Relatietherapie al geprobeerd? Verder geen tips, wel ervaring.. Hier zijn we na de verschillende therapieen en veel gesprekken tot de conclusie gekomen dat we beiden niet kunnen/willen veranderen. Dus inmiddels zijn we uit elkaar. We bleven inderdaad alleen maar in die negatieve spiraal hangen. Ik hoop dat het voor jullie niet te laat is. Succes!
dit is echt een gevalletje tijd-voor-een-oppas! Ga eens iets leuks doen samen! Eerst een avondje (bijv. uit eten ofzo) en daarna eens een keer een dagje samen (bijv. naar het strand) en klets lekker bij. Er zit blijkbaar behoorlijk wat irritatie aan beide kanten en de 1e keer dat je er samen op uit gaat zal je hier goed over moeten praten, de 2e "date" kun je weer lekker van elkaar genieten! Dus mijn tip is, ga lekker daten met je man en zorg dat WAT hij zegt, jij dit ook echt serieus neemt en er wat aan probeert te doen, lukt dit niet leg dat dan uit maar laat zien dat je hem serieus neemt. sterkte. Hoop dat je snel weer kunt genieten.
Dat zou ik heel graag willen maar manlief is stronteigenwijs Als ik voorstel uit eten te gaan zegt ie, ach doen we wel een keer. Naar de bios? Ach misschien volgende maand ofzo Gezellig een avondje ergens heen? Waarom? Maar hij gaat wel zelf op stap. Relatietherapie vind ie niet nodig.
En als je hem nou verteld dat jij heul heul erg graag met hem naar *noemt specifieke plek* toe wilt? Omdat hij je man is wil je leuke dingen met hem wilt doen. (BTW; vraag hem niet mee te gaan naar puppy training )
Nou dit weekend is hij toevallig vrij, normaal werkt hij zaterdags ook. En wat gaat ie doen? Terwijl hij weet dat ik dat niet leuk vind...naar een vriend vanavond. Ik zit dus voor de zoveelste keer alleen
Maar jij blijft nu ook in het negatieve hangen. Laat hem lekker dat avondje naar zijn vriend gaan en stel voor zaterdag als gezin iets te doen.
Misschien moet je eens duidelijk zijn, in de zin dat je verteld dat jij het nodig hebt om af en toe eens even man en vrouw te zijn in plaats van pap mama. Maar als hij dat niet wil dat je dan b ang bent elkaar kwijt te raken? tenminste dat is wat ik lees.. Gewoon eerlijk tegen hem zijn
Als je het echt niet meer ziet zitten en je bent echt ongelukkig en je hebt het idee dat je alles heb tgeprobeerd...enz enz Zou dan uit elkaar gaan een optie zijn?? Voor je dochter hoef je echt niet bij elkaar te blijven...dat hebben mijn ouders gedaan en daar zijn we allemaal niet vrolijker van geworden! Sterkte!!
Waarom niet? Gaat in zijn ogen jullie relatie nog goed? Heb je m heel duidelijk uitgelegd dat als de relatie niet verbeterd de relatie uiteindelijk stuk kan gaan?
Tsja, maar dit is niet de eerste keer dat ie dat doet. Nee onze relatie gaat niet goed. Maar hij schuift het wel lekker op mij af allemaal. Altijd zegt ie; als JIJ niet veranderd stoppen we ermee. Maar ik durf te wedden dat menig vrouw al weg was gelopen.
Nee dat snap ik heel goed, wij waren in zo'n zelfde modus (hij wil niks doen met mij of het gezin, maar wel leuke dingen voor zichzelf). Maar als ie het zo stelt, dan zal hij ook niet gaan veranderen en ligt de bal inderdaad bij jou: of jij accepteert het hoe het nu gaat of je stopt er mee. Nu blijf je aan een dood paard trekken.
Dat klopt, ik zit er ook hard over te denken wat ik nu ga doen. Vanochtend begon het alweer, hij was het ergens niet mee eens en zeikt me vervolgens compleet af. Toen ik naar beneden ging vroeg ie, wat ga je nu doen schatje. Pfff, vermoeiend. Voor vanavond heb ik wat leuks geregeld. We gaan naar Gerard Joling. Hij weet dat ik dat hartstikke leuk vind. Het enige wat hij zei was; nou dat moet dan maar!
Nou ik zou als ik jou was hem goed laten voelen dat jij het zo niet trekt en dat het zo niet langer door kan gaan. Ik vermoed dat hij de ernst van de situatie niet inziet. Pak je biezen maar eens, kijk wat hij dan doet