pfff mag ik ff me hart uistorten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2deWolk, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ronde 4 is echt nog niet lang hoor.. maar ik begrijp de teleurstellingen wel iedere maand. je mag er gewoon niet te veel mee bezig zijn, en dat is makellijker gezegd als gedaan natuurlijk.. met een beetje geduld ga je zien dat het snel zo mag zijn...

groetjes kelly

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi 2dewolk,
    ik ken het gevoel van lang moeten wachten tot je met de de pil kan/mag stoppen en je stopt met de pil omdat je een wens hebt, dan is elke maand die je moet wachten te lang.
    ik zelf heb ruim 2,5 jaar moeten wachten op te kunnen/mogen stoppen met de pil omdat mijn man er nog niet aan toe was, en nu lukt het ook nog eens niet wij zitten nu in de 27e ronde...

tuurlijk is ronde 4 nog niet zo heel lang, maar in je hoofd ben je er waarschijnlijk velen malen langer mee bezig!
    ik hoop dat je snel zwanger zult zijn van een brusje voor jullie kleine meid...

3. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Het lijkt me moeilijk om als enige in de relatie kinderen te willen. Je hebt al veel geduld gehad! Maar goed, zoiets kun je ook niet afdwingen natuurlijk!
    Wat fijn dat je man of vriend nu ook eraan wil beginnen, dat is al een positief punt.
    En daarbij geloof ik altijd; iets wat voor je bestemd is komt je ook toe dus niet de moed opgeven..en hopelijk ben je snel zwanger!

P.s. ik snap die reacties ergens wel, maar een kinderwens is een kinderwens, en die kan na 6 maanden net zo groot zijn als na 6 jaar nog.
    Af en toe is het niet eerlijk verdeeld, maar iedereen heeft toch recht op een kinderwens??

4. Noenie

Noenie Actief lid

28 feb 2012
    212
    0
    0
    Meid, je focust nu helemaal op de minder positieve reacties. Volgens mij reageert het merendeel lief en positief.
    Heel veel succes, en ik hoop voor je dat het binnenkort lukt! :)

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Maar denk dat jullie het verkeerd begrijpen, het is niet alleen die 4 rondes maar ook het zeuren bij haar man, dat hij eindelijk na 5 jaar toch voor een 2e wil. Alles bij elkaar is frusterend voor haar denk ik. Ik denk dathet nog niet eens zozeer om de die ronde 4 gaat.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou nou meiden....waarom moet er weer zo gereageerd worden..."je bent pas bezig" waarom zo doen?

Ik snap je wel hoor......heerlijk dit forum...hier kun je lekker je hart luchten! Ik kan je heel goed begrijpen .... iedereen wit grag zwanger worden of je nu net bezig bent of al heel erg lang. Iedereen mag deze gevoellens hebben en niet alleen als je minstens een half jaar bezig bent...wat is dat dan nou?

Maar er zijn hier veel dames die het geluk niet eens hebben om een kindje te krijgen .. heel erg...maar dan nog mag jij je best zo voelen meid....

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja zo werkt het natuurlijk ook weer niet ;) Jij mag wel je hart luchten maar als iemand het vreemd/raar vind mag die niet reageren of ze moeten verplicht aardig reageren? Sommige reacties had je wel kunnen verwachten.

Voor mij is het ook wel dubbel. Mij is wel duidelijk dat de wens voor een 2e hetzelfde is als voor een eerste, maar toch denk ik ook wel eens van: Jij heb er iig 1. Ik nog niks.

Was je van je eerste meteen zwanger? Omdat je nu zegt na 2 rondjes "en nu wil het maar niet lukken" Geduld is een schone, maar wel stomme zaak ;) Oja en het lijkt wel alsof bij een kinderwens je opeens zwangere mensen aantrekt ofzo. Bij mij stikt het er ook van, vooral op m'n werk.

