Pfff ik vind het echt zwaar nu

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochter is 9 maanden maar ze zeurt ontzettend veel opeens. Dit komt door haar 1e tandje denk ik. Die komt er aan.

Als ik haar alleen laat is het goed, maar zodra ik bij haar in de buurt kom of langsloop gaat ze huilen, moet ik haar vastpakken en kan ze niet meer spelen. Als ik buiten beeld ben gaat ze lief spelen...hoe kan dat? Ligt het aan mij?

Ik probeer juist steeds met haar te praten omdat ze zelf nog niets zegt. Ik ben bang dat als ik haar zo alleen laat spelen ze niet leert praten dadelijk. Ze zegt echt helemaal niets, ze maakt wel geluiden. Ze hoort wel hartstikke goed.

Ook krijgt ze nog niets van liga's ofzo. Omdat ik dit niet zo goed durf, de boterham gaat er goed in, maar dat heeft lang geduurd (in mijn ogen dan), het leek of ze er in stikte, soms doet ze nog zo ontzettend kokhalzen. Maar ze heeft dus nog geen tandjes, dus ik durf haar niets in de hand te eten geven. Stukjes in de groente kan ze ook met moeite wegkrijgen.

Ik heb ergens gelezen dat stukjes kauwen ook helpt om te leren praten. Zou het ook daardoor komen denk ik dan meteen?

Of komt dat nog wel die stukjes eten?

Ik vind het echt best zwaar om dit moment, dat gejengel, niets is goed. :cry:
    En als papa thuis komt meteen een big smile!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poewh ja moeilijk is t zeker af en toe, vooral als je niet precies weet wat er aan de hand is/kan zijn. Hier viel het mij op dat als ik even ging zitten op de bank om te 'niksen', Justin meteen stopte met spelen en idd alle aandacht vroeg.. constant! Jengelen en op schoot willen, er weer af etc.. Als ikzelf bezig was, was hij ook zoet. Gekke kids..

3. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Ja, ik herken het. Wij hadden ook wel van die perioden. Tandjes, sprongetje, toch wat ziekjes, je weet het niet. In ieder geval veel aan mijn benen hangen en jengelen. Het gaat wel altijd weer over! Misschien zou je erop kunnen letten dat ze zeker niet te moe is of honger heeft, maar verder kun je er niks aan doen. Alleen spelen is echt prima hoor, wees blij dat een kind dat kan. En wat betreft leren praten: volgens mij zeggen de meeste kinderen met 9 maanden nog geen woordjes, dat is echt heel erg normaal. Eerste woordjes komen meestal rond het jaar geloof ik. Mijn dochter maakte met 14 a 15 maanden ineens de klik en pikte toen razendsnel heel veel woorden op. Mijn neefje wordt trouwens volgende week 2 en zegt nog steeds weinig, en dat is ook prima.
    Bij ons ook de eerste tandjes met ruim 10 maanden en moeite met stukjes eten in de groente. Gewoon langere tijd blijven fijnprakken en liga is heel erg kruimelig, dat gaat er vast wel in (geeft wel een zooi, cracottes, rijstwafels of soepstengels vind ik handiger).
    Sterkte!

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ze is wel erg moe de hele tijd, na 2 uurtjes op zijn is ze weer moe.

Vandaag b.v.:
    rond half 8 wakker; half 10 naar bed, 11 uur wakker, 1 uur naar bed, half 3 wakker, 5 uur naar bed, dadelijk na een uurtje weer wakker en dan rond 8 uur naar bed.

Langer ophouden lukt echt niet. Is dit wel normaal dan?

Rijstwafels zijn dit speciale voor baby's of gewoon die wij ook eten?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Lijkt me heel normaal hoor. Je hebt speciale rijstwafeltjes voor baby's, maar je zou ook gewone kunnen kopen, waar dan geen zout in zit.

Enne Jesper brabbelt een hoop, maar er komt zeker geen verstaanbaar woordje in voor hoor, lijkt me vrij normaal op deze leeftijd.

6. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    DAt moe zijn kan ook bij een sprongetje horen, of toch wat ziek. Mijn dochter was ook 2 weken heel erg hangerig en toen kreeg ik zelf de verkoudheid die zij had en dacht ik: geen wonder, ik voel me ook helemaal niet lekker.
    Trouwens met 9 maanden sliep mijn dochter ook nog makkelijk 4 uur per dag, wel verdeeld over 2x slapen en dan om 19 uur naar bed, maar och, wat maakt het uit, als ze moe is moet ze slapen!

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje van bijna 1 slaapt nog 4 a 6 uur overdag
    een heeft nou eenmaal meer nodig als de ander geen zorgen over maken

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Helemaal herkenbaar. M'n zoontje heeft nu ook zulke streken hoor. Is eigen aan de leeftijd.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel herkenbaar die periode, ook ik vond het een hele heftige. Het uitte zich alleen dan weer in wat andere dingen zoals 3 nachtvoedingen bijv. en juist heel veel wakker zijn overdag.

Het gaat echt weer over ( duurde hier wel 2 maanden).

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ook vigo was behoorlijk 'lastig' rond die periode. Het hoort er helaas bij... ik vond hem ook behoorlijk heftig moet ik zeggen... Veel succes en het gaat echt weer over ;)

11. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Ohhh ben ik blijk dat meerdere dit hebben..
    Wou net eens gaan zoeken, zit meteen goed!
    Word dr ook echt niet goed van.. als ik hem in de box leggen schreeuwen schreeuwen pff.. als hij maar bezig gehouden wordt en aandacht krijgt dan is het allemaal prima ik kan niet eens fatsoenlijk stofzuigen of de was opruimen zonder gejank.
    sterkte allemaal ;)

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat een herkenning, is dit de 9 maanden sprong?

Ik hoop echt niet dat ie 2 maanden duurt!

Volgens mij wil ze ook vanalles en het lukt niet. Ze kan sinds 2 maanden achteruit kruipen, maar vooruit lukt nog steeds niet. Heb ook een beetje het idee dat ze niets bijleert, misschien komt dit dadelijk nog.

En dan haar tandje nog. Ze heeft nu een halve tand....hij is nog niet door, ik vind dat maar lang duren.

Morgen moet ik weer naar het CB, zal daar eens vragen hoe lang dit duurt.

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik las ergens iemand die een rijstwafel aanraadde, ik gaf liever een liga, die verkruimelen veel makkelijker, die rijstwafel vond ik maar lang duren voor hij smolt. en dat kokhalzen is toch juist goed ? lars heeft dat ook heel lang gedaan. en wat praten betreft, de meesten zeggen volgens mij nog niet veel met 9 maanden, misschien papa en mama, maar woordjes begon hier ook pas rond een jaar.

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb laatst zelf zo'n liga voor baby's geprobeerd (erg he?) maar ik vond hem niet echt snel verkruimelen?

Ik durf haar die echt niet zo in de hand te geven hoor. Hoe doen jullie dat? En welke liga geven jullie dan?

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als ik hem liga in de hand geef is het nummer 2 of 3
    nr. 1 is puur om te verkruimelen en smelt minder snel in de mond

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    ik vind de liga ook helemaal niet snel verkruimelen, dan gaan de nijntjekoekjes hier een stuk beter.

Liga krijgt hij niet meer, was hij bijna ingestikt. Kokhalsreflex ok, maar Jesper moest ik op de kop houden om het stukje eruit te krijgen, dat doe ik dus niet weer.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als die van ons een koekje krijgt dan doen wij ook liever een nijntje
    liga wordt zon plakzooi

18. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat zijn nijntjes koekjes dan? Waar kan ik die vinden? En zijn die goed om te geven? Of zit hier ook weer veel suiker in ofzo? 8)

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die kun je vinden bij de babyvoeding
    je hebt ze voor verschillende leeftijden
    en er zal vast wel wat in zitten maar af en toe een nijntje moet kunnen hoor (vind ik)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Gewoon bij de potjes ed in de supermarkt. Er zal idd wel iets van suiker in zitten, maar vast niet meer dan in liga hoor en af en toe kan heus geen kwaad.

Deel Deze Pagina