Ik zou het niet meer weten wanneer we dat hebben gedaan bij mijn 1e zwangerschap het bed op klossen en dat geweldig zeil in bed leggen. Wanneer leggen jullie dat in bed? En die klossen per wanneer moet dat.
Wij hebben de klossen met 37 weken onder het bed gezet en toen heb ik ook het zeil erin gelegd. Sinds deze week heb ik het zeil iets uitgebreid zodat het niet meer alleen onder mijn kont ligt! Groetjes Luna86
Ik ga met ruim 35 weken de klossen halen en ook een extra zeiltje op het matras leggen (we hebben al wel een waterdichte molton erop liggen, maar dat hebben we al een jaartje, niet speciaal voor de bevalling).
Het bed hebben wij deze week op klossen gezet. Dat hoeft pas met 37 weken hoog te staan. Ik heb ipv een bedzeil een waterdichte molton. Volgens de kraamzorg was dat veel praktischer dan dat je een zeiltje in je bed moet gaan plakken. Die moltons gebruik ik sinds dat we ze hebben gekocht. Mijn collega d'r vliezen waren toen te vroeg gebroken, dus ben ze ook maar meteen gaan gebruiken voor het geval dat...
Hallo, Je mag pas na 37 weken thuis bevallen dus als je het dan klaar hebt, is het vroeg genoeg. Bij mijn vorige bevalling had ik het met 36 weken al wel gedaan. Maar dat zeil was een beetje lastig Ik ben nu 30 weken zwanger en ik denk dat ik het bed weer met 36 weken op klossen zet en het zeil ook ongeveer rond die tijd. Groetjes
We hebben een waterdichte matrasbeschermer (geen zeil, dat zweet en ritselt) van Ikea, toen ik 36 weken was. De klossen (nou ja, kratjes) staan sinds dit weekend onder het bed (37 weken).
als je in het ziekehuis gaat bevallen, medisch...moet je dan ook klossen? bij mijn vorige zwangerschap hoefde het niet van de kraamverzorgende want mijn bed is al erg hoog en met klossen helemaal...dat zelfde bed hebben we nog steeds
In principe wel, tenzij je bed al 80cm (is het geloof ik) hoog is. Ik vind het niet erg praktisch bij ons bed, moeten er nu echt inklimmen, maar ja moet nog maar even. Kan me heel goed voorstellen dat het voor de kraamverzorgende een goede zaak is als je bed hoog genoeg staat .
Nou als je bed van zichzelf al hoog is, hoeft het niet (volgens mij moet het 70 cm hoog zijn, da's best hoog voor een normaal bed). Het is voor de kraamzorg, dus hij moet ook hoog genoeg zijn als je in het zh bevalt. Trouwens, ik beval poliklinisch, en dan zal een deel van het proces toch ook thuis zijn (tot ik voldoende ontsluiting heb), dan is het ook voor de vk wel zo prettig dat ik hoog lig.
Je bed moet voor de kraamzorg op 80cm, ook als je in het ziekenhuis bevalt. Dat is echt achterlijk hoog! Ons bed staat pas sinds een paar dagen zo hoog. Zeiltje is echt afschuwelijk, maar ligt sinds week 38. Met een badhanddoek erover gaat het wel. Ik kreeg van kraamzorg de tip een waterdichte molton te gebruiken (o.a. Hema, maar veel goedkoper bij Action), maar die hadden ze niet in de juiste maat. Zag net elders op het forum dat de molton van 1.80 x 2.00 ook voor lengtemaat 2.20 past.