Smuldier is al een stuk beter dan brok maar neem dan wel de complete versies, hier zijn 2 variaties van Ikzelf bestel altijd bij Lotgering, is ook kompleet en kant en klaar, gewoon zo'n rol gemalen en erg goedkoop Home van Lotgering :: Vers vlees voor de Hond en Kat
als we smuldier hebben hebben we meestal de vlees comleet (rood pakje) oke ga ff kijken naar lotgering. Maar hoeveel moet een hond van 14kg hebben per dag?
Wanneer je smuldier geeft zou ik om te beginnen 3% van het lichaamsgewicht per dag aanhouden Lotgering is kwalitatief beter en een wat vettere KVV dus hier zou ik met 1 1/2% beginnen. Kijk het dan 2 maanden aan, word hij wat te zwaar ga je een half procent minder geven Wordt hij wat te dun geef je 1/2 tot 1 % meer
ok vanmiddag ff opzoek naar smuldier... hopelijk is dat hier ergens in de buurt te koop? Heb je anders tips voor graanvrije brokken?
Dan zou ik voor brokken van Orijen gaan 80% vlees en 0% graan of Applaws het is vast wel duurder dan de brok die je nu geeft maar van deze brokken hoef je dan ook veel minder te geven. Andere brokken zijn gevuld met graan, graan waar een hond niets aan heeft en dus gewoon weer uitpoept
Wij hebben een labrador en twee katten. Komt ook enorm veel haar van af. Vooral in bepaalde periodes hè? Heb het idee dat het vooral is met de wisseling van de jaargetijden. Dan kan je er denk ik weinig tegen doen. Wij borstelen de hond regelmatig met zo'n rubberen borstel (buiten trouwens). En misschien ben ik er wat simpel in, maar als de baby er straks is, dan ga ik niet elke dag nerveus lopen schoonmaken hoor. Waar dieren wonen, is het gewoon anders. En zo lang er niet hele plukken haar in het huis rond zweven, vind ik het nog wel meevallen. Wij hebben speciaal tegels beneden liggen zodat het niet in een tapijt gaat zitten. De hond mag niet boven komen, de katten wel. Maar de katten mogen niet in de kamers komen als de deuren dicht zitten (als we er zelf niet zijn zeg maar). Dus daar valt het ook wel mee. Moet eerlijk zijn dat ik niet zo'n schoonmaaktype ben. Niet dat het nou ontzettend smerig en een warboel bij ons is thuis hoor...lol. Vanwege de katten moeten we juist veel opruimen, want die gaan er anders mee spelen.
hier ook 2 honden en 2 katten, en onze labrador verhaarde als een idioot haha! voor nu ook een duurdere brok, heb wel het gevoel dat het beter wordt, daarnaast krijgt hij elke dag 2 bonbons van schapenvet, af en toe een rauw eitje beter voor het vachtje! Maar verharen blijven ze nu eenmaal tja het blijven beesten he hhaha! Overdag mogen ze van ons niet naar binnen maar moeten ze naar buiten/bijkeuken! dus dat scheelt al in de haren! En inderdaad versvlees is ook een goed plan. Hou er wel rekening mee dat je een vriezer hebt waar veel inkan, dat is namelijk velemalen goedkoper. Smuldier kun je echt overal wel krijgen heb het zelfs wel in de supermarkt gezien!
Ik ben geen hondenmens, dus ik hoor het wel als ik iets doms zeg... Maar die haren moet hij toch gewoon kwijt, deze tijd van het jaar? Dus wat je ook doet, verharen gaat-ie toch. Enige wat ik kan verzinnen is kort knippen (dan ligt het merendeel van de haren bij de trimmer en niet bij jou op de vloer) en af en toe goed wassen (dan liggen die haren in bad en niet bij jou op de vloer).
ok nou ga vanmiddag maar eens ff opzoek deze brokken lijken me eerlijk gezegd ook wel wat: fish 4 dogs. Iemand mee bekend?
Da´s de tijd van het jaar.... lekker veel borstelen en iets vaker stofzuigen de komende paar weken. Zodra de zomervacht erdoor is, is het over.
Wassen doen wij buiten met de tuinslang, wel met speciale hondenshampoo. En eigenlijk alleen als het wel zo mooi weer is dat ze ook goed kan opdrogen en het niet te koud is. Helpt wel om een hoop haren kwijt te raken inderdaad. Of lekker laten zwemmen is ook een goeie!
Bri idd ze moeten de haren gewoon kwijt. Maar je kunt de vacht wel onderhouden zodat het minder wordt. Kwaliteit beter blijft. Maar eruit moeten die haren. Met heel veel pijn en moeite stofzuig ik iedere dag (kan ik momenteel zelf niet zo goed, maar t moet) En hoe balen het ook is al die haren, je kleine krijgt er niets van. (als t niet te erg is tenminste) Ik zou ook even een swiffertje in de hoek van de kamer neerzetten. Als je de kleine dan op de grond zet dat je even gauw over de vloer kan.
Scheren/kort knippen kan niet bij een franse bul of andere kortharige honden. Het zijn ook van die stugge haren die overal achter blijven steken. Bank, kleding etc. Erg irritant. Maar is niet heel veel aan te doen behalve idd kijken of andere voeding het verharen wat minder hevig maakt. Wij hebben ook een franse bul gehad en vers vlees hielp echt bij het verbeteren van de vacht. Het werd zachter, ging meer glanzen en ze haarde minder uit. Succes!
Hier ook een mega verharende labrador. Ik gaf kvv en oreijn brokken maar het verharen in de winter maanden was een drama. Een maand geleden gewassen en sinds dien is het iets minder. Tja straks met de jongste spruit ook niet leuk als ze gaat kruipen enz.
Tja... de enige goede oplossing tegen een verharende hond is ... hond verkopen. Honden verharen nu eenmaal en al is het niet echt lekker, het hoort erbij!! Wij hebben een Golden Retriever van bijna 14 en die verhaart ook redelijk op het moment. Maar ik stofzuig en dweil als het kan iedere dag, heel soms een dag ertussen maar dan ga ik wel met de kruimeldief / swiffer te werk. Hier ook een rondkruipend ventje en ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt wat die aan haar meebrengt aan z'n handjes en kleding. Gewoon bijhouden en in de gaten houden of er geen plukken rondwaaien, dan valt het best mee hoor. Oh, wij scheren onze hond nooit, vind ik echt niet om aan te zien! Ik trim hem altijd zelf in het voorjaar en borstel hem 1 x per week en als hij verhaart wat vaker en zijn vacht ziet er nog prachtig uit. 's Zomers wassen we hem ong. een keer per maand, (inderdaad buiten met de tuinslang) 's winters helemaal niet want zo goed is shampooën niet voor 'm.
Misschien rare tip maar als je eerst je hond borstelt dan je hond stofzuigen en dan je woonkamer stofzuigen.
Wij hebben 2 franse bullen en die haren ook. Maar wij geven vers (carnibest,darf,smuldier) en dat scheelt enorm.Zalm olie. Geen dingen met granen.