pfff.. kan iemand vertellen dat dit over gaat.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanTroy, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Zoonlief is 6.5 mnd. Sliep vanaf wk 10 door nadat we gestopt waren met nachtvoeding. Laatste fles rond 20 uur. Slaapt dan door tot 0700, soms wat eerder.

Heel af en toe werd hij wel eens wakker, soms even kort huilen of mopperen maar sliep door.

Donderdag is hij erg ziek geweest. Heel veel gespuugd in bed. Helemaal overstuur. Sinds dien niet helemaal in hummetje en minder drinken enzo. Ook vaste voeding wil hij amper. Al even bij arts geweest voor controle oren e.d.

Het zouden ook tandjes kunnen zijn?

Maar goed. Hij wordt nu 4 x per nacht wakker. Ik lees overal dat dat kan komen door het ziek zijn. Is dat ook jullie ervaring.? Wat moet ik doen? Iedere x gaan kijken of juist niet. Vannacht hebben we een flesje gegeven. Het vervelende is dat hij er ook niet gelukkig van wordt en erg moe wakker wordt. We komen dus een beetje in een circel. Helaas kunnen wij niet zo makkelijk inslapen dus zijn we practisch de halve nacht wakker zo. Tevens gaan we zaterdag op vakantie.

Ik begrijp dat er velen van jullie te maken hebben met kinderen die slecht slapen en dat dat ook lastig is. Maar ben nu echt specifiek even op zoek naar mensen met hetzelfde probleem.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het lijkt erop dat hij zich niet lekker voelt. Gewoon ernaar toe gaan en troosten. Het is even zwaar, maar natuurlijk gaat het ooit over.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ja, dat is hier ook. Dochter is al weken niet lekker, verkouden en veel hoesten dus moet er s nachts wel een paar keer heen terwijl dat nooit zo was. Soms wil ze alleen speen, dan een flesje en af en toe alleen even vastgehouden worden.
    Ze poept zichzelf ook steeds onder EN ze krijgt tandjes. Dus nee fijn is t niet maar wij proberen af te wisselen en overdag een beetje bij te slapen. Het gaat altijd weer een keer over denk ik maar.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik denk dat het wel over gaat. Ziek zijn is natuurlijk ook heel ellendig!

5. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Ahh... Jaaa, die slapeloze nachten zijn ook niet echt fijn voor papa en mama!
    Maar bedenk ook dat jullie boffen dat hij zo goed sliep vanaf 10 weekjes ! En dat er kindjes zijn die geen enkele nacht doorslapen, hihi.. Je hebt er niet veel aan, maar je kunt wel je mindset daardoor veranderen! Als je het accepteert zoals het is, dan trek je het makkelijker.. Wij hebben er ook mee te maken, alleen onze zoon is 9,5 mnd. Vaak wakker, veel ziek geweest ook, kiesjes die dwars zitten ! Het een loopt over in het ander!
    Momenteel doen we weer aan de 10minuten-regel want hij is niet meer ziek. Echt even op de klok kijken en dan wachten, meestal valt hij weer in slaap.. en als hij ECHT overstuur is gaan we natuurlijk wel weer kijken.. ff fuppie en weer slapen!

En alles gaat over... Ziek zijn is niet leuk! Maar echt... 't gaat over!

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Maar wanneer gaat het over dan????

Mijn zoon had vorige week buikgriep. En werd meerdere keren snachts wakker. Geen probleem als hij ziek is uiteraard.
    Hij was altijd een voorbeeldige slaper. Nu is de buikgriep weg en nu is het een draak!!!!!! Gillen als hij naar bed moet. Onrustig slapen. Vroeg wakker worden.
    Blehhhhhh. Ben er ff klaar mee!

7. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Zal wel per kindje verschillen.
    Bij mijn zoontje heeft het ongeveer een week geduurd voordat hij zichzelf weer was, normaal ook een voorbeeldige slaper.
    Ik denk dat hij geschrokken is en er even overheen moet komen of zich nog niet helemaal lekker voelt.
    Ik hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Na ziek zijn hadden we altijd 1 tot 2 weken erna nog last van. Of met slapen of met gedrag overdag.. Als hij donderdag ziek is geweest zou ik nu nog lekker naar hem toe gaan en troosten, het is tenslotte pas maandag..

9. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd zwaar. Wij werken beide fulltime, een keuze. Maar hebben ook de pech dat we niet makkelijk inslapen. Dus toen hij om 1 u huilde even heen gegaan. Aai over bol. Kusje liedje en hij valt weer in slaap. Maar vervolgens liggen wij 2 u wkkr.. 0330.. wij sliepen net weer.. huilen .. en daarna sliep papa nog een half u tot om 0530 zijn wekker ging. Overdag bijslapen is geen optie. We gaan wel al erg vroeg naar bed nu. Na zijn laatste fles. Vind het voor t baasje t ergste. Denk dat hij echt geschrokken is van het spugen. We geven nu ook toe met een flesje.. alhoewel hik nu de 1430 fles weigert...

Uiteraard prijs ik hem voor het feit dat het doorgaans goed ging.naar hebben zelf ook wel voor gewerkt met een beetje training. Ja, hij was jong. Maar kon het hebben. Als hij nu huilt staan er ook naast zijn bedje omdat er dan echt wat is.

Hier trouwens ook zeeerrrr zure poep.. zal ook een tand dwars zitten.

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Misschien niet direct een oplossing, maar misschien dat het voor jullie nu even kan werken om er gewoon in mee te gaan. Supervervelend die gebroken nachten, maar je kan ze echt wel even aan, ook als het een paar weken duurt. Maar leuk is anders, gebroken nachten zijn echt ellendig als je ook nog moet werken.
    Ervaring hier is inderdaad nog een paar dagen wurmen als de kleine ziek is geweest. Na bijvoorbeeld een buikgriep met veel spugen/diarree, volgt een paar dagen verstopping waardoor buikpijn en slecht slapen. Kan dat het ook zijn? Want dan willen ze niet eten etc vanwege het volle en pijnlijke buikje.

11. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.052
    178
    63
    Gelderland
    Heeft hij geen last van de oren? Dat is de reden dat ik elke 2 uur bij zijn bed sta... En al eens paracetamol gegeven voor de nacht? Tanden kunnen erg pijn doen, daar kan hij ook van wakker worden.

Sterkte, ik slaap al vanaf 33 werken zwangerschap niet meer door (de 6 uur van het CB regel)... Als je echt moe word val je gelukkig altijd zo in slaap is mijn ervaring ;)

12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, hier gaat het ook altijd zo, het gaat echt vanzelf weer over.
    Kunnen jullie elkaar niet afwisselen, dat jullie om de beurt met oordoppen slapen?

13. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Hier precies hetzelfde.
    Zoontje sliep vanaf 6 weken ook al door, hoefde er zelden uit snachts
    Vorige week heel erg verkouden geweest, nu nog een btje. Maar de nachten sooooo ik wordt gek...savonds naar bed brengen gaat tot nu toe goed, maar rond een uur of 0100 snachts huilen huilen huilen. Heb hem vanacht maar meegenomen in bed bij mij..
    Is nu dus a, ruim een week zo. Zou het een "sprongetje " zijn?..:(

Deel Deze Pagina