pfff hond verhaart enorm iemand een tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door bumpie, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    #41 Jo79, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    Ja, wij hebben een halflangharige hond, maar sinds we zalmolie geven, scheelt dat aardig wat in het verharen. Eerst verhaarde ze het hele jaar door, nu is het alleen even een maand verschrikkelijk tijdens de rui, dan komt er een berg haar vanaf, maar tussendoor verhaart ze niet veel.
    Ze eet overigens ook kvv.
    Oh ja en ze gaat eens per jaar naar de trimsalon. Helaas hier geen trimsalons in de buurt die begrijpen hoe dit ras getrimd moet worden, krijg haar anders helemaal mislukt weer terug, dus dan maar een half uur rijden en wat minder vaak.

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Onze hond is ook in de rui!!
    Zooo irritant.. maarja hij kan er ook niks aan doen.
    Hij mag van ons in de bank maar nu geef ik hem maar 1 mtr en de rest leg ik vol met spullen zodat hij maar 1 stukje vol met haren gooit. (zo blij met leren bank)

3. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier ook een fawn bull en verhaart helaas 365 dagen per jaar. Ander voer werkt wel maar dat kon die van ons niet meer verdragen

4. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    2 a 3x per week visolie geven. Hier krijgen ze die van de Hema. Honden als spiegeltjes.

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ben toch erg blij met mijn poedels, die verharen niet, oke alleen de poes verhaart op dit moment vreselijk, maar ergste is al voorbij, meestal ligt hij op zijn eigen plekje of in de vensterbank, scheelt veel haar, vande week een keertje wassen en dan is het bijna klaar met verharen

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier een verharende engelse bull!
    Ik heb hem vorige week in bad gedaan,zijn vacht met berkenteer shampoo gewassen en hij ziet er al beter uit.
    Hij had echt van die plekken op zijn rug van dikke vacht en al verhaarde vacht,nu borstel ik hem elke avond even flink(vindt die ook nog leuk) en het wordt al een stuk minder nu,als ik hem niet zou borstelen blijft hij met losse plukken vacht rond sjouwen en dat geeft echt een zooi.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hebt een speciale hondenborstel die heet furmenator (ofzo, even googlen) en die haalt de onder haren er uit, we hebben een keer 1 geleend en dat is niet normaal wat je er uit haalt.

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

deze hebben we al;)

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Een bulldog in de rui is het makkelijkst om hem een warm bad te geven, goed wassen! Hierna is het drie dagen extreem haren en dan wordt het minder. Geef dan ook van die vet bonbonnetjes door het eten dat scheelt ook enorm in het onderhoudt.

10. princess25

princess25 Niet meer actief

Ik heb 2 jack russels. Had waar ik eerst woonde ook een trimsalon die zei dat het geen nut had bij kortharige honden. Dus ik maar met de furmanator aan de gang, maar werkte niet voldoende. Ook schapenvet niet.
    Waar ik nu woon is er een trimster die het wel doet, nou en echt, een enorm succes! Wij gaan 2x per jaar met onze jack russels en vinden het geen probleem. Het scheelt enorm veel haren, dus ik zeg, probeer het gewoon eens!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    hier een duitse herder die ontzettend verhaarde. zo had je gezogen en zo lag het er weer.
    sinds dat hij vlees krijgt, is het echt ontzettend verminderd. ook rook (stonk) hij erg naar hond en dat is bijna verdwenen sinds het vlees voeren.
    de mijne krijgt smuldier.

12. astrid85

astrid85 Lid

7 mei 2012
    29
    0
    0
    Roosendaal
    Het begint inderdaad met goed voer.

Verder heb je voedingssupplementen ter ondersteunig,
    Bijvoorbeeld Doils of viacutan

Maar je hebt ook speciaal voer voor de vacht/huid.
    Vraag ernaar bij je dierenarts.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier twee franse bulletjes en de ene verhaart meer als de ander maar heb nu eigenlijk meer last van de kattenharen...zou denken dat ie onderhand wel kaal moet zijn ;)

Ze eten al vlees maar doe aan het verharen op zich niks, hoort erbij denk ik maar...

14. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hoe meer je je hond borsteld hoe erger het word... Dan blijven ze verharen. Je kan nog beter af en toe lekker schobben met een vochtige handdoek. Vinden ze ook heerlijk hier!

15. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n hondje die gigantisch verhaard!!!
    Hoop maar dat het gauw echt zomer word dan kan hij naar buiten... en dan weet zijn vacht ook wat het nou is, warm of koud want van dit weer op dit moment weten die haren ook niet of ze nou de winter of zomervacht aanmoeten nemen ;)

Deel Deze Pagina