Verschonen,aankleden 8,5 mnd. Drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippy, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Sinds hij om kan rollen van rug naar buik( 1,5 maand) ligt hij nooit meer op zijn rug! En vooral niet sinds hij kan tijgeren (1 maand).
    Dus luier verschonen en aankleden is een drama geworden.
    Geen enkele seconde rust! Zodra ik hem neerleg
    op het aankleedkussen of op de grond( heb ik ook geprobeerd) rolt ie gelijk om. En dan huilen omdat ik hem probeer tegen te houden.
    Ik kan hem met geen enkele macht op zijn rug houden om hem te verschonen. Vooral lastig als hij gepoept heeft.
    Nu doe ik het zittend! Wat ook nauwelijks lukt. Maar hij heeft uberhaupt geen rust meer.
    Weet zelf niet wat hij wil. Als ik hem oppak draait hij alle kanten op. Als hij op de grond is gaat ie ook klagen!
    Zal wel een sprongetje zijn!
    En ik tot vorige week tegen idereen zeggenhoe leuk hij is
    en dat hij zoo rustig alleen kan spelen!
    Nou dat duurde niet lang, rust!

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Heel herkenbaar!

op het aankleedkussen is Matthew zo vervelend en steeds omrollen. Het kost me moeite om hem luier te verschonen en zo,
    daarom leg ik hem gewoon op de eettafel (vlak is wel hard), dan ligt hij wat beetje rustig, wel probeerde hij met z'n billetjes steeds omhoog houden.
    Vaak geef ik hem ieder keer een ander speeltje om af te leiden, zodat hij wat rustig blijft liggen. Soms is het niet makkelijk.
    wel blijf ik hem zeggen: blijf liggen dan kan mama jou luier niet verschonen of vastmaken.

Succes!

grtz, Miranda

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    herkenbaar, die fase hebben wij ook een paar keer gehad. de enige oplossing die wij hadden was continu hetzelfde zeggen: neenee, blijven liggen
    keer op keer op keer, en steeds weer terug leggen op z'n rug, hebben ook een poosje waar mogelijk hem met z'n 2en verschoond.
    wat vooral goed helpt is hem iets in handen geven wat ie leuk vind. het gaat nu al maanden aardig goed met iets heel simpels: een setje inelkaargevouwde sokken! wat daar nu leuk aan is, ik weet het niet, maar hij gaat het steeds overpakken in zijn andere handje, de sokken uit elkaar trekken, langs zn wang vegen, etc.
    waar een kind blij mee kan zijn haha

4. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Iets in zijn handen geven, ook steeds verschillend, lukt ook niet!
    Ik blijf neee roepen maar dat helpt niet. Als hij ziet dat ik hem ga neerleggen is hij in mijn handen al omgedraaid
    Wat ik hem ook geef of zeg
    hij protesteert gewoon dat ik hem tegenhou. Maar dat is nu met meer dingen die hij wil zoals telefoon!
    Ik weet niet wat die kinderen ermee hebben, maar zodra hij de telefoon ziet gelijk handjes uitsteken om te pakken!
    Gek word je ervan! Dus geduld is de enige oplossing denk ik.

5. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    misschien dan maar met de telefoon prberen?!Daar was ik nog niet opgekomen!

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de telefoon hebben wij ook een tijdje gebruikt ja! maar dan wel een stokoude nokia 3310 waarvan de accu het nog doet zodat het scherm zo nu en dan oplicht :D

7. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Hier ook hetzelfde probleem hoor. Alleen is Lee Ann geobsedeert door de afstandsbediening ja hoe verzin je het maar nu heb ik zo'n speelgoedafstandsbediening (wat een woord!) gekocht en dat is de oplossing ze blijft nu relaxt liggen spelen met dat ding. Dus idd zou ik de telefoon geven ( tip: Doe wel een neppe want anders loopt jouw oor vol kwijl als je iemand belt ;)) Succes!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij worden er ook al maanden gek van. Ik geef haar ook meestal iets om vast te houden. Verder kan ik niets ander op de commode leggen, want dan wil ze dat pakken. En sterk dat ze is!
    Als ik boos nee zeg en haar terugdraai gaat ze hard lachen :rolleyes: !

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier precies hetzelfde.. :( meneer kan geen seconde stilliggen. met verschonen ligt hij binnen no time op zijn buik en als ik niet uitkijk tijgert hij zo de commode af :)
    ik geef hem een tube creme of een speeltje en ik maak verder heel de commode leeg zodat er niks te pakken valt. maar dan is het vaak nog een heel gedoe om hem te verschonen of aan te kleden.
    telefoons en afstandsbedieningen zijn hier ook favoriet, dus dat is wel een goed idee om te proberen!

10. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    zelfs met z'n tweeen lukt het niet om hem op z'n rug te krijgen!
    En inderdaad als ik hard nee zeg gaat ie lachen en soort van huilen doorheen. Zelfs met de telefoon geprobeerd maar dat duurde enkele
    seconde! Dus m'n man vasthouden en ik insmeren en de luier aandoen.
    Jeetje wat een gedoe!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam heeft dit nu dus weer, alleen gaat ze nu staan en dan tegen mij aan springen. Ben soms echt 10 minuten bezig om haar te verschonen.

In de periode van het omdraaien tijdens het verschonen hebben wij het ook wel eens met z'n tweeen gedaan, dan maar in de houdtgreep, vond ze niet leuk, maar ja.... dan lukte het tenminste. En afleiding werkt ook niet altijd.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Pffff... wij hebben nu ook weer zo'n fase... het wordt steeds moeilijker om Vigo in bedwang te houden want hij wordt steeds groter en zwaarder.
    Overdag (als ik alleen ben) doe ik er makkelijk 10 tot 15 minuten over voordat ik EIN-DE-LIJK alle poep heb weggeveegt (incl. van mijn handen en zijn handen en buik :) ) de luier weer om heb en hem zijn broek weer heb aangetrokken.
    Zodra mijn vriend thuis is, doen we het met zijn tweetjes. Mijn vriend leidt hem af met gekke geluiden en gezichten, en ik verschoon Vigo :) Dan flikken we het klusje met ong. 5 minuten....

Deel Deze Pagina