Vandaag heb ik wederom een paar uur aan de ctg gezeten. De baby was erg bewegelijk en ik heb continue harde buiken. De baarmoedermond is wel lang, precies zoals het moet zijn. Dat was een geruststelling voor de gyn omdat hij echt dacht dat ik zou bevallen. Mijn vraag; wat doe ik tegen die harde buiken? Want uiteindelijk hebben ze mij naar huis laten gaan. Wel heb ik te horen gekregen van mijn placenta gedeeltelijk voor de uitgang ligt. Kan dat hiermee te maken hebben? Twee weken geleden lag het nog in de buurt, maar in plaats van naar boven te gaan, komt het juist beneden. What to do?
Hebben ze verder niks over de placenta gezegd behalve dat ie laag ligt? Want dat is toch best 'gevaarlijk' dacht ik? Ik heb er niet zoveel verstand van hoor...
Alleen dat ik bij bloeding en veel vocht verlies direct contact moet opnemen. Verder gaan ze bij 32 weken nog een keer kijken. Alleen hebben ze wel al gezegd dat de kans heel klein is dat hij mee schuift naar boven. Omdat het juist meer naar beneden gaat.
Ik zat met 28 weken ook aan de ctg... Gelukkig namen de krampen en harde buiken af (ze waren regelmatig) en was mijn baarmoedermond ook nog lang. Aan mijn was het advies rust. Gestopt met werken en rustig aan thuis hielp enorm. Ik weet niet of de plaats van de placenta dit kan veroorzaken. Wat hebben ze jou geadviseerd?
Ik ben al een tijdje gestopt met werken en veel konden ze niet adviseren. Zelfs paracetamol helpt niet en dat hadden ze ook al aangegeven. Goed liggen en rusten is denk ik inderdaad het enige wat we kunnen doen...
Oke das best pittig.. Want dan zal je echt onwijs rustig aan moeten doen toch? En als ze denken dat ie waarschijnlijk niet naar boven schuift, dan krijg je vrijwel zeker een keizersnede toch?
Hier ook een placenta voor de uitgang. Dinsdag wordt mijn kind gehaald. Ik heb geen bloedingen gehad. Harde buiken wel maar dit ligt eigenlijk altijd aan reëel inspanning. Rustig aan dus. Oja, je kindje kan niet indalen en dat geeft wel een beetje meer beweging in je baarmoeder en daarmee wat meer kans op irritatie en dus harde buiken. Maar dat is met 28 weken nog niet aan de orde
Je hoeft niet rustig aan te doen zolang je geen bloedingen krijgt. En met een placenta voor de uitgang is het zeker een keizersnee
Vraagje ook hier laag liggende placenta aan de voorkant en veel harde buiken kindje gaat verder goed maar mijn vraag was de echoscopiste zegt dat de placenta nog na boven kan gaan en zo niet krijg ik een keizersnede maar wat is de kans dat de placenta omhoog ga? En die harde buiken duid dat niet op een vroegtijdige bevalling? Want voor 24 weken mogen ze geen weeremmers geven liet k mij vandaag vertellen in het ziekenhuis !?!?!?!
Ik weet niet wat de percentage is dat je placenta weer omhoog gaat. Ik krijg om de 2 weken een echo en daardoor hebben we het goed kunnen volgen. Ipv naar boven is het bij mij juist naar beneden gezakt. Die harde buiken geven niet aan dat je vroeg zal bevallen. Er zijn heel veel vrouwen die met rust etc zelfs tot 42 weken zwanger zijn gebleven.
Oke raar dat ik pas weer over 12 weken die echo krijg want wat zijn de consequenties nu voor jou omdat die meerzakt? Groetjes
Ik zal goed in de gaten moeten houden of ik meer dan normaal vocht verlies of bloed. Als dat het geval is, meteen naar het zkh. Verder weet ik dan ook niet echt wat de procedure is. Vind t allemaal maar erg spannend. Dinsdag krijg ik weer een echo. Dan 30 weken, ben benieuwd of de placenta meer gezakt is.
Ja joh wat eengezeik allemaal hier ook zo hoop dat alles goed ga heb wel alles gekocht voor de kleine man. Hij is beweeglijk. Had 2 weken trug vocht verlies best veel liep er zo uit toen na het ziekenhuis gereden dachtten ze dat het mij vruchtwater was maar gelukkig niet. Verder als tie niet omhoog is word het een keizersnede