan het beste halen? Smuldier vind hij wel erg lekker of moet ik carnibest ofzo halen? Laat de tips maar komen over vers dan ga ik vanmiddag ff shoppen. En ik ga ff schapenvet halen kijken of hij nog reageert