Probeer positief te blijven, veel geluk

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt het dus belachelijk dat jij blijkbaar deze gevoelens niet zou mogen hebben?
    Gewoon je hart uitstorten daar heeft iedereen recht en niet alleen mar altijd rekening moeten houden met de vrouwen die in de mmm zitten want daar wordt ik soms een beetje gek van! Dit is niet alleen een forum voor de mmm`ers hoor...ook voor ons meiden die het geluk hebben wel sneller zwanger te kunnen raken....dus wat dat betreft vindt ik sommige reacties echt stom hier!

Ik vindt dat jij best deze gevoelens mag hebben...waarom heb jij hier geen recht op dan? Alleen omdat je wel zwanger kan raken.....;)

Maar 6 jaar zeg...dat is een hele tijd! Wilde hij dan eigenlijk helemaal geen tweede of?

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dat mag jij zeker! Bij je man mag je niet "zeuren", geen luisterend oor bij vriendinnen...dat moet vast eenzaam voelen. Zolang al deze wens en dan mag je eindelijk en dan kun je er nog met niemand over praten. En als je er voorzichtig over begint, dan krijg je de cliché antwoorden.

Speelt er misschien ook mee dat je bang bent dat je man weer van gedachten kan veranderen als het wat langer duurt om zwanger te raken?

Ik vind ook dat sommige reacties wel wat tactvoller kunnen. Je mening geven prima, maar dat kan ook op een manier zonder de ander te kwetsen. Dat noemen ze opbouwende kritiek. En inderdaad andere mensen hebben het veel slechter en veel zwaarder en dat is vreselijk, maar dat betekent niet dat zij het alleenrecht hebben om zich rot te voelen en hun hart te luchten. Elk huisje heeft zijn kruisje.

Ts, misschien moet je je niet laten weerhouden door alle negatieve en / of cliché antwoorden in je omgeving en gewoon blijven praten over jouw wens. Hopelijk zien mensen dan in hoe graag jij dit wilt en zullen ze zich begripvoller gaan opstellen. Heel veel sterkte en succes!

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mag je je hart uitstorten. Omdat anderen misschien al jaren bezig zijn zou jij op moeten passen met je woorden? Dat vind ik niet. Je mag je mening geven. en anderen ook, maar wel op een respectvolle manier. Anderen mogen best zeggen dat je nog maar kort bezig bent maar wel op een gewone manier en niet aanvallend. Dat slaat ook nergens op.

Succes meid, het komt echt wel goed.

11. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    Meiden heeeeel erg bedankt voor de supper lieve reacties en prive berichtjes! Echt een hart onder de riem!! Dank je wel het voelt wel fijn dat er meiden zijn die mij begrijpen en die hetzelfde delen.

Het is inderdaad naar mij gevoel al zolang! Onze dochter is 6 en na een jaartje kreeg ik al de kriebels maar vriendlief was er nog niet aan toe dit heb ik stil gehouden tot Valentina 3.5 werd en ik het wel tijd vond voor een 2de en voor haar een brusje, ik heb verder geen familie of vriendinnen die kinderen hebben dus ze is ook best eenzaam. Maar vriendlief wilde er niks van weten en moest er niet aan denken (Valentina is een huilbaby geweest en heeft verborgen reflux gehad) dus de eerste jaren waren wel een beetje hectisch, maar als moeder vergeet je dat blijkbaar heel snel weer.
    Nu eindelijk na 5jaar zeuren (Valentina inmiddels 6) heeft hij er weer zin in om aan een 2de te beginnen, maar dan moet ik er inderdaad bij zeggen dat ik bang ben dat hij van gedachte gaat veranderen omdat we al zo een periode gehad hebben toen valentina net naar school ging ben ik om medische redenen gestopt met de pil en wilde we ervoor gaan, maar na 6maanden niks en toen vond hij het welletjes en vroeg of ik weer aan de pil wilde, in eerste instantie wilde ik niet en heb ik dat ook niet gedaan, maar we kregen zulke ruzie erom dat ik uiteindelijk heb toegegeven om dan toch aan een spiraal te gaan.
    Dus al met al is het gewoon zenuwslopend en natuurlijk bedoel ik na 4 rondes niet dat HET MAAR NIET WIL LUKKEN, ik weet best dat mensen hier al 2 jaar of meer bezig zijn, maar bij mijn dochter was ik na de 3 ronde al zwanger en dat nadat ik de pil had gestopt.
    En met alle respect ik pas vaak op me woorden op het forum omdat ik rekening wil houden met de MMM dames, maar dan vind ik dat mensen ook rekening met andere moeders mogen houden die niet in de MMM zitten of gewoon heel graag een kindje willen.
    Ik ben er inderdaad naar mij gevoel al zolang mee bezig (lichamelijk niet maar psychisch des te meer).

