Pfff...kolfavontuur beginnen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missmamsie, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Eigenlijk durf ik niet, maar ik ga vandaag toch echt beginnen met het grote 'kolfavontuur'. Geen idee hoe het moet en wellicht ligt het aan mij, maar ik kan ook niets vinden op internet. Ik heb nu al mijn spulletjes in de uitkoker en wacht af tot mijn zoontje (vier weken) straks komt om zijn voeding. Dan geef ik die uit de borst en daarna gaat hij, als het goed is, weer verder slapen. Dan pak ik mijn kolfapparaat en ga ik vijf minuten per borst kolven?? De opbrengst doe ik in een bewaarbakje en zet ik in de koelkast. Dan morgen na elke voeding vijf minuten per borst kolven en dit bewaren?? Hopelijk hebben we op die manier dan woensdag een flesje bij elkaar en gaan we één voeding vervangen door een fles bv.
    Reden dat ik nu ga beginnen is omdat ik volgende week nagym heb en ik dan de kleine niet wil laten verhongeren... Hopelijk is hij met een week een beetje gewend aan een fles en mocht hij dan wakker worden als ik gym, dan kan mijn man de fles geven. Pffft... ligt vast aan mij, maar ik zie er best een beetje tegenop. Kan iemand mij vertellen of dat van die vijf minuten per borst een goede manier is?? Zo heb ik het gedaan toen de bv nog op gang gebracht moest worden... Zo niet, hoe moet ik het dan doen?? Alvast bedankt!!

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Zo, zag er wel tegenop, hihi. Maar net in 2 keer 5 minuten toch 40 cc gekolfd, dus ben ik wel tevreden over... Geen idee of ik goed bezig ben, maar ik heb in elk geval een begin gemaakt:)

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    klinkt goed :D

ik heb het precies zo gedaan. je moet toch op de een of andere manier een voeding bij elkaar sparen.
    ik had het geluk dat mijn zoontje vaak 1 borst leegdrinkt en de ander niet. en na een nacht niet drinken en vervolgens 's ochtends maar 1 borst drinken hou ik er 1 over met flinke stuwing :p
    als ik die leegkolf komt er tegenwoordig 160 cc uit! Ik helemaal trots :D:D

Je kan natuurlijk ook een extra ''voeding'' inlassen.
    Ik heb in het begin elke ochtend om 06:00 gekolft, mijn zoontje slaapt vanaf 4 weken al door tot een uur of 8, dus heb ik na het kolven alweer nieuwe melk voor zijn voeding.

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wow, dat is lekker...dat doorslapen vanaf week 4 tot aan 08.00u en die 160 cc!! Super, zeg. Sinds gisteren heb ik het gevoel dat de bv makkelijker wordt en daar voel ik me erg goed bij. Hij komt nu 's nachts in plaats van elke twee uur om de 4 uur en daar ben ik natuurlijk ook erg blij mee!! Ik leer ook zijn huiltjes langzaam maar zeker onderscheiden en weet nu beter dat hij even een kik geeft om in slaap te komen en niet omdat hij nog niet genoeg gehad heeft... Straks komt hij voor een voeding en ga ik daarna weer kolven, ben benieuwd wat de opbrengst is. Vanaf dat ik echt móet kolven zal ik ook een extra voeding inlassen. Bedankt voor de tip!!

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Toen ik de eerste paar keren begon met kolven werd het haast verslavend, hahaha. Ik vond het zo gaaf om opeens een flesje met mijn eigen melk te hebben! En het werd ook steeds meer... ik vind het daarom erg leuk om te kolven. gezellig is daar in tegen wat anders ;)

mijn zoontje heeft tot een week geleden elke dag om de 2uur willen drinken. wat mij erg weinig vrijheid geeft. Ik kan niet even naar de stad om dingen te halen. tegen de tijd dat ik daar ben heeft hij alweer honger. Maar nu deze week drinkt hij om de 3uur, echt super gewoon :) En drinkt ook minder lang. Voorheen 3 kwartier tot een uur lang, en nu gemiddeld een half uurtje. Dan heb ik ook niet zo'n gevoel dat ik de hele dag maar aan het voeden ben.

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Terra, ik vind het inderdaad ook echt heel gaaf nu om te zien dat ik al bijna een Avent-bekertje vol heb na vier keer kolven!! Super:D
    Heerlijk dat de bv ook bij jou nu minder tijdrovend is, het gaat hier ook steeds beter. Begint nu tenminste wel leuk te worden, hihi:) Laten we duimen dat dit zo blijft8)

Deel Deze Pagina