Ik ga ook ff klagen hoor. Ons meisje heeft in haar korte leventje ongeveer 1 week goed door geslapen. De overige tijd drinkt ze altijd nog een keer of wordt gewoon huilend wakker. Sinds vannacht was het helemaal bal, dus ben ook bang dat we in die sprong terecht zijn gekomen . Zie ook op tegen de nachten!! Je wordt er echt geen leuker mens op door die gebroken nachten, zo niet leuk. Laat deze fase maar snel voorbij zijn .
Hoe is het gisteren avond en vannacht gegaan bij jullie? Mijn zoontje is van 23.00-00.30 wakker geweest en toen om 04.00 uur weer. Het snot komt ook nog steeds uit z'n neus lopen, eerst was het waterig maar nu groen. Pfff ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is!
@lili81 Welkom hoor! Je mag hier lekker klagen doen wij ook Pittig he die gebroken nachten. Hopen is het snel voorbij!
Hmmz wat moet ik hier nou weer mee? zoontje heeft afgelopen nacht bij opa&oma geslapen (kwam even beter uit ivm verjaardag schoonpapa, en geen zin om hem wakker te moeten maken en hem thuis weer opnieuw in bed te moeten leggen), heeft ie daar dus DOORGESLAPEN van 20.00 tot 06.30...??? Zou het dan toch aan ons liggen? Maar ok, het ging gisternacht ook al wat beter thuis, wie weet is het weer over nu..? Hmzzzzz.. we gaan het zien komende nacht! Ik ben erg benieuwd... (is bij opa en oma op zijn kamertje wat kouder en hij ligt daar al met de mouwen aan zijn slaapzak. Bij ons is het warmer en ligt hij zonder mouwen.. kan het ook nog mee te maken hebben? Als ie vanavond weer gaat spoken ga ik het eens uitproberen..)
@kawaii Ik heb het ook een keer gehad paar weken geleden. M'n man en ik hadden een personeelsfeest dus de kleine bij opa en oma gebracht met de instructie dat als het niet zou gaan of als hij echt heel erg zou gaan spoken ons te bellen.... Volgende ochtend komen we daar aan, heel de nacht geslapen!!! Ja hoor!!! Ben benieuwd meid, hoop dat hij vannacht thuis gewoon ook lekker door slaapt en dat jullie het ergste weer gehad hebben! Nog even een ander vraagje: mijn zoontje snottert nog steeds heel erg inmiddels is het van doorzichtig waterig snot over gegaan in groene drap. Hij vind het een ramp als ik z'n neusje schoon maak maarja af en toe moet het wel. Nu is het onder z'n neusje helemaal rood en geïrriteerd er lijkt ook wat korstvorming te zitten. Wat kan ik daar nou weer aan doen? Vaseline erop deppen....
Racegirl: dank voor het warme welkom ! Kawai: raar hè, hoe ze ineens ergens anders wel goed slapen. Hier namelijk ook goede nachten bij opa en oma. Vriendlief stelde al voor om haar bij ons thuis in een andere ruimte te laten slapen, kijken of dat verschil maakt.... Racegirl: over het neusje schoonmaken, ik doe dat altijd met een vochtig billendoekje. Zo wordt het wat minder snel rauw. Zielig hè, die snottebellen!
Ik doe die vieze neusjes ook met een billendoekje, zo'n snoetenpoetserdoekje of gewoon een (lauwwarm) nat hydrofiel washandje. En ik zou er inderdaad wat vaseline op doen als het open is, dat beschermt het een beetje.. zielig he?? Misschien een beetje Bepanthen? Overigens, geen billendoekjes of snoetenpoetsers gebruiken als de huid kapot is. .dat prikt als een idioot. Dan gewoon een zacht nat washandje! Hm raar he dat ze ergens anders wel goed slapen...? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vanavond. Jullie horen het morgen!
Hoi dames, Hier afgelopen nacht weer feest. Vanaf 21.00 uur regelmatig wakker voor de speen. Vanaf 0.30 uur weer huilen tot 4.00 uur. Ben het ZO ZAT.......
@memmie Jouw schema lijkt erg veel op dat van ons Mijn zoontje houdt zo ongeveer hetzelfde ritme aan. Het is zwaar meid, nog even doorbijten. Over een paar dagen/weken ziet het er anders uit
Afgelopen nacht was het 3 x raak. Eruit om te troosten. Als ik, overdag naar de wc ga of even wat van boven halen huilt ze meteen. Het stofzuigen ging vandaag goed. Ze huilde niet maar mopperde alleen een beetje. Ik ging vandaag de kerstboom optuigen en ze vindt het wel eng zo'n groot ding. De slingers vindt ze prachtig. Die glinsteren natuurlijk. Toen ik, met haar op de arm naar de kerstboom liep wou ze hem niet aanraken. Hopelijk blijft dat zo de komende weken. Dan overleven de nieuwe kerstballen het.
