Hij kan niet echt achterover zo te zien. Ik zou zelf dus wachten tot je uk een beetje kan zitten, en dan nog niet te lang achter elkaar. Zeker als je buiten rijd hobbelt zo'n wagen toch flink, en ik ben altijd zo bang voor het ruggetje.
Zoals hij afgebeeld staat kan een baby er nu niet in nee, maar hij kan op verschillende standen, ook in de ligstand.
Als ie in de ligstand kan is het denk ik geen probleem. Moet je denk ik even kijken hoe de sluiting zit, of ze goed vast zit.
In de ligstand kan het al vrij snel; hij gaat echt bijna helemaal achterover (heb ook deze). Maar het is dan geen vlak 'bedje', dus voor langere stukken weet ik niet of het verstandig is. Dat hobbelen zit volgens mij wel goed: op ditzelfde onderstel staat ook de kinderwagenbak. En die luchtbandjes vangen wel wat op. Ik ben de wandelwagen voor het eerst gaan gebruiken toen ukkie een maand of 5 was, maar denk dat het wel eerder had gekund.
Denk er wel om dat je kindje zo heel erg veel om zich heen kan kijken en dus ook heel veel prikkels krijgt. Bovendien ligt zo'n ukkie in de wandelwagen nog vrij los, omdat de banden om 'm vast te zetten berekend zijn op wat grotere kindjes. Gezien je andere topic zou ik zeggen: doe het nog even niet, je kleintje is er nu nog echt wel even te klein voor...
Wij hebben dezelfde wagen. Iris zit/ligt erin vanaf 5 en een halve maand, puur omdat ze te groot voor de kinderwagenbak geworden was. Ze vindt het trouwens wel erg leuk en als ze in slaap valt (wat zelden gebeurd omdat er zoveel te zien is onderweg) zet ik hem in de ligstand. Normaal staat hij op half zit, naar mij toe.
met 6 maanden mag hij al in de wandelwagen, maar het hangt van je kindje af, kan hij zijn hoofd goed steunen en al goed zitten, dan mag hij.
Hier ging ze er met ruim zes maanden in (hebben dezelfde). Eerst nog ruim een maand alleen in de ligstand. Nu ook in de zitstand. En als de moe begint te worden weer in de ligstand. Vond het eigenlijk wel jammer dat ze niet meer zo goed in de wandelwagen bak paste. Meer een bedje zeg maar. En ze kukelt nogal makkelijk in slaap in de wagen.