Biologische vader na zwangerschap weer in beeld

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sadieraven, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hoi meiden topic zegt het al.
    Het contact met de vader van mijn dochter verbroken met 6 maanden zwangerschap en morgen met hem afgesproken na dus alweer 4,5 jaar...
    Verhaal kort uitgelegd:
    Raakte zwanger van een leuke avond maar hadden niks, pas verteld met 4 maanden zwangerschap. Toen kwam ik er pas achter dat hij bezig was met criminele vak, drugshandel, overvallen en losse handjes en deed er dus niks voor.
    Met 6 maanden dus contact verbroken en hij 1,5 in de gevangenis gezeten. Toen hij vrij kwam werd er contact gezocht en dit heb ik altijd afgewezen.
    Nu is hij sinds 2 jaar helemaal op het rechte pad: hij woont samen met zijn vriendin en haar dochter van 7 (dus weet hoe hij een kind moet verzorgen), heeft een vast baan, woont buiten amsterdam en wilt ook geen contact meer met de mensen waar hij toen mee om ging.

Kortom: hij is helemaal omgeslagen, me moeder heeft hem in de tussentijd gesproken en was zeeeeer positief over hem.
    Dus heb ervoor gekozen weer contact te zoeken en morgen hebben we afgesproken, heb me dochter al voorbereid en die vind het helemaal spannend en wilt dr papa graag leren kennen :)
    Ik ben zenuwachtig, ja zeker maar toch geeft het me een goed gevoel, denk dat dit me dochter ook erg goed zal doen :)

Hoe ik me vriend daarintegen moet vertellen dat ik weer contact met hem heb is een andere vraag want hij is er zwaar op tegen dus om verder negativiteit van hem of om van zijn ouders te krijgen heb ik dit afgesproken zonder dat ze het weten want ik weet dat er oorlog komt en alsnog bepaal ik wat ik doe. Als alles morgen goed is gegaan wprd hij ingelicht.

Zijn er meer meiden die na een hele tijd weer contact met de bio vader hebben opgezocht/gekregen? Zo ja, hoe verliep dat allemaal in de toekomst? :)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Knap dat je hem nog een kans wil geven. Ik lees alleen twee verontrustende dingen. Je hebt je dochter verteld dat ze haar vader gaat ontmoeten. Waarom spreek je niet eerst een keer af zonder haar zodat je kan bekijken of het het echt goed gaat? Op deze manier is het goed mogelijk dat jouw dochter straks een teleurstelling te verwerken krijgt.

Jouw vriend is niet op de hoogte als hij er achter komt heb je een groot probleem ben ik bang. Blijven verbergen is geen optie als er meer bezoeken volgens. Als dan blijkt dat je het stiekem gedaan hebt lijkt me dat voor hem erg lastig.

Jouw dochter zadel je nu met een groot probleem op, zij gaat iets mee maken wat een hoop impact heeft maar mag dit niet tegen haar "stiefvader" vertellen..... Lastige positie voor een kind.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik heb niet gezegd dat ze dit niet mag vertellen en ook niet dat mijn vriend hier niks vanaf mag weten. Na morgen vertel ik het hem gewoon alleen de eerste keer wilde ik alleen met haar vader, me dochter en mij. Ik heb al een keer eerder zo erover gedacht en toen werd ik aangevallen aan alle kanten dus heb ik het afgeblazen. Dat wil ik dus niet, ik wil niet dat er iemand zodanig de boel op stelten gaat zetten (ook me schoonouders) dat ik het weer stop of negatief ernaar ga kijken, wat er dus de vorige keer gebeurde. Nu is het mijn beslissing zonder invloed van een ander.
    En wat ik ook al zei mijn moeder heeft met hem gesproken omdat ik dat graag wilde en vertrouw mijn moeder hier blindelings op :)
    En om dit alles te voorkomen heeft ze mijn vriend nooit papa, vader of stiefvader genoemd maar voor haar heet hij Proost :)

4. twinkle star

Nogmaals vind het echt super knap hoor dat je het doet en je dit keer naar je gevoel luisterd. Ik had het alleen anders aangepakt.

Wellicht is jouw vriend morgen zo kwaad dat je niet eerlijk bent geweest of zegt jouw dochter het voordat je hem zelf hebt kunnen vertellen en daar krijg je vervelende situaties van.

