Beste allemaal, Sinds een week huilt onze bijna 4,5 maand oude baby (een jongen) als hij na zijn 1 na laatste voeding naar bed gaat. Hij is dan duidelijk moe maar doet er alles aan om niet te slapen. Hij huilt hysterisch, soms bijna met gillen erbij. En als we hem dan pakken om te troosten wordt hij even kalm. Zodra we hem weer terugleggen (dat doen we steeds), begint het weer. Dit duurt soms wel 2 uur. (Met de pauzes dat we hem pakken, troosten en terugleggen). Erg vermoeiend voor ons, maar vooral ook voor hem. En dan slaapt hij daarna weer erg lang zodat we hem voor de laatste voeding moeten wekken. (Die gaat er dan wel zonder gedoe in en daarna slaapt hij prima). Maar wat kan ik doen of is er iets waar wij geen idee van hebben? Ik weet ook niet waarom hij zo huilt. maar omdat het maar 1 moment van de dag is vermoed ik dat hij prikkels moet verwerken en/of aandacht wil? Wie weet raad?
Hoe is zijn schema verder (eten en slapen)? Als hij echt hysterisch wordt zou ik eens proberen wat er gebeurt als je hem gewoon bij je houdt. Valt hij dan wel in slaap? Anders ben je 2 uur bezig elke keer en daar wordt hij ook niet rustiger van... misschien heeft hij geen behoefte aan dat slaapje? Hij kan ook in een fase zitten. Krijgt hij tandjes?