pfff ik weet het niet meer..... (luiers)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanJenA, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ehm de meeste kinderen die tegen de 4 zitten zijn wel zindelijk natuurlijk en dragen geen luiers.
    Doe jij al iets met zindelijkheid? Geeft zij al iets aan? Houdt ze het tussendoor heel lang op en doet ze dan 1x superplas? Want dat kunnen ze vaak ook niet aan.

Ik vind ook wel dat ze veel drinkt, mijn zoontje moet ik soms dwingen om zijn beker leeg te drinken. Drinkt ze ook uit gewone open bekers zoveel? Ken nml een kind dat ook met flessen erg veel dronk maar toen ze overgestapt waren op een gewone beker dronk ze meteen veel minder.

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou inderdaad ook stoppen met de tuitbekers en open bekers gaan gebruiken. Mijn oudste die klokt een tuitbeker zo in een keer leeg, terwijl een open beker veel langzamer en soms geeneens helemaal leeg drinkt.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vindt het persoonlijk wel best veel drinken op een dag! Of het te veel is weet ik zo niet... Hier drinkt ze heel goed maar dit heeft ze nog nooit gehaald.
    De hoeveelheid plaspampers past er dan ook wel bij.

Overigens denk ik niet dat kindjes van vier allemaal zoveel drinken en die zijn natuurlijk merendeel zindelijk dus dan heb je dat probleem niet.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon is over 4 mnd vier, maar wat ik al schreef is dat hij dat nooit haalt, zoveel drinken. Nu heeft hij voor de nacht een luierbroekje, maar hij is nog nooit doorgelekt.

Ik weet niet of het extreem veel is, 1.6 liter. Voor een klein lichaampje misschien wel?

Misschien is je dochter wel heel beweeglijk in bed, waardoor haar luier losser zit.

Oja, ik zou ook overstappen op een gewone beker. En het aantal drinkmomenten terug brengen naar 4 tot Max 5. Ik denk dat dat al heel veel scheelt.

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Kv heeft ook 5 plus is dat niks..
    Mijn dochter heeft ook mt 6 aan is nog geen 15 kilo maar andere maten en merken lekt ze door heen..
    Ze heeft ook altijd een mt groter gehad dan op verpakking staat.
    Zoon kan wel overal in en lekt nooit door.
    Mijn kids drinken ook zoveel overdag kon geen kwaad zei de ha is per kind verschillend..

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    logisch dat ze snachts doorlekt als ze zoveel drinkt... enigste oplossing is minder drinken geven..

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    wij gebruiken ook babylove. Nog nooit doorgelekt. Zelfs een keer na 14 uur niet verwisselen. Zoontje weegt 11.6 kg wij zijn net naar 4+ gegaan. Ik wil je wel wat luiers opsturen dan kun je ze uitproberen. Als het goed bevalt dan zijn ze alfs met verdendkosten erbij in nog goedkoper dan pampers

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter van bijna 2 redt ook de 2 liter per dag met gemak. Maar wij letten er wel op dat al het drinken goed wordt verdeeld over dag. Want anders lekt ze ook door.
    Je kan inderdaad proberen zo veel mogelijk om te laten drinken uit een gewone beker. En probeer eens te letten op de verdeling. Kwam er achter dat mijn dochter s'morgens vaak niks dronk en dan s'middags pas op gang kwam. Lekte ze ook door. Nu bieden we s'morgens al vaker aan en is het een gewoonte geworden.

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter had het 's nachts ook, gek werd ik ervan.
    Zij draagt nu, met 13.5 kilo, pamper easy up maat 5.
    Ze lekt bijna nooit meer door, ideaal!

Voor overdag hebben we Kruidvat maat 5 en is het echt een kwestie van regelmatig verschonen. De easy up voor overdag werkt bij haar niet handig, de luier gaat tussen haar billen zitten.

10. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    heb nu vanaf 18.00 geen drinken meer aangeboden ze gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed
    en overdag wat geminderd

en ze heeft nu voor snachts pampers maat 6 en tot nu toe geen doorgelekte luiers smorgens dus hoop dat het helpt

al moet ik wel sterk zijn met mama drinken :p
    tis best zielig maar ja went ze wel weer aan!!!

en overdag doe ik gewoon standaard om de 2 a 2.5 uur verschonen!!!

hopen op geen natte kleding

Bedankt dames!!!

Deel Deze Pagina