Ik zag verderop een leuk topic over honden en baby's . En wij hebben twee katten en ik ben heel benieuwd hoe/of een kat reageerd als er "opeens" een baby is? Hebben jullie tips of leuke verhalen? Ben benieuwd!
Ik heb 4 katten, en ze vinden Quinn echt gewoon doodeng hihih Lopen met een grote boog om hem heen, en als hij huild kijken ze me echt zo aan van moet dat. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze zo reageren, hoef ik niet bang te zijn dat ze boven op hem gaan zitten ofzo
Hoi, Ik heb 4 katten. Twee katten zijn niet meer bij mij weg te slaan sinds ik zwanger ben. Ze vechten bijna om een plekje op m'n buik. Eén van die katten lag altijd bij m'n vriend op schoot, maar verkiest nu toch mijn buik. Ik denk dat het komt omdat ik nu warmer ben. (Ik heb het ook warmer) Ze doen ook heel voorzichtig, heel schattig! Ik heb nog geen ervaringen met geboren baby en katten.
ik heb 2 katten 1 kat moest sinds dat ik zwanger was steeds op mijn buik liggen en als de kleine schopte ging de kat kopjes geven en nu zijn mijn dochter en die kat niet meer bij elkaar weg te slaan de andere kat moest er nooit al iets van weten maar sinds kort als youame huild dan komt die andere ook kijken
Even graven in m'n geheugen. Onze kat Mia vond de baby's altijd heel lief en was nieuwsgierig wat er toch bewoog in dat bedje of die box. Inmiddels zijn we ruim 20 jaar verder, een nieuwe zwangerschap en 3 poezen later, is ook deze kat weer heel nieuwsgierig! Heb haar al twee keer uit het ledikantje en meerdere keren van het aankleedkussen moeten vissen, waar mevrouw lekker lag te pitten. Ben heel benieuwd hoe zij straks op de baby zal reageren. Ze is overigens een schat van een kat, echt heel lief dus ik denk dat dat wel goed zal gaan.
Mijn katten zijn ook wel aanhankelijker, ik heb er twee... Ben benieuwd hoe ze straks zullen reageren. Als de baby een keel opzet maken ze zich vast wel uit de voeten, ze houden niet van lawaai haha. De kater gaf trouwens ook kopjes op mijn buik maar soms kijkt ie wat vreemd als ie een trapje krijgt hihi. Ik ben benieuwd hoor, het is voor beesten ook een hele verandering. Ze moeten vast even wennen maar dat moet ook groeien denk ik. Als de box volgend jaar staat dan zullen ze daar wel steeds inzitten. Die zet ik pas rond de 35 weken in de kamer. Op de babykamer mogen ze alleen als ik in de buurt ben en verder hou ik de deuren dicht. Ook een idee: een haakje op de babydeur zodat deze wel op een heel klein kiertje kan maar wel zo klein dat de katten er niet doorheen kunnen. Daar zit ik aan te denken. Wij hebben 1 heel kleine poes en een heel grote kater. Dus het is vooral voor die kleine haha.
mijn katten willen niks weten van de baby, ze zitten het op een afstandje te bekijken en net of ze zeggen willen van wanneer gaat het weer weg.
Ik heb ook 2 katten en die reageren eigenlijk niet anders op me sinds ik zwanger ben. Maar ik wil straks niet de kleine alleen in de box laten liggen als de katten erbij zijn. Dus dat ik dan niet even naar boven loop ofzo. Straks gaan ze erbij liggen en stikt de kleine ofzo. Dan maar een paar maandjes wachten daarmee... En boven mogen ze sowieso niet komen dus op de babykamer is dat geen probleem. Ik ben ook benieuwd hoe ze straks gaan reageren, 1 denk ik heel bang en de ander misschien wel jaloers...