Ik begrijp datbje op het gevoel van je moeder kunt vertrouwen maar deze beslissing is ws het begin van een nieuwe toekomst voor je dochter. Zelf zou ik het prettig vinden mijn Ex dan eerst te spreken hoe hij in het leven staat en welke rol hij wil gaan vervullen straks in haar leven. Dit is lastig bespreken met je dochter erbij en toch wel belangrijk te weten voor je hem in haar leven laat.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik hoop dat het zowel voor jou als je dochter meevalt morgen!
    En dat je het ook krijgt uitgelegd aan je nieuwe partner.
    Zelf zou ik die wel héél duidelijk maken dat het jouw beslissing was en dat het uiteindelijk ook nog altijd jouw dochter haar vader is.

Lijkt mij vooral moeilijk omdat jouw nieuwe vriend al een tijd (ik zie dat je terug zwanger bent) "stief"papa is over je dochter. En hij wil niet alles zomaar verliezen.
    Probeer hem dus heel duidelijk te maken dat het alleen maar in belang van je dochter is en was.

Succes morgen!

Ik zou overigens toch echt vader en dochter eerst rustig laten kennismaken vooraleer er gesproken wordt over verwachtingen en toekomst. Uiteindelijk kennen ze elkaar niet.
    En hij mag dan nu wel een stiefkind bij zijn nieuwe vriendin hebben, maar dat wilt niet gelijk zeggen dat hij direct de papa-rol moet en wil opnemen voor jullie dochter.
    Daar zou ik toch echt wel effe tijd over laten gaan vooraleer er bijvoorbeeld gesproken kan worden over "bezoekrecht" en dergelijke.
    Daar zal ie zelf ook wel over moeten gaan nadenken, of ie dat wil. Dat kan ie morgen toch echt niet al weten.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hij is morgen op ze werk en woont niet bij mij dus we hebben net een lekker mama dochter gesprekje gehad. Wat jij me nu zegt heb ik vorig jaar geprobeerd maar dat accepteerde mijn vriend niet en van zijn ouders kreeg ik te horen dat ik het niet kon maken tegenover me vriend om hem nog in me dochter haar leven toe te laten. Onzin gelul vind ik dat.
    Hoe dan ook ik kan het niet zonder oorlog bespreken om het zo te zeggen, er gaat geheid gezeik om komen of ik het nu vertel of niet :(
    Het is ook niet me ex hoor haha maar was 1 avondje en kreeg een kadotje :p
    Me moeder is er morgen bij en we spreken neutraal in het park af, hij is er met ze stiefdochter en zijn vriendin (met toestemming van mij) zodat die kleine met haar dochtertje kan spelen en wij rustig kunnen praten. Dit wil ook niet zeggen dat ze meteen zaterdag naar hem gaat maar we gaan rustig opbouwen met wat vaker afspreken enz.
    Mij geeft het iig een goed gevoel allemaal :)

7. twinkle star

Ik vind ook absoluut dat jouw dochter haar vader moet leren kennen.

Maar jij geeft aan dat jouw vriend er op tegen is, dat zal niet veranderen als je hem verteld dat je geweest bent. Sterker nog, ik denk dat dat het een tikkeltje erger maakt. Ik zie nu dat je zwanger bent, je zet een hoop op het spel.

Ieder doet het op zijn eigen manier, maar hou er rekening mee dat dit ook de verkeerde kant op kan uitpakken.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik zie het zo.
    Hun reageerden vorig jaar zo belachelijk dat ik het nu niet eerst bespreek want hoe dan ook word er gezegd het niet te doen bla bla bla en zal er alles gezegd worden waardoor ik me rot ga voelen. Als ze het bespreekbaar maken is het nog een ander verhaal maar ze willen er niks van weten.
    Dan maar zo.
    En ja ben idd 18 weken zwanger van hem maar als hij wilt weglopen of iets omdat ik vind dat het contact met mijn dochter en haar vader weer hersteld moet worden dan moet ie dat zelf weten en ben ik daar heel makkelijk in :)
    Het kan idd alle kanten opgaan ben ik zeker met je eens en daar hou ik ook echt wel rekening mee maar ik denk aan wat goed is voor me dochter en niet aan wat hij en zijn ouders wel of niet willen.
    Maar we zullen zien :)
    Ben zowieso gewoon best zenuwachtig naar morgen haha :D

9. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop voor je morgen dat het is wat je hoopt.
    Maar ik ben het wel met Twinkle Star eens. Als het toch oorlog wordt dan maar wel eerlijk zijn want door juist niet eerlijk te zijn kun je juist meer kapot maken.
    Je klinkt overtuigt dat je hem weer in net leven wilt bij je dochter.. als je zo overtuigt ben hou je vast je mening wel vast.

