Hee meiden, ik zit momenteel erg op hete kolen. Ik ben 21 weken zwanger en we zijn nog helemaal niet bezig met het babykamertje. Er moet opzich nog wel een hoop gebeuren. Geen verbouwingen ofzo maar wel een muurtje sauzen en that's it eigenlijk. Nog een keer naar Ikea. Meubeltjes in elkaar zetten en inrichten. Mijn vriend lijkt niet echt veel haast te hebben en dit werkt me zo op de zenuwen. Ik wil nu toch echt wel eens aan de slag. Hij heeft zoiets "joh we hebben nog maanden de tijd". Wanneer zijn jullie aan de slag gegaan?
hier istie klaar! wij moesten ook alleen muurtje verfen en Ikea meubeltjes halen maar ik zou toch proberen voor de 26 weken de kamer af te hebben... ik vind het in ieder geval een gerust idee dat alles klaar is en klaar staat
Wij moesten van 0 beginnen. Dus ondertussen hebben we laminaat gelegd en na kerstmis heeft m'n vriend de kamer behangen en de plafond geverfd. Dus tot zo ver is ze klaar Vrijdag gaan we voor meubeltjes kijken. Zijn al in 1 winkel geweest, maar dat was vrij prijzig... Dus gaan we verder op zoek
Wij zitten nu volledig in de verbouwing, maar het kamertje moest ook helemaal veranderd worden: Inbouw kast timmeren, koven om de verwarming, alle wanden en plafon stucen, verven, vloerbedekking erin. Op zich heb ik er nog geen haast mee, maar mijn lief had het kamertje het liefst in de 6e week al klaar gehad haha. We hoeven nu alleen nog maar de verven, maar daar wachten we mee tot na de 20-weken echo.
Wij beginnen na de 18 weken echo ivm geslacht.De oudste gaat dan naar andere kamer (die we eerst verven) en nog meubels voor moeten kopen. En dan babykamer evt. verven. Meubels staan er al. Wil er op tijd aan beginnen zodat mijn zoontje aan zijn nieuwe kamer kan wennen voordat de baby er is. Maar als jij al graag wil beginnen dan zeg je toch dat je alleen de meubels gaat kopen als hij niet mee gaat.Ikea zet het wel voor je in de auto hoor, of je laat het thuis bezorgen! Dan zal hij er wel aan moeten beginnen, desnoods doe je het zelf met hulp van iemand anders, niet zo heel moeilijk! En verven kan je ook zelf doen, op waterbasis! Tja..zo doe ik het hoor. Ikgeef hem een paar keer de kans en doethij het niet, dan doe ik het zelf wel haha, meestal helpt hij dan vanzelf. Het gaat erom dat jij gerust bent!
Ik ben in mei uitgerekend en we gaan eind Februari beginnen met verven en de kamer inrichten. De kamer komt dan pas.
Ahum, wij zijn nog niet helemaal klaar... De finishing touch (iets voor aan de muur, plankje schilderen, lampje ophangen) ontbreekt nog. Wij zijn echt begonnen rond week 30 denk ik pas; gordijnen besteld. Ik moet er wel bij zeggen dat we geen babykamer uit een boekje hebben (levertijden 10-12 weken zijn geen uitzondering) en ook onze kinderwagen is een modelletje 2008, dus konden we direct meenemen. Mocht je de nieuwste bugaboo willen, dan zou ik die nu gaan uitzoeken.
Alle meubeltjes hebben we in principe al want we hebben al een dochtertje. Ons zoontje krijgt de commode, wiegje staat al op zolder, er komt een kledingkastje bij van de Ikea en ons dochtertje krijgt nog 2 nieuwe meubeltjes van de Ikea. Dus er moet alleen 1 wandje geverfd worden en ook een wandje verven op de kamer van ons dochtertje. En dan dus naar Ikea en meubeltjes in elkaar zetten en kamertje inrichten. Ach we hebben ook nog wel even de tijd. Maar wil het wel graag klaar hebben voor de 30 weken.
wij hebben nu de muren geverd en de meubeltjes staan er in, Nu begint het "aankleden" : plankje hier, haakje daar, de gordijntjes enzo moeten ook nog... maar ben wel een typ dat tot het einde nog wat koopt en wat veranderd etc.
