baby rolt nu al steeds op buik?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debbyvb, Dec 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

Ons ventje is nu anderhalve week oud en rolt in zijn wiegje echt steeds op zijn rug maar ook op zijn buik.. we stoppen hem echt goed in maar hij is nogal beweeglijk en ligt blijkbaar lekker op zn buikje.. nou word dit overal ten strengste afgeraden, weet iemand hoe ik dit kan vermijden? we beginnen toch echt steeds netjes op de zij...

groetjes d.

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hoi,

Mij is weer verteld dat ze op haar rug moest liggen.
    Alleen erg houden in het hoofdje dat ze wisselend links en rechts moet kijken.

Op de buik is idd niet zo goed tenzij je er steeds bij bent natuurlijk.

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

sowwww he! dat is een snelle!

Wat hier heeft geholpen is een slaapzakje. Maar waarschijnlijk is deze nog te groot voor jouw kleine. Wat ik toen heb gedaan is de armsgaten wat ingenomen, zodat ze niet erin kon kruipen en stikken.

Ik stop de slaapzak dan aan het voeteneind onder het matrasje.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Slaapzakje idd. De armsgaten kan je wat kleiner maken met een steekje garen. En dan een vrij lange nemen die je onderin strak in het matras stopt.

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    heb je misschien een schommelwieg...wij hadden dat namelijk ook dan gooid hij kennelijk zijn gewicht een kant op en hopsakee (hoewel bij ons lag hij lekker op zijn zij hihi)
    en anders heb je gewoon een hele snelle beeb!
    slaapzak goed instoppen idd

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Even over een slaapzakje... Bij de hema kun je kleine slaapzakjes kopen.. mt 56 al geloof ik..Zijn niet eens zo heel erg duur...

7. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    zijligkussen...kunnen ze niet meer doorrollen.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij legden een opgerolde hydrofieldoek in zijn rug zodat hij niet op zijn rug kon 'rollen'. Zo wist ik ook altijd op welke zij hj de volgende keer weer moest liggen.
    Slaapzakje hielp hier in het begin ook tegen het omrollen.

Maar onze zoon werd wel heer erg beweeglijk dus nu ligt hij in een safe T Sleep.

9. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Dat is normaal hoor. Wij moesten van de kraamhulp ons zoontje de eerste twee weken steeds op zijn zij leggen (om en om en idd met een rolletje hydrofielluier in zijn rug). Na ongeveer twee weken kunnen kinderen zich gaan draaien, dus vanaf dan moeten ze op de rug (wel hoofdje in de gaten houden en als het kan om en om links-rechts draaien). Ons zoontje was uiteindelijk ook iets eerder dan die 2 weken al op zijn buik aan het draaien, dus hebben wij hem wat eerder op zijn rug gelegd.

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    onze boef hebben we na een week ook op zijn rug te slapen gelegd,
    werkt prima, alleen het hoofdje in de gaten houden. maar wat je dan ook kan doen is de kleine overdag af en toe op zijn buikje leggen. wel er bij blijven!
    maar zo verkom je dan weer dat het hoofdje afplat.

succes joyce

11. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    dank voor de tips! evt. nog iemand ervaring met de nannycare? ik blijf toch steeds maar controleren of ie niet op zn buikje ligt...
    x

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    De nannycare ken ik niet.......

Wij gebruiken wel de safe-t-sleep,hierin ligt je baby vast in bed op zijn zij of rug. Het is een milde vorm van inakenen en het heeft onze zoon iig veel rust gegeven, en ons dus ook :) :)
    Ruben ging 's nachts namelijk het hele bed door totdat hij klem lag in een hoekje en begon te huilen, en wij moesten er steeds uit om hem weer goed te leggen.

Share This Page