Hoe komen mp verkopers aan hun spullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 078mama, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vraag me nu echt al tijden iets af! Als ik op mp kijk zie ik soms verkopers die bv 50 nieuwe jurkjes van Jottum in de verkoop hebben. De prijzen zijn dan echt onder de 50% korting oid en dan vraag ik me echt af: hoe komen ze daaraan? Kan je dat voor een klein bedrag inkopen of zijn dit nu echt shopaholics? Wie o wie weet hier het antwoord op? :D

2. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Van de vrachtwagen gevallen???

Nep????

Geen idee!

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Of het echt zo is weet ik natuurlijk niet

Maar wij zeggen dan:

Van de vrachtwagen gevallen :D

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

soms van onlineveilingen.nl? Ik had het ook bijna een keer gedaan.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad misschien van veilingen van failliete bedrijven...daar worden de meest bizarre dingen aangeboden.

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Er zitten ook veel (web) winkels op marktplaats hoor.

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

groothandel inkopen! Dat doen er vele. Veel mensen hebben of een eigen bedrijf gehad of werkte bij een bedrijf en hadden daardoor een kvk nummer. Normaal als je met je bedrijf stopt houd dat ook op, maar sommige mensen houden gewoon hun kvk nummer en kunnen dus nog gewoon inkopen doen bij een groothandel.....Ook via veilingsites kan je dingen kopen die komen dan uit een restant van bedrijf of uit een executie verkoop enz enz.....Je kan dus op vele manieren aan partijen komen je moet alleen even weten hoe!

8. tulip

tulip Niet meer actief

als het idd geen webwinkel met link is, dan ga ik er vanuit dat het oplichters zijn. Ik kijk ook altijd bij de andere advertenties van iemand. Zoiets vertrouw ik dus voor geen meter. Er zijn een aantal shopaholics op zp en ook met interesse voor jottum, maar geen van allen heeft er 50. Ik vertrouw dat echt niet.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ik zoiets zie dan denk ik: zal wel allemaal gestolen goed zijn... en dus bied ik er zelf niet op in ieder geval.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Welnee, gewoon opgekocht.
    En er zijn nog tig manieren om goedkoop aan spullen te komen en het daarna weer duurder te verkopen hoor.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik ken een aantal mensen die dit aanbieden en die kopen dus restpartijen van oude collecties vaak op of idd op veilingen van failliete winkels.
    Het is dus lang niet altijd "nep" of oplichting hoor.
    En via MP verkopen is een stuk goedkoper dan een echte webwinkel beginnen

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou, gestolen, 50 jottumjurken? O0k wat gek hoor..

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn schoonzus kocht altijd in de opruiming veel kleren en verkocht dit weer op mp. Ze kocht dan wel kleding, waar ze zeker van was, dat ze die wel kwijt zou raken op mp.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kan idd een opkoper zijn. hoeft niet altijd meteen diefstal te zijn hoor. kan wel natuurlijk.

ik probeer mensen altijd zoveel mogelijk na te trekken. vertrouw ik iets niet, koop ik het niet

15. tulip

tulip Niet meer actief

geef mij eens wat adresjes dan.:D

16. Ik geloof idd ook niet dat het oplichters zijn. Je kunt idd met een kvk nr gewoon bij een groothandel kopen tegen inkoopsprijzen. Vaak bieden ze ook restpartijen aan.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

misschien moeder van veel kinderen (meisjesdrieling)? of veel gekregen van familie?
    mijn schoonzus komt altijd met veel kleding aanzetten van kledingbeurzen. En ook mijn vriendinnen en zussen hebben veel kleertjes aan ons gegeven.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb al heel vaak jottum jurkjes van dat soort mensen gekocht. En ik was juist altijd erg tevreden. Volgens mij kopen deze mensen gewoon een partij in bij een groothandel (ik weet toevallig 1 groothandel waar je voor bijvoorbeeld minimaal 250 euro moet bestellen en dan kan je kopen als je een kvk/btw nummer hebt) en die mensen verkopen het op deze manier door. Niks mis mee hoor. Ze kunnen ook een webwinkel maken maar denk dat ze op deze manier meer klanten trekken.

ik weet niet hoe jou verkoper heet maar met bijvoorbeeld jotummama heb ik heel erg goede ervaringen. Ze heeft ook wel eens wat bij mij gekocht en ze biedt ook tweedehands aan dus ik denk dat ze ook dingen doorverkoopt. Wat ik heb gekocht was trouwens nieuw.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat ik wel erg vreemd vond was dat er een bepaalde jottum jurk (een zwart witte) heel veel op marktplaats stond voor 50 euro terwijl het de huidige collectie was en hij normaal 190 euro kostte. Zelfs in de sale ging ie nog voor 95 euro weg. Heb me toen wel echt afgevraagd hoe dat kon.

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

sssssstttt niet het geheim verklappen:p

Deel Deze Pagina