hoihoi, Het was vandaag voor de eerst keer papadag. Dus papa heeft flesjes gegeven. Het eerste flesje dronk ze niet helemaal op. Dus ik zei tegen hem van je moet hem niet voor de tweede keer opwarmen. Maar hij had het verkeerd begrepen dus de tweede fles direct uit de koeling gegeven. En ze heeft hem helemaal op gedronken - Kan het kwaad als de baby koude melk drinkt?? Ze heeft er overigens geen last van gehad. - En klopt het eigenlijk dat je een flesje niet voor de tweede keer mag opwarmen?
Dat ze die koude melk gedronken heeft geeft niks.. Het kan hoogstens wat raar gesmaakt hebben, omdat ze warm gewend is, maar er zal haar niks van overkomen. Een 2e keer opwarmen mag wel(dacht ik), maar een flesje moet binnen een uur op zijn. Dus na dat uur moet je de rest van de fles weggooien. Het gaat vooral om de tijd die bacterien hebben om te groeien, binnen een uur zit je normaal op veilige waardes.
Hier drinkt ze altijd koude melk als ik er niet ben, nooit problemen mee gehad. Mevrouw is nl nogal ongeduldig.
hier drinkt ze of bij mama of koude melk uit een beker ofzo.. warm moet ze dus echt niet dat hoort bij mama
Prima zelfs, hoe minder bewerkingen hoe beter. Bij elke bewerking gaan er meer antistoffen verloren. Dus gekolfde melk buiten de koelkast bewaard is beter dan gekoelde melk, maar beter dan gekoelde melk die opgewarmd is, maar dat is weer beter dan bevroren melk die ontdooid en daarna opgewarmd is. Wij warmen het wel een tweede keer op, maar officieel 'mag' het niet.
Lijkt me niet goed om nog een keer op te warmen. Koud geven kan wel. Sommige kindjes vinden het niet lekker, maar het kan geen kwaad.