hey hoi , haha .. ik wilde alles rond november klaar hebben. dan zou onze oudste zoon zijn nieuwe kamer ook komen en waren we er in eenkeer vanaf.. maar toen bedacht mijn vriend, ja als we toch bezig zijn boven. word er eerst laminiaat gelegd ( dat wilde we zoie zo ) en dan kan er boven net zo goed eerst alles op niew getext worden, oh ja dan kunnen de kozijnen en rodiators ook nog wel even gedaan worden ... met als gevolg, ikke met een mega dikke buik 2 weken geleden voor het laatst de babykamer heb doen verven ( de radiator en kozijn ) maar nu is alles wel klaar schoon mooi en fris en precies zoals we het willen hebben onze zoon zijn slaapkamer die ws al langer af........ maar heb op een gegeven moment tegen hem gezegd deze week komt het af anders word ik gek. aangezien ik heel sterk het gevoel heb dat de beeb eerder komt ( had ik bij onze zoon ook maar ie bleef 6 dgn langer zitten hahah ) ik zou eerst een plan maken, wat jullie allemaal willen doen en hoe je het beste alles kunt doen.. en dan stap voor stap beginne succes ermee
Eind oktober (+/-21 weken zwanger) was ons kamertje geschilderd en stonden de meubeltjes er. Daarna hebben we geleidelijk aan alles ingericht. Nu moeten er nog een paar dingetjes aan de muur gehangen worden maar is totààl niet dringend aangezien ons prutske bij ons op de kamer zal slapen de eerste maanden. Die wieg staat er sinds een dikke maand en de box staat ook al sinds november in de woonkamer owv onze kat. (die is nogal hardleers )
Haha ik zei begin van de zwangerschap dat ik het kamertje met 25-26 weken klaar wilde hebben. Leek me heerlijk als die klaar was. Heb toen ook gezegd dat ik álles klaar moet hebben met 32 weken. Inmiddels ben ik 26 weken en moet alles nog gebeuren!! Wij hebben ook niet zo'n haast, watvoor werk is het nou? Hier moet geschildert worden, nieuwe gordijnen, nieuwe lamp.. Meubeltjes neergezet en dan afmaken met accesoires. Als het moet is het in 2 dagen klaar. Wij gaan trouwen als ik 28 weken ben en daarna gaan we alles afmaken. Heb gezegd met 36 weken moet alles klaar zijn nu!!
Bij ons moet een hoop gebeuren. Het plafond moet vernieuwd worden (er zit nu zachtboard in), de vloer moet vervangen worden, behang afhalen, glasvezelbehang er weer op, verven, sauzen, enz. Wij beginnen dit weekend met het leeghalen van de kamer en gaan dan langzaam beginnen.
Het kamertje is al geverfd, maar een muur moet nog een keer, die heeft niet helemaal gedekt. Begin februari gaat er nieuw laminaat in en eind maart komen de meubeltjes (die zijn al besteld en worden eind maart geleverd). Eind maart ben ik ook bijna 7 maanden en dan wil ik het kamertje ook wel af hebben, dat is eigenlijk maar streven. En volgens mij wordt dat ook aangeraden.
Die van ons is vanaf vorige week klaar! Iedereen vind dat we er vroeg bij zijn maar dat komt , toen we de babykamer kochten werd ie een week later al geleverd ( de muren waren al geschilderd) dus zonde om het in de verpakking te laten staan! De vloer werd 3 dagen nadat de babykamer er was er ingelegd dus dan direct maar alles afmaken.. En ben nu ook blij dat het af is alleen de kinderwagen nog en de baby kan bij wijze van spreken komen haha !
hier word het week 38, maar dat komt omdat we dan pas de sleutel van het nieuwe huis hebben. dus word even improviseren (meubels hebben we al wel, maar nog in doos..)
Wij zijn ook aardig op tijd begonnen. Onze babykamer zou pas begin januari geleverd worden maar hij was er al half december. Nu allemaal nog kleine prulletjes aan het kopen, alles gezellig maken. Maar hij is al bijna klaar. Gewoon beginnen wanneer je wilt. Soms zit er meer dan 6 weken levertijd op de meubels ed. Succes!!!!