Okay, Damiën is bijna 3 en uiteraard wel eens vaker ziek geweest, maar meestal is het zo dat, als hij overgeeft, dat hooguit 3 keer gebeurde, en er verder niets meer aan de hand was (naast hangerig zijn e.d.). Nu is hij sinds vanmorgen al aan het overgeven, echt elk slokje water komt er na hooguit 5 minuten weer net zo hard uit, hij houdt dus echt helemaal niets binnen. Hij geeft ook over zonder iets gegeten of gedronken te hebben, hij verliest dus alleen maar vocht en er komt niets voor terug. Ik heb momenteel nog niet het idee dat er iets verschrikkelijks aan de hand is, hij hangt alleen maar en is spierwit, maar hij kan nog lachen tussen het overgeven door, maar ik vraag me af wanneer ik me zorgen moet gaan maken over het 'niets binnen krijgen'. Als ik google zegt de ene site dat je metéén de huisarts moet bellen, en anderen zeggen weer dat het pas na 3 dagen nodig is om de huisarts te bellen Wat vinden jullie?
Als hij echt niets aan vocht binnen krijgt zou ik toch al gaan bellen om advies in te winnen. beterschap voor t kereltje.
als je het echt niet vertrouwd bel je gewoon je huisarts op... Volg je eigen gevoel... dat is vaak het beste sterkte en beterschap
Ik zou de huisarts wel bellen,onze dochter heeft ook een x gehad,èèn slokje drinken,en het kwam er wel 3dubbel weer uit,na een paar uurtjes was ze al uitgedroogd..dat gaat echt snel bij kinderen
Heey meid, Wat vervelend zeg.. haal voor de zekerheid even ORS bij de apotheek of drogisterij.. dat bevat veel zouten en mineralen en voorkomt uitdroging. Succes ermee en heel veel beterschap voor je kereltje!
Ik lees op internet juist weer dat je daar niet mee aan de slag moet gaan zonder dat de dokter dat aangeraden heeft, omdat het ook juist heel slecht kan zijn als je 't fout doet? Meneer zit nu in een soort van opleving Hij heeft net een slokje water binnen gehouden en gaat straks heel dapper aan een cracker beginnen.. Het is nu 2 uur geleden dat ie voor 't laatst overgegeven heeft, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat en dat we niet vanavond weer terugvallen.. We zullen zien! Hij is wel héél erg boos op mij, ik kan helemaal niets goed doen, maar goed, ik ben zelf ook niet heel vrolijk als ik ziek ben In ieder geval bedankt voor de tips! Misschien een beetje een loos topic dit, maar het is toch wel fijn als een ander er ook even iets over zegt..
sterkte... en hopen dat ie niet meer overgeeft... mijn zoontje heeft 1,5 jaar geleden (toen was hij 3) ook buikgriep gehad.. smorgens om half 10 begon hij met overgeven.. hield ook niks binnen.. savonds om 9 uur naar de dokter.. hij heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.. totaal uitgedroogd. dus kan echt supersnel gaan.. vooral in de gaten houden of hij nog voldoende plast.. mijn zoontje heeft uituindelijk 2 dagen niet geplast.. beterschap! xx
Ja opzich wel goed! Nog geen plasluiers, maar ook niet meer overgegeven en hij drinkt weer wat, heeft zelfs redelijk gegeten vanavond! Nu had mijn broertje (die is wel al een stuk ouder, maar toch) een paar weken terug hetzelfde, en bij hem begon het snachts allemaal weer opnieuw, maar hopelijk slaan wij dat deel even over en houden we het bij vanmorgen! Hij is nog erg hangerig, wil nog niet zoveel, en is veel stiller dan normaal gesproken.. Hou 't gewoon goed in de gaten, ik denk dat het wel goed gaat komen!
Hopelijk mosterd na de maaltijd voor je, maar mijn dochter (20 maanden) heeft vorige week ook buikgriep gehad. Begon in de nacht van woensdag op donderdag, heeft 2 dagen helemaal niets binnen gehouden, 2e dag was ze er ook best ziek van (1e dag ging op het spugen na nog wel), koorts, ellendig voelen, etc. Heb haar wel telkens goed in de gaten gehouden ivm met uitdrogen, maar ze had (wonderlijk genoeg) wel nog plasluiers, bleef alert, etc. Ja, ze had wel dorst (wat ook een teken is voor uitdroging), maar dat vind ik niet zo heel vreemd als je 2 dagen nog niet eens een paar slokjes water binnen gehouden krijgt, dus daar maakte ik me dan niet zo druk over. Toen ze de 3e dag nog niets binnen hield zijn we wel begonnen met ORS, dat hielp in eerste instantie wel iets. Aan het eind van de middag toch weer begonnen met overgeven en toen zijn we wel naar de HAP geweest, want we vonden ruim 3 dagen spugen toch wel erg lang gaan duren. Dokter zei bij ons dat het heel goed was dat we inmiddels zelf met de ORS begonnen waren. Voor de rest kon hij helaas niet veel betekenen en moest ze het gewoon uitzieken. Gelukkig heeft ze sindsdien niet meer hoeven spugen en nu merk je al niet meer dat ze paar dagen geleden nog zo ziek was