Hier werd ze gisteravond 1 keer wakker en daarna sliep ze door tot 6.30 uur. Daarna van 7.30 uur tot 8.15 uur, dus we mogen niet klagen. Overdag is het slapen ook drama. Vandaag maar 2 keer 30 minuten en ze is nog duidelijk moe, maar slapen ho maar. Gisterenmiddag had ze wel 1 keer anderhalf uur geslapen. Vanavond maar op tijd naar bed.
Kawaii: jullie zijn er dus doorheen waarschijnlijk, wat fijn!! Hier zit ze nu overdag ook duidelijk in de sprong: zelf spelen is heel lastig, tenzij grote broer in de buurt is. Verder wil ze veel bij mama zijn. En vannacht wilde ze om 24u en 5u een fles, verschrikkelijk. Zo drinkt ze namelijk ook te veel melk op een dag (ze mogen toch maar 600ml opvolgmelk per dag??)
Oh en hier qua motoriek een vlotte dame. Ze zit, tijgert en trekt zich op naar haar knieën en soms tot staan. Met praten is ze echter absoluut niet vlot, heb nog niets gehoord wat lijkt op 'dadada' of 'mamama'. Ze doet qua volgorde precies gelijk als zoonlief. Taal zal dus ook vanzelf wel goedkomen .
Hier slaapt dochtertje gemiddeld 3 á 3,5 uur overdag verdeeld over 2 of 3 slaapjes. Vandaag 2 keer 1,5 uur geslapen en gisteren 3 x 45 min.
Joepie, we hebben van 22-6u geslapen!! L kreeg om 21.30u de laatste fles en net de eerste. Nu ligt ze er weer in, dus misschien mag ik nog een uurtje slapen .
Hier nog steeds drama nachten.... Ontdekte afgelopen vrijdag ook z´n eerste tandje dus dat zal er misschien ook mee te maken hebben. Sinds gister is hij ook nog eens flink snotterig, hoesten en koorts dus de nachten zijn nog feest. Niks aan....
hier gaan de nachten goed gelukkig. afgelopen nacht van 21.00-7.30 maar overdag is een ramp alleen maar op schoot willen zitten en niet op de grond of in de box willen spelen. maar nu ook koorts en sinds deze week zijn 1ste tandje.
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest omdat m'n mannetje al 3 weken slecht slaapt en heel veel huilt s'nachts. Ook elke keer koorts maarja hij is verkouden dacht ik.... Wat denk je dubbele oorontsteking echt zoooo zielig. Nu heeft tie antibiotica gehad. Vanochtend kwam er al veel vuil uit z'n oortje dus waarschijnlijk open geklapt. Gelukkig want dan is de druk eraf. Hopelijk knapt hij nu op en gaat hij ook weer wat beter slapen. X
@ racegirl, wat zielig een dubbele oorontsteking! Hoop dat het nu dan wat beter gaat met antibiotica en nu de druk eraf is. Hier is het ook n drama laatste 2 weken. Dacht dat het lag aan verkoudheid of misschien tandjes, maar had al even niet meer in het oei ik groei-boek gekeken..... Hoop dat er betere tijden aankomen. Overdag is meneer wel te genieten, maar moet hem wel bezig houden. Gelukkig is er overal kerstversiering, dus dan kan hij mooi alles even bekijken en in zn mond stoppen (wel plastic ballen!) Vanacht ging eigenlijk goed. Ik was alleen 2 uur even zijn speen terugstoppen, en daarna heeft hij super geslapen. Toen z''n pa er om half 7 uit moest, werd hij wel wakker en heb ik hem lekker even bij me neergelegd. Ben er na een kwartier uitgegaan, want hij probeerde (iets nieuws) mijn wimpers te pakken, en krabte zowat mijn oog eruit... haha
ik durf het niet te typen in de angst dat het vanaf morgen weer anders is maar onze dochter is net een dag of 5 weer vrolijk en is ook 2/3 weken vreselijk lastig geweest! huilen , krijsen , jengelen , niet willen eten , niet willen spelen. niks was goed. gek werd ik ervan en ik dacht dat het nooit meer over zou gaan
Racegirl, hopelijk helpt de antbiotica en kan hij nu lekker slapen. Zebra, hoort het niet willen of weinig eten ook bij de 8-maandensprong? Ze eet maar een heel klein beetje. Als ik geen eten maak voor haar dan zou ze het volgens mij niet eens missen. De fles gaat nog wel redelijk. Hier was.ze afgelopen nacht 1 x wakker om 2 uur voor de fles en toen heeft ze verder geslapen tot 7.30 uur.
