HNW; "het nieuwe werken"

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Riannev, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind deze maand ga ik weer aan het werk.
    En ja ik weet het; je werkgever is verplicht je tijd en een ruimte beschikbaar te stellen om te kunnen kolven. Die tijd krijg ik wel. Maar nu de volgende uitdaging...: ik werk namelijk volgens HNW ofwel; het nieuwe werken. En dit betekent dat we geen kantoor meer hebben, geen vaste werkplek maar onderweg zijn, bij de cliënt thuis werken of overal en nergens uithangen.
    Meer het "ambulante werken" zeg maar.

Meer mensen die ervaring hebben met de combinatie kolven en HNW?

2. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mijn vorige werkgever had ook niemand een kantoor, conform Het Nieuwe Werken idd.

De dames die moesten kolven gebruikten een kleine vergaderruimte (waar de gordijnen van dicht konden) en plakte dan een A4'tje op de deur: niet storen, ben aan het kolven (oid). Zij reserveerden deze ruimten ruim weken vooruit bij het office management die de planning van de ruimten deden.

Dit werd altijd gerespecteerd, ging nooit fout. En er werkt daar 60 man op dezelfde werkvloer.

3. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Oh ja ik werk ook volgens deze wijze en zorg dat ik altijd een handdoek oid bij me heb om me af te dekken. Mijn kolf gaat op batterijen en ik heb een koeltas met element voor de melk. Ik kolf net zo makkelijk in de auto maakt mij niets uit. Ik reken gewoon ruim mijn afspraken in en ga dan ergens op een parkeerplaats rustig zitten en filmpjes kijken van mijn baby:D

En als ik op kantoor ben hebben we wel een kolfruimte beschikbaar.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    TS,een vriendinnetje van mij in een soortgelijke situatie,heeft deze week een gesprek op haar werk over hoe en wat en evt oplossing. Ze gaat over 5 weken weer aan de slag.
    Heb je het al met je leidinggevende besproken? Niet even vluchtig maar echt to the point? Ook al is er niets beschikbaar,hij/zij moet wel samen met jou tot een oplossing komen!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Juist bij HNW zouden er ruimten moeten zijn voor afzondering, stilte werken etc. Hier moeten toch afspraken over gemaakt kunnen worden dat je deze gebruikt om te kolven? (tenminste als er geen betere ruimte voor handen is?)
    Leg het voor aan je leidinggevende.. die mag het oplossen, het is tenslotte een recht.

6. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eh ja maar vergaderruimtes hebben we dus ook niet meer :)

Ja mijn leidinggevende komt volgende week vrijdag hier thuis om o.a. dit te bespreken. Hij weet dat ik moet kolven straks en hij weet ook dat hij het moet oplossen maar ben bang dat ik ook op mijn auto uit kom en dat vind ik best naar eigenlijk. Ik heb een kolf met zo'n buisje waar zo'n 50ml in kan dus elke keer buisje afkoppelen en in een fles legen. Op zich prima en goed te doen maar in de auto...???

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Kolven in de auto lijkt me ook geen pretje.

Ben je steeds ver van huis? Anders kan het een optie zijn om effe naar huis te rijden om te kolven. Of een andere vaste plek, waar je een rustige ruimte kunt gebruiken. (bij fam of vrienden). En anders zou ik gaan kijken voor een andere kolf, die je wel op een wat groter flesje kunt aansluiten. 2e hands of huur moet er toch wel wat mogelijk zijn neem ik aan.

En anders zou ik

Wij hebben ook het nieuwe werken, maar wel gewoon op kantoor. En daar is een prima kolfruimte aanwezig. Heb er tijdens de zwangerschap zelfs al regelmatig gezeten om mijn 15 minuutjes rust tussendoor te kunnen pakken.

8. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik doe dan niet aan HNW maar ben account manager en dus heel de dag onderweg. Als ik in de buurt ben ga ik mijn dochter voeden maar verder kolf ik in de auto.. Bellen met thuis, filmpjes aan, radio aan, half bedekt, nee ideaal is het niet nee. Maar liever dat dan half op een invalidetoilet of bezemkast bij een klant...
    Nu het koud is staat mn melk gewoon in de koffer bak in een tasje..
    Kan je wel vertellen dat mijn werkgever heeft gezegd dat het mijn recht is maar dat ze er niet blij mee zijn... Jammer dan, nog meer motivatie om er tot 9 maanden mee door te gaan;)

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    +1 :)

Deel Deze Pagina