Wens je succes voor morgen, spannend en vind het zeker knap dat je je kind niet haar vader onthoud nu dat ook niet meer om andere redenen nodig is.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid! Wat spannend!

Hoop dat het leuk is, en je dochter - op termijn misschien - een leuke relatie met haar vader kan opbouwen.

Hoop dat je vriend er wel mee kan leven als hij ziet dar het 1. een voldongen feit is dat er contact is, en 2. Je daar eerlijk en duidelijk over bent en aangeeft dat je het voor je kind doet. Hij zal dat als toekomstig vader van jullie kindje hopelijk ook kunnen waarderen.

Succes, hoop dat het niet tegenvalt!

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    @Ukkies dankjewel!
    Zowieso word het morgen besproken met mijn vriend nadat ik met haar vader ben geweest want het lang voorliegen wil ik ook niet.
    Normaal zeg ik alles ook gewoon maar dit is puur voor mezelf dat ik daar met een rustige gedachte kan zitten en niet net een heel drama achter de rug heb gehad.
    Miss reageert mijn vriend er ook wel cooler op als dat ik denk maar dat zien we morgen wel.
    Morgen gaat om me dochter! :)

Maar iig bedankt voor de reacties

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Dankjewel!
    Hoop ook dat hun relatie in de toekomst opgebouwd kan worden. Dat is precies ook de reden waarom ik niks zeg nu. Om ruzie te voorkomen en dat ze niet meer kunnen zeggen dat ik het niet meer moet doen want het contact is er al. Het enige wat ze nu moeten doen na morgen is het accepteren dat mijn dochter ook een vader heeft en daar recht op heeft. En hij word nu zelf ook vader dus hoop ook dat er meer begrip is. Als ze dat niet kunnen zijn het erg kromme mensen :\

13. twinkle star

heel veel succes vandaag! Ik hoop voor jullie meisje dat het een fijne ervaring wordt!

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    maar meid, vind je het gek dat er gestuiterd word,ook al is hij omgeslagen, hj is en blijft in contact geweest met criminele pad, oftwel het risico is aanwezig, daarnaast lieg je nu tegen je vriend wat mij niet een goede basis lijkt.

ik zou open en eerlijk spelen ongeacht de reacties maar dan weet je wel dat je niet hoeft te liegen.

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Nou dat is dus het mooie, mijn vriend is ook echt geen lekkertje geweest in het verleden maar hij mag alle kansen van de wereld van hem zelf en zijn ouders en haar bloedeigen vader dus niet. Nee vind ik erg krom, iedereen kan veranderen en iedereen verdient een 2de kans vind ik als je bewijst dat je het waard bent.
    Liegen doe ik niet, ik verzwijg om een hele hoop gezeik uit te stellen. Dan moeten de mensen maar eens normaal reageren dan zal ik het niet verzwijgen. Eigen schuld.
    Nogmaals vandaag vertel ik het tegen me vriend nadat ik rustig op mijn eigen manier mer haar vader contact heb gezocht en er dus geen schoonfamilie en vriend tussen zitten om mij tegen te houden

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Dankjewel meid!
    Weer werkt alleen niet echt mee :p

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil je ook heel veel succes wensen! Ben erg benieuwd hoe het afloopt!

18. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Veel succes, ik hoop dat het is wat je er van verwacht!

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veel succes! Ik vind het echt heel bijzonder de je meisje kennis gaat maken met haar vader. Denk dat het ook het enige goede ding is om te doen, ook al is het enorm spannend en heeft iedereen een andere mening over wat de beste manier zou zijn ;) Ben benieuwd hoe het is gegaan!

20. knap

knap Niet meer actief

Oei je bevind je op glad ijs. Wat betreft je relatie je kan toch echt beter eerlijk hier in zijn.
    Dat jij wel je dochter contact met haar echte vader gunt is wel positief. Maar had misschien niet gelijk gezegd van we gaan naar je vader. Anders als het tegen valt is het een teleurstelling voor jou dochter.

En dat met je vriend tja klinkt niet zo stabiel eigenlijk.

Hoop wel dat het goed gaat uit pakken uit eindelijk heeft elk kind het recht om zijn of haar vader te leren kennen. Wat hij of zij ook gedaan heeft. Als kind ben je meestal wel nieuwsgierig van wie is mijn papa.

Deel Deze Pagina