Wat een nacht pffff.... Eerst om 2 uur wakker voor een flesje en vanaf half 4 was het huilen! Als we haar in bed legde huilde ze weer zodra we de kamer uitliepen. Bij ons in bed genomen en toen begon ze te praten, lachen, boksen en draaien. Zodra ze moe begon te worden haar naar bed gebracht en sliep ze eindelijk. Ik zie onderin haar mond op de 2 hoeken iets dik zitten wat wit/rood is. Daar schuift ze ook overheen met het staartje van haar knuffel. Zullen dit de tandjes zijn?
Hier een mannetje die nu net weer wat beter gaat slapen gelukkig maar ook hij heeft wel even gespookt de afgelopen tijd. Ook wel ziek geweest maar ook daarvoor regelmatig wakker in de nacht. Nu gaat hij steeds alleen maar achter mij aan. Hij kan nu goed kruipen en overal waar ik ben, is hij ook. En ga ik even weg is het brullen geblazen. Dat heeft hij echt nooit gehad. En wat hij doet is toch veel zeuren gedurende de dag. Van altijd een vrolijke jongen merk ik dat hij nu meer moppert. Eten doet hij redelijk goed alleen rond de 8 maanden moest hij ineens de korsten van zijn brood niet meer. Nu gaat ook dat weer wat beter en verdwijnen ze weer in de mond ipv op de grond hahaha...
Hier is het nog steeds een drama. Bijna elke nacht word hij om de uur of twee uur wakker. Om half vier is hij klaar wakker en wil alleen maar spelen. Geen probleem, dan gaan we maar spelen. Na een uurtje spelen breng ik hem naar bed en dan is het krijsen maar uiteindelijk valt hij wel weer in slaap. Ik had een week geleden zijn bedje een kwartslag gedraaid en vandaag maar weer terug gezet in oude positie. Wellicht helpt het en slaapt hij wat beter. Hier beginnen de wallen aardig zichtbaar te worden want overdag slaapt hij ook slecht. Veel krijsen, dikke tranen en veel ontdekken... Meneertje kruipt sinds twee dagen het hele huis door en heeft de dvd speler al ontdekt.
Ja het klinkt allemaal erg bekend in de oren... Hier gaat het gelukkig beter m'n mannetje is weer vrolijk en s'nachts ook rustiger. Het heeft al met al wel een paar weken geduurd
Vannacht om half 12 even wakker en toen pas om 5.45 meneer had gepoept dus verschoond en nog even door tot 7.30. Ik denk dat wij het ergste gehad hebben. Hij is ook weer vrolijk en het eten gaat ook beter! Alleen als ik even weg loop begint tie weleens te brullen ( verlatingsangst)??? Al met al heeft het bij ons wel een week of 5 geduurd. Het s'nachts wakker worden nog veel langer. Succes meiden!!
Gisteren heeft ze best goed geslapen. Om 24 uur was ze wakker voor een flesje en toen pas om 6.30 uur wakker. Heb haar bij mij genomen en zo hebben we nog een uurtje kunnen slapen. Ik merk dat ze vastere slaaptijden heeft gekregen. Om 10 uur, 13 uur en 16.15 uur nog even. Vanmorgen sliep ze zelfs van 10-12 uur! Ze kan nu ook vooruit komen ipv achteruit. Zo had ze de onderste tak vd kerstboom ineens te pakken hahaha .
Het lijkt hier 's avonds en 's nachts weer beter te gaan ze slaapt weer door gelukkig. Overdag is ze nog wel jengelig weinig is goed, maar ben blij dat het 's nachts beter gaat. Of het door het sprongetje kwam weet ik niet kan ook door de verkoudheid gekomen zijn dat ze 's nachts wakker werd.
Fijn dat het bij sommige meiden alweer rustiger is snachts. Hier heeft ze geslapen tot 3.30 uur. Ze heeft vast mijn man uit bed horen gaan. Na een flesje was ze een uur later nog wakker. Toen ze begon te huilen heb ik haar bij mij in bed gelegd en ging ze wel slapen. Het is dus af en toe ook nog wel mamahonger hier.
Oh ja hier is het drama als ik even weg loop. Net bij mijn ouders even naar toilet en hij begon me toch een partij te huilen. Heel erg mamahonger hierzo. Hij had gisteravond slecht gedronken en werd om 24 uur wakker en hard huilen en mama roepen. 2 keer geprobeerd met tut maar lukte echt niet dus toch maar flesje en ja hoor meneer ging weer lekker slapen. De avond ervoor werd hij om 22 uur wakker en ging niet meer slapen. Hij slaapt altijd erg gemakkelijk en hoef nog maar zelden even terug maar nu denk ik toch midden in een sprong. Hij is ook nu in nog geen 3 weken tijd zelf gaan zitten, kruipen en optrekken en staan overal langs. Toch wel grappig want echt alles rond de 8,5 maanden sprong herken ik meteen uit het boek. Weet dat ieder kind zijn eigen ontwikkeling heeft maar veel dingen uit het boek zijn wel zo herkenbaar.