enige die geen zoete dingen lust? (incl. drankjes)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by debbie2007, Nov 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    kVroeg me af, na alweer een compleet mislukte poging om onze uk een medicijn toe te dienen, of ons dochtertje de enige is die die zogenaamd lekkersmakende drankjes absoluut niet lust.

Antibiotica heeft ze gelukkig slechts 1 keer hoeven innemen, maar natuurlijk alleen verkrijgbaar in zo'n gore, zoete, drankjes-vorm. HOPELOOS. Overgeven tot en met, op welke manier we het ook proberen. We moesten destijds 3x een flesje kopen, omdat mevrouw er zo vaak van moest overgeven dat we met 1 flesje nooit en never de kuur zouden kunnen afmaken.

Heeeeerlijke frambozen-smaak paracetamol. Heerlijk, alles ondergekotst natuurlijk, met overal knalroze vlekken.
    De enige oplossing hier is zetpillen... kauwtabletten verkopen ze hier niet.
    Flesje staat dus in de kast mooi roze te wezen. Wordt nooit gebruikt.

Nu heeft ze een fikse verkoudheid en ze hoest verschrikkelijk. Gister dus een hoestdrankje gehaald. Na heeeeel veel ompraten wilde ze het dan wel proberen, de schat. Druppeltje voor druppeltje. Het laatste druppeltje was de druppel: overgeven. Ze is helemaal niet ziek of misselijk, heeft prima eetlust, maar die zoete troep geeft altijd overgeef-drama's. Alles eronder, en natuuuuuuurlijk gaat ze dat drankje echt niet weer proberen.

Dus, is het ons meiske dat zo raar is, of is de medicijnindustrie raar?

(snoepgoed vindt ze ook zelden lekker, we hebben het ook nooit in huis eigenlijk, en spuugt dus gegeven snoepjes heel dankbaar voor iemands voeten met een vies gezicht uit ;))

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik weet niet hoe Luca het vindt, want die krijgt alleen de zetpillen tot nu toe, maar ikzelf vind het ook erg vies! Altijd die zoetigheid, dus ik kan me voorstellen dat sommige kinderen het ook vies vinden.Heb zoet nooit erg lekker gevonden en nog steeds niet. (blijk nu ook niet tegen suiker te kunnen, dus wie weet voelde ik dat als kind ook al?) Wordt ook misselijk van erg zoete dingen. Hebben ze niet suikervrije dingen qua medicijnen? misschien niet voor kidneren alleen. Wel ontzettend vervelend voor jullie.

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Is het niet een idee om het als een soort siroop op te lossen? Geen idee of dit mag... Maar ik vind pure siroop niet te zuipen, maar als je er veel water bijgooit (wat dus de bedoeling is ;)) is het lekker. Misschien, als je de smaak verdunt, dat het dan minder zoet is en er wel in blijft?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ze drinkt met plezier water en melk ;)

Nou goed, met die hoestdrank vind ik het meer jammer dan een drama, maar bij serieuzere medicijnen is het gewoon echt niet handig.
    In yoghurt, zou dat mogen met hoestdrank? Overingens klinkt de hoest niet zo erg meer als gister, toen bleef ze er zo'n beetje in zo'n hoestbui.

Frambozen... jakkie! Wie verzint dat nou!? ;)

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Frambozen... jakkie! Wie verzint dat nou!? ;)

Iemand die zich niet realiseerd dat kinderen verschillend zijn denk ik.

6. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Volgens onze huisarts doen hoestdranken niks.
    Sam is hier ook een drama met drankjes innemen. Sam moet helaas in de winterperiode altijd a.b innemen dus van sept t/m april ongeveer. Dit is een speciale a.b die je lang mag gebruiken. Maar wat een drama was dat zeg, nu is ze er eindelijk doorheen. Maar wat was het een elende zeg, en smerig dat het was niet normaal. Heb het zelf ook geproefd. Bleeeeh. Maar nu het knopje om is drinkt ze het goed op. We zijn er bijna 2 maanden mee bezig geweest, en ik was al zover dat we er gewoon mee gingen stoppen. Vond het zo zielig voor haar. Maar de ka zei nog even doorzetten!
    Succes

7. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    onze oudste zoon lustte tot 3 jaar ook geen zoetigheid.
    snoepte nooit, at geen taart, chips ect.
    hoestdrankje ging alleen de bisolvon er in, die bittere smaak vond hij lekker!!!. Nu begint het snoepen een klein beetje te komen, af en toe gaat er een chocolaatje of een chipje in verder niks. Limonade lust hij alleen diksap met heel veel water. ach ja ik vind het niet zo erg.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Meeste kinderen houden wel van zoet, heb weleens gehoord dat het aangeboren is dat kinderen van zoet houden. Dus daarom maken ze waarsch. alles zoet.

Hoestdrank schijnt inderdaad niet te helpen, ik gebruik weleens Thijmsiroop dat verzacht de keel alleen wat. Maar dat is ook mierzoet.

Verder zou ik gewoon zetpillen gebruiken en vragen of ze geen antibicotica in tabletvorm kan krijgen. Misschien kan je die fijn maken en door yoghurt of zo doen, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Share This Page