nou die van ons was/is echt strond jaloers en erg vervelend geworden. ligt alicia op schoot dan zij ook, alicia in bad moet zij erbij etc. alles waarbij alicia aandacht krijgt moet zij ook aandacht en het kan echt op me zenuwe werken. in het begin moest ze niks van alicia hebben maar ze durft nu steeds meer te ondernemen. nu wil ze continu bij alicia zijn maar vind dit doodeng en hou haar dan ok goed in de gaten. vanmorgen is gizmo nog in alicia dr bad gevallen en ze zag er niet uit maar goed moet ze maar niet zo nieuwschierig zijn. hier een foto van alicia en gizmo samen.en hij begon toen langzaam te wenne aan haar (±6wk oud)
Ik lees ook even mee met jullie ervaringen, want met drie katers in huis ben ik ook heel nieuwsgierig hoe ze straks op onze kleine gaan reageren...
Wij hadden 2 katten op het moment dat de oudste was geboren. Toen we hem meenamen uit het ziekenhuis, hebben we de maxi-cosi met hem er in op de bank gezet (erbij gebleven natuurlijk) en de katten laten snuffelen en kennis maken. Is meteen vanaf dag 1 heel goed gegaan, wel hebben we hem geleerd dat die beestjes er niet zijn om te plagen of pijn te doen. Hij is nu een supergrote kattengek en we hebben er uiteindelijk nog 1 bijgekregen. Deze laatste is superaanhankelijk geworden naar mij toe, en geeft kopjes aan mijn buik Ik laat ze alleen niet op de babykamer komen, dit ivm de haren.
Bij de geboorte van mijn neefje zat de kat van mijn zus onder het bed. Een half uur na de geboorte kwam hij even snuffelen aan het hoofdje. Verder deed hij alsof er niks veranderd was. Zat gewoon weer op zijn vertrouwde plekje.
4 Katten hier..... Tijdens de zwangerschap waren ze niet bij me weg te slaan, heerlijk vonden ze die buik. Ik zal nooit vergeten hoe 1 van de katten opvloog toen ze de baby hard voelde schoppen Na de geboorte van Yana was er 1 kat, Freya, die haar als haar eigen kitten zag, haha, die ging gewoon haar haartjes wassen als Yana uit bad kwam. Ze vond die shampoolucht maar niks! Inmiddels komt mijn kleine dame overal waar ze zijn wil. Helaas zijn de staarten bij haar erg in trek, arme poezen! Ze is ook nog eens behoorlijk hardhandig (en niet alleen naar de katten ). 3 Van de 4 katten rennen wijselijk weg, maar over de 4de maak ik me echt zorgen... Die blijft liggen en blaast. Ook heeft ze 1 keer uitgehaald naar mn dochter. Weliswaar met ingetrokken nagels, maar toch. Doodeng vind ik het. Ik hou ze nu constant uit elkaar, en hoop maar dat Yana snel in de gaten heeft dat ze ZACHTJES moet doen... Mijn meisje is echt nr1, maar een kat van 12 de deur uitschoppen? NEE!
woij hebben ook 2 katten. zijn nu net 2 jaar geworden. maar het waren voor aidan echt mijn kindjes. kregen alle aandacht vd wereld. toen aidan net geboren was moesten ze nik svan hem weten. de deden hem niks maar ze deden alsof hij niet bestond dus jaloers. nu zijn ze helemaal gek op hem. het katertje vooral, hij gaat heel vaak naast aidan liggen knuffelen of met zijn krulletjes spelen etc etc. dus hier een positief verhaal. o ja is ook wel leuk,. als aidan huilt komen ze altijd ff kijken en troosten hihihi
@Lizzy: Ik ben zelf ook opgegroeid in een huis met katten. En ik heb, als klein meiske, vanzelf geleerd dat ik voorzichtig en lief met de katten moest doen; want deed ik dat niet, dan haalden de katten uit. Na een paar keer leerde ik vanzelf dat ik de kat maar beter niet kon pesten... Als onze kleine straks achter onze katten aan gaat vangen was ik eigenlijk van plan om dezelfde strategie toe te passen: "Wil je niet naar mama luisteren? Dan laten de katten wel merken dat je ze niet moet pesten..."