Nogmaals bedankt voor alle lieve en begripvolle reacties.!!

12. xKiim

xKiim Actief lid

10 mrt 2012
    146
    0
    0
    Werkt als All-Round Kapster
    Tilburg
    hallo 2ewolkje,
    Ik snap helemaal wat je bedoelt!
    Ik heb in maart mn 1e kindje verloren tijdens de bavalling.
    We zitte nu in de 1e ronde voor de 2e, na dat het 12wk niet mocht.
    vond die 12 wk wachten vreselijk.
    en in mijn omgeving is ook echt IEDEREEN zwanger!!
    ik wil ook zo snel mogelijk weer zwanger worden..
    dat wachten is vreselijk he..
    ik ben nu 9dgn overtijd, en negatief getest..
    weeer afwachten dus..
    probeer het van je af te zetten, want dat gestress helpt egt niet.
    hoop voor je dat het snel raak is!
    succes!

13. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    lieve kim wat jij hebt meegmaakt moet verschikkelijk zijn! ik wens je heel veel succes bij het opnieuw zwanger worden! en hopen dat het snel raak ik voor jullie!!

wat ik ook zo verschikkelijk vind is om elke dag te horen van andere en?? nog geen 2de? Valentina is inmiddels een grote meid.. ik denk dan bij me eigen jaaa joh wrijg het er maar in haha, ik hoor het echt dagelijks zelfs bij de plaatselijke slager :s

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik begrijp je 2dewolk!
    Maar waarom denk je dan dat je man steeds van gedachte verandert....is ook niet echt goed dan....ik bedoel wilt hij het dan wel? Waarom opeens na 6 maanden niet meer.....of was hij misschien bang...

@Kim wat erg ....!

15. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    ik zou niet weten waarom hij steeds van gedachte veranderd, de vorige keer was net ons huis verkocht en gingen we verhuizen etc dus vond hij het geen goed moment na veel gezeur dus toch een spiraal genomen en na de verhuizing ben ik er over begonnen en ging hij steeds erom heen draaien etc. nu eindelijk na die tijd een groen licht en ik vroeg hem ook of hij er nu echt achterstond en hij vond ook dat het tijd werd voor een 2de dus zijn we er na lang praten overeengekomen dat we toch weer gingen proberen.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah nou dan zit het wel goed........bijna je eisprong dus veel klussen nu hahahaha

17. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    haha jaaa flink klussen en nou maar hopen dat we snel een dikkebuikenclub worden met zn alle :) dank je wel voor je steun

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

niks te danken hoor......succes verder!

19. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb niet alles gelezen, maar wat maakt het uitnof ze in ronde 2 of 4 zit? Haar wens is al 5 jaar heel sterk dus voor haar gevoel wacht ze al heel lang. Nu heeft ze eindelijk een ja van manlief en natuurlijk kan het dan niet snel geneog gaan! Ik heb twee kids en de jongste is 8 mndn. Ik wil heel graag een derde. Ik ken de opmerkingen wel als: waarom, je hebt twee gezonde kids. Nou en? Ik zou er graag 3 willen. :D ik snap je wel TS!! Houd moed! xxx

20. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik wil je veel succes wensen! Ik snap je gevoel maar soms moet je naar je minderen kijken en niet altijd naar je meerderen. Kijk naar alle positieve dingen, zoals je mooie meid en je cyclus die al helemaal goed op de rit zit. Je bent al een keer zwanger geweest en met zo'n cyclus verwacht ik dat het daar ook goed mee zit. Meid, het komt echt wel! Snap je baalmomenten ook maar probeer die niet te laten overheersen! Nogmaals succes!

Deel Deze Pagina