Pfff...morgen weer gaan werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Lente1986, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Morgen moet ik weer aan het werk (dochter is dan 3 maanden oud) en ik kan nu alleen maar huilen... Ik zie het niet zitten. Het voelt helemaal niet goed om haar achter te laten; ik heb het gevoel dat ik haar in de steek laat... Ook net vandaag een borstvoedingsdip dus dat helpt het ook niet. Rationeel gezien weet ik dat terug gaan werken het juiste is om te doen, zowel voor het financiële aspect als voor mijn eigen mentale gezondheid. Maar toch...
    Gaat dit vreselijke gevoel snel over?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mischien duurt het even, maar het kan ook dat je morgen fluitend van je werk thuis komt..
    Wat ik wel, bij alledrie,heb ervaren, dat het toch ook heel fijn is om even af te stappen van je mama-rol en weer je eigen ik te zijn.
    En het is heeeerlijk om bij thuiskomst dan zo'n klein mensje helemaal blij te zien :))
    Hoe er rekening mee dat ze de eerste tijd waarschijnlijk wat meer (lees vaak s'nachts) bij je wil drinken.Is mama-honger en gaat weer over.
    Heel veel succes
    Het komt goed hoor!! :)

3. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Zoe.
    Ze is de laatste weken (sinds het warme weer) al wat vaker 's nachts aan het drinken en hoewel het slaaptekort soms behoorlijk vermoeiend is, vind ik het (nog) niet zo erg. Tzou ook goed zijn voor mijn productie, dus laat maar komen. :)

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor!
    Moest na 4 maanden ook weer aan het werk.
    Mijn meisje gaat dan 1,5 dag naar kdv (werk 2 dagen en een middag past oma op) Ik ben echt weggehuilt nadat ik ze voor het eerst wegbracht:cool:

Maar alles komt goed! Het wennen duurt even, maar nu loopt alles lekker en ik vind het dan ook wel weer even lekker om 2 dagen te gaan werken. Mijn dochter vind het leuk en doet het prima op het kdv!

Komt allemaal goed, heel begrijpelijk! Succes!

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 2 weken terug aan het werk.
    Ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden, maar dat vast best nog wel mee!

Mijn dochter doet het super goed in de crèche, ze slaapt daar goed, en is altijd vrolijk als ik haar terug op haal.

Ik heb altijd voltijds gewerkt, nu werk ik nog maar 4 dagen.

Ik dacht van te voren ook dat het heel erg vermoeiend zou zijn, onderbroken nachten (mijn dochter slaapt meer nachten niet door dan wel), vroeger opstaan, smorgens mijn dochter klaarmaken en wegbrengen.
    Maar ik vind dat dit allemaal heel goed meevalt.

Ik voelde me in de laatste weken van mijn verlof slechter dan nu (het idee om terug te moeten gaan werken stond me helemaal niet aan)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    En? Hoe ging het vandaag? :)

7. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Op zich viel het wel mee. Ze gaat pas vanaf volgende week naar de crèche; gisteren heeft mijn zus op haar gepast. Toen ik door wou gaan kreeg ze net een huilbui (het was tijd om te gaan slapen, maar kreeg haar niet weggelegd terwijl ze normaal heel vlot in slaap valt) dus dat maakte het extra moeilijk. Het werk zelf was fijn eens ik echt 'vertrokken' was. Helaas sliep ze net toen ik weer thuis kwam... Ik had haar zo graag nog een badje en een knuffel gegeven... Vannacht heel onrustig geweest, was om 4.30u klaarwakker (?? ook nieuw). Vanochtend opnieuw gaan werken en ze heeft heel slecht geslapen. Nu even thuis en over een paar uur ga ik weer werken.
    Ze heeft dus heel haar ritme omgegooid en kan plots moeilijker te slapen gelegd worden, maar ik hoop dat dat maar tijdelijk is. Mogelijks voelt ze dat ik er toch wat zenuwachtig van word ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ja, het is nu opeens wel even wennen natuurlijk, van beide kanten ook.
    Het heeft even tijd nodig maar voor je het weet is het alsof je nooit anders hebt gedaan! Ik merkte hier dat het schema ook een beetje op mijn schema kwam. Ze kregen de laatste voeding rond 21.00, als ik thuiskwam van mijn werk. Dat was toen ze ong 18 weken waren. En dat onrustige s'nachts dat was hier idd ook.
    Gaat ook weer over!

Deel Deze Pagina