Hier eigenlijk wel een goede nacht gehad, wonder boven wonder! Gister was ze na het avondeten te moe voor haar toetjesfles. Dus op bed gelegd om 18.30u. Toen werd ze om 21.30u uit zichzelf wakker voor de laatste fles, 180/6 op. En daarna werd ze 'pas' weer om 5.15u wakker. En tussendoor geen gemiep of gehuil, heerlijk!!
Vannacht een goede nacht gehad! Tussen 23.30 uur en 1.00 uur er een paar keer uit geweest voor de speen maar voor de rest heeft ons zoontje heerlijk geslapen! Hopen dat het zo blijft!
Hallo Meiden, Mijn kleine meid zit denk ik ook midden in deze fase. Ik word er ook gek van, de nachten dat ze niet doorslaapt, om de 3 uur zomaar wakker word( geen honger) en gaat huilen. Als ik de kamer uitloop en ze me niet meer ziet, gaat ze ook huilen!! Sinds dat ze 8 weken was, sliep ze lekker door van 1900 tot 0500uur, maar dit kan ik nu wel even vergeten!! Hoop dat deze fase heeeel snel voorbij is, want het is niet leuk voor mij, maar zij zit ook echt niet lekker in haar vel.
@Memmie: dat wakker-word-schema klinkt inderdaad heel erg bekend, het gaat hier net zo. @Lady S : ook dat klinkt bekend.. pff.. het gaat over, ooit! Het is een faaaaase! @Eveline: jou kindje is even oud als de mijne.. ik hoop dat het hier ook bijna voorbij is. Het was hier weer drama vannacht. Ik snap het echt niet, eergisteren bij opa en oma sliep hij door zonder een kik te geven, afgelopen nacht thuis weer "feest". Bezig geweest tussen half 12 en 3.. bah. En daarna werd ie nog een paar keer mopperend wakker maar viel hij zelf weer in slaap na 2 minuten.
Nou meiden afgelopen nacht was echt een drama!!! Ons mannetje ging om 19.00 uur naar bed, sliep tot half 11 en werd toen wakker. Troosten, weer huilen. Van 00.30 tot 02.30 huilen niet continu maar ik en m'n man konden er elke keer naar toe. Om half 3 kleine uit bed gehaald en bij mij op m'n borst in slaap gevallen. Slapend terug gelegd maar na een uur rond half4 weer wakker.... Toen ieder uur uit bed geweest tot half 6 pffff toen heeft tie tot vanochtend 9.00 uur geslapen, waar is dat ritme?!? Hij is niet meer zo overstuur ook veel kletsen en gewoon wakker. Dit was echt m'n slechtste nacht van de afgelopen tijd. Ik wordt er echt moe van. Vannacht zei ik tegen m'n msn laat maar even huilen hoor nou dat is niks voor mij maar had het helemaal gehad. M'n man er uit want die vond het toch wel zielig. Pfff ik weet het niet meer hoor. @ kawaii balen dat het vannacht weer minder ging. Onze jochies zijn ook even oud volgend mij. S. is 12 maart geboren, met 38 weken zwangerschap. Memmie wat fijn dat je een rustige nacht hebt gehad, hopelijk heb je het ergste gehad.
Racegirl: Mijn zoontje is op 20 maart geboren, ook na 38 weken Scheelt dus inderdaad maar een weekje. Herkenbaar hoor, zo'n nacht hadden wij zondag op maandag... Wat je zegt van laten huilen doen wij ook af en toe, soms moet je wel even.. je trekt het na een paar weken gewoon niet meer. Maar veel langer dan 10 minuten hou ik dat ook echt niet vol.. is soms net lang genoeg. Mijn zoontje was vannacht ook niet echt overstuur (tenminste, niet nadat ik 'm uit zijn bed had gehaald en bij ons had gelegd..) hij lag ook gewoon te kletsen en spelen. Hartstikke schattig hoor, hij oefent met brabbelen en er komt al echt bewust 'MAMA" uit. Hoe leuk ik dat ook vind, liever niet om 2 uur snachts... Ooit gaat het over.. ooit...hopelijk val ik voor die tijd niet om van vermoeidheid.
Hier ook de afgelopen twee nachten heisa... Maar hij is snotverkouden, en kan nu niet goed inslapen met zijn speentje Vandaag is hij echt ziek, verhoging ook... Ik vrees dat hij waterpokken gaat krijgen
Nou ons mannetje ligt weer. Vandaag overdag erg weinig geslapen voor zijn doen. Hij was dan ook niet te genieten tussen 17.30-19.00. Hij ligt nu rustig te slapen, ik hoop zo op een rustige nacht morgen weer een vroege dienst dus om 05.45 gaat de wekker. Wederom succes vanavond/vannacht meiden!!!
Meld me hier ook. Dochter slaapt onrustig, 's avonds wil ze helemaal NIET meer in bed, drinkt onrustig, eet onrustig... ze kan opeens wel heel veel nieuwe dingen, zegt papa en mama, doet pogingen om te kruipen... Denk ook aan de 8-maanden sprong. Al is dat wel een beetje vroeg?