Als jullie het maar mooi vinden! De andere Nederlanders volgen wel. In België is het niet zo apart denk ik. Het is een oude Vlaamse naam.
Aranka schoot me net nog te binnen ❤ Verder nog: Odile/Odilie Elodie Esperanza Esmeralda Demelsa/ Demelza Adinda Sephora Sepherine Amandine Phaedra Philine Enora Elora Fiona Louane Loua Loa Lilith Melody Tabitha Juvia Berber Ariëlle Riëlle Richelle Rochelle Romée Colinda Colette Fosse / Voske Lenne Sinne Minne Linde Jinke Jeske Jitske Tjitske Rinske Jelline Brechje / Brechtje/ Bregje Channah / Channa
Dankjewel allemaal! Heeft me wel weer wat inspiratie gegeven. Geloof toch dat ik het in de middeleeuwse hoek zoek Mathilde of Matilda Melisende of Melisent Helena Viviane Farahilde Mariken Elysande Isobel Elinor Philomijn Welmoed ook mooi maar iets te weinig melodieus. Amarens misschien toch te Fries? Isolde is mooi, maar incombinatie met achternaam (iets als “de kade”) klinkt het niet helemaal lekker. Tips en meedenken blijft welkom!
In de lijn van Farahilde: Ragnhilde dan nog wat voor je? Betekent "iemand die wijs in strijd is". Vind m héél mooi passend bij de betekenis van Ha.de.wy.ch (oorlog/strijd) al zeg ik het zelf! Kan Ragnhilde weer de rust/vrede in huis brengen zeg maar Ik hou wel van diepe betekenissen!
https://taaldacht.nl/germaanse-namen/ Deze had je vast al gevonden, maar veel toffe tips. We hebben een overeenkomende smaak
Berendina Jacoba Jokelina Fokeline Martzen Elbrich Engelyn Anima Reinou Rosafiere Aleida Swanhilde Je hebt een hele toffe smaak!!
Heb m vaag ver weg weleens eerder gehoord. Ik vind het wel lief klinken hoor! Klinkt alsof je 'zoet kind' zegt met de zachte s van het duitse woord voor zoet: süß. En toen ik ging googlen bleek precies dít de betekenis Leuk toch juist zo'n betekenis? En vind m qua betekenis juist ook erg grappig/goed gevonden naast de betekenis van H. Hier twee kinderen met 6 namen waarvan er 5 drie keer of minder zijn gegeven in hun geboortejaar en dat jaar ervoor. Zou me dus niet tegen laten houden door wat de meerderheid wel of niet mooi vindt. Voor mij dus geen Daan of Emma zoals je begrijpt