'Vrijwillige' ouderbijdrage hoe hoog is het bij jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg deze week een brief metde vraag of wij zo vriendelijk willen zijn om de vrijwillige ouderbijdrage te betalen. Ouderbijdrage is 20 euro + 25 euro apart voor de schoolreis. Heb van veel ouders begrepen dat zij die 20 euro voor de vrijwillige ouderbijdrage helemaal niet betalen en die kindjes doendus wel mee met alle feesten ondat school ze niet wil buiten sluiten. Vind dat zo scheef. Tuurlijk is het zielig voor het kind als het niet mee zou mogen doen maar toch.

Er word bij ons op school eigenlijk alleenmaar een sinterklaasfeest gevierd (met klein cadeautje) en carnaval (kind krijgt niets alleen optredens enzo) en ze gaat 1x per jaar naar het museum ...dat is toch best veel geld per kind voor zo weinig activiteiten??

Hoeveel betalen jullie per jaar per kind? Is dit inclusief het schoolreisje? Word er veel georganiseerd op school? En betaal je uberhaubt de vrijwillige bijdrage?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb altijd het idee dat veel mensen roepen: oooh neee ga ik niet betalen hoor. Maar ondertussen wordt het echt wel betaald. De mensen die het echt echt niet kunnen betalen, lopen daar niet mee te koop over het algemeen ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #3 tupp, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt: 9 okt 2013
    Bij ons is het zo dat als ouders niet betalen, dat het kind niet mee gaat op schoolreis. Bij Sinterklaas kun je ze niet buitensluiten, dat valt niet uit te leggen. Walgelijk eigenlijk dat ouders daar misbruik van maken. Ouders die het niet kunnen betalen, krijgen dit nl. van Stichting Leergeld.
    Ik weet het bedrag niet precies bij ons. Het zal nu tegen de 50 euro zijn. Van dit bedrag krijgen ze een cadeautje met Sinterklaas + traktatie bij schoentje zetten en op de dag zelf. Vrder traktaties met kerst, carnaval, Pasen en sportdag. De oudervereniging betaalt ook mee aan culturele activiteiten, bijvoorbeeld knutselmaterialen bij een activiteitendag of een toneelvoorstelling tijdens de kinderboekenweek. En we krijgen per klas jaarlijks een bedrag om buitenspeelgoed te vervangen. En ze hebben een keer bijgedragen om nieuwe materialen voor de gymzaal te kopen. (Geen kasten e.d. hoor, dat moet de gemeente doen. Maar wel klein materiaal zoals ballen, pittenzakken e.d.)

Het geld komt dus echt wel ten goede van de leerlingen. En het wordt gebruikt voor de 'krenten in de pap' om het zo maar te zeggen. De dingen die het naar school gaan net even leuker maken.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    45 euro en dat is inclusief alle excursies die ze doen. Vorig jaar kwamen ze net een beetje te kort en toen vroegen ze eenmalig 2 euro toen ze naar de dierentuin gingen.

hier zijn ze wel heel streng, betaal je het niet terwijl je het wel kan missen dan mag je kind dus niet mee doen aan feesten enzo, als je in de positie zit dat je het niet kunt betalen dan kun je iets regelen hier met de gemeente.

5. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Wij betalen 55 EUR per jaar per kind, hierin zit de schoolreis inbegrepen. Bij ons is het geen vrijwillige bijdrage want als je niet betaalt dan mag je kind niet mee op schoolreis en krijgt je kind ook geen kadootje bij Sinterklaas.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    40 geloof ik

7. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Groep 2 15 euro exl schoolreisje

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    40 euro en daar zit ook schoolreis bij in.
    Als je hier niet betaald mag je kind niet mee doen aan de extra dingen, zoals sint, kerstviering, ontbijt op school, schoolreisje enzovoort. Ze doen hier behoorlijk veel extra dingen. En school bied zelfs de mogelijk om de bijdrage in 12 maand te betalen dus 3,10 per maand dus dat is voor bijna iedereen wel te overzien en zo niet kan er altijd overlegt en wordt het kind niet de dupe maar ze zijn wel heel duidelijk erin van zolang papa en of mama kunnen roken en met een smartphone staan kunnen ze ook de bijdrage betalen ;)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    50 euro incl schoolreis.

Ze doen hier wel heel veel en hebben gelukkig heel veel vrijwilligers waardoor veel mogelijk is. Zo is mijn dochter pizza wezen bakken bij een pizzeria bij 1 van de vaders. School heeft zelf een schoolbus en ook leveren we een aantal keer per jaar oude kleding in wat ook weer geld oplevert voor nieuwe speeltoestellen.

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    30 incl. Schoolreis

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier 27,50 en dat is bij de kleuters inclusief schoolreisje (daarna weet ik het niet zeker, volgens mij betaal je dan nog een apart bedrag).

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    20 euro per kind. Dit is Inc 1x per 2 jaar schoolreis. Het is vrijwillig maar als je niet betaald krijg he herinnering en hoop commentaar. Ik betaal altijd wel omdat ik het weinig geld vind voor de uitstapjes die gedaan worden ( bos, bieb, museum, en daarnaast Sinterklaas, carnaval etc) maar ken der wel die het vertikken omdat het vrijwillig is

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    50 euro incl schoolreisje.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij betalen elke maand 75 euro aan de school.
    Dit is voor 2 kinderen.
    Dus dit maal 12 x 75 = 900 euro per jaar.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het luttele bedrag van 31 euro is het hier. Vind het echt een heel laag bedrag. ZE moeten ook allerlei extra dingentjes kopen, schoolreis, sint,pasen,vader/moeder dag spullen alles zit erin.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wat voor school is dit?? :). Speciaal voor gekozen?

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Het is de vrijeschool,
    ja bewust voor gekozen.
    Ze gebruiken daar bio producten,

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zitten ze op een speciale school dan?
    Ik vind dit schrikbarend hoog nl.

Vanaf welke groep gelden de bijdrages? Mijn oudste zit nu in groep 1. Nog niks over gehoord.

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Hier 50 euro incl schoolreis betaal je niet of niet op tijd dan mag je kind niet mee op schoolreis.

20. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

vrije school,
    vanaf dag 1 dat ze op school zitten.

ze kijken naar je inkomen en daar van gaan ze uit hoe hoog je bedrage kan zijn.

Deel Deze Pagina