Ik ben zwanger en we zijn er dolblij mee. Naar 1,5 jaar bezig geweest te zijn met onze dochter en uit eindelijk medicatie nodig gehad, gingen we er eigenlijk wel van uit dat het nou ook niet "vanzelf" zou gaan. Afspraak stond gepland voor afgelopen maandag bij de fertilitiearts. Die heb ik gelukkig af kunnen bellen omdat ik zwanger bleek te zijn. Had de afgelopen maanden weer getempt en bleek de laatste 2 maanden toch een eisprong te hebben. Wel pas op dag 40 en 23 maar ik had een eisprong. En bij de 2de maand was het dus raak. Maar nou het dillemma, mijn man en ik willen het dit keer iets langer voor ons zelf houden. De vorige keer al meteen gezegt en nou willen we wachten tot zeker de 1e echo. Maar mijn schoonzusje zit ook in de MMM en die komt vanavond hier eten. Nou gaat ze waarschijnlijk vragen hoe het afgelopen maandag bij de gyn was. Tegen de rest hebben we gezegt dat de afspraak was verzet en dat we nog bericht krijgen voor een nieuwe datum. Maar ik wil niet tegen haar liegen. Kan me heel goed inkomen dat het later hard op haar dak kan vallen. Maar....... ze brieft alles meteen door aan de moeder en dat wil ik dus niet. Dus wat moet ik doen?? Haar ook tijdelijk voorliegen of het haar en haar man wel vertellen?? Ik weet het zo niet!
Als jullie het echt voor je wilt houden, dan doe je dat toch! Een leugentje om bestwil kan in dit geval prima vind ik.
Ik zou het ook voor me houden, en pas als je het zelf wilt vertellen het ook aan haar vertellen. Misschien haar dan wel als eerste. Als ze het echt niet voor zich kan houden, dan is het niet anders.
Gewoon zeggen dat de afspraak niet door is gegaan en verzet gaat worden. Dat je de nieuwe datum nog gaat krijgen. Dan lieg je niet helemaal en kan je het vertellen wanneer het jou uitkomt.