Ik vind Elysande en Philomijn echt leuk! Mathilde ook, maar wat minder bijzonder. Verder nog: Gwendolyn, Marenthe, Aleydis, Alexis, Brynne, Elvira
Mathilde vind ik er héél mooi bij, prachtige naam. Of anders: Solveig Sophia Emilia Lorelei Amarins Améline Eleanor Eponine Josephine Leonore Madeline Ophélie Thelma Valentine
Bijna allemaal mooie namen dames, ik ben er nog niet uit dus maak mijn longlist gewoon nog wat langer. Shortlist is op dit moment: Mariken Ianthe Roslinde Matilda of Mathilde Elinor Lorelei Farahilde En Misschien Soetkin en Melisende
Soetkin de mooiste. Paar andere die ik mooier vind met net een andere spelling: Roselinde, Dianthe, Marike. Mathilde vind ik voor een kind niet zo. Klinkt wat ouwelijk. Maar vind t wel een mooie naam verder. Bij Lorelei moet ik aan een liedje van Ja zuster, Nee zuster denken Het heet 'De jongens van de reisvereniging'. Ze zingen op een gegeven moment: 'met de hele club op reis naar de Lorelei'. Lorelei is een rots langs de Rijn (in DE).
Dat liedje ken ik niet, maar die rots is me wel bekend hoor aan dat gebied heb ik juist mooie herinneringen die de naam aantrekkelijker maken.
Dat is juist leuk en maakt het nóg specialer. Wij hebben exact hetzelfde met de tweede naam van onze zoon