Bah, die nachtdiensten... wat heb ik er een hekel aan. Helaas hoort het toch bij werken in de zorg! Meer 'lotgenoten'? Mijn dochter wordt vaak wakker 's nachts de laatste tijd (eenkennigheids fase) en daarom zijn de nachtdiensten nu nog vervelender... Gelukkig heb ik er nu maar 2!
Geen ervaring, maar wil je een hart onder de riem steken. Hier is het ook altijd mama mama.. Nu mijn vriend regelmatig dopdagen heeft (geen werk op zijn werk en dus een dagje stempelen), begint mijn zoontje eindelijk meer naar papa te vragen. "Yonah papa helpen. Yonah ook werken" zo schattig, maar het voelt ook tweestrijdig. Goed dat ik eindelijk terug kam koken, zonder een kleine aan mijn been. Maar helaas mis ik dan ook mama mama Veel sterkte.. Helaas zijn er 2 oplossingen: doorbijten en erin vertrouwen dat het goed komt, of eens praten met je leidinggevende dat je geen of minder nachtdiensten wilt doen. Succes
Helaas is geen nachtdiensten geen optie... was al blij dat ik ze rim een jaar niet hoefde te werken ivm zwangerschap + ontzwangeren. Gelukkig zijn de nachten goed gegaan, een keer wakker geworden.
Hier ook af en toe nachtdiensten....bahbahbah. Het is dat het niet anders kan maar liever niet. Fijn dat het goed is gegaan thuis!
Tja ik heb het gewoon gedaan en papa moest er dan eventueel uit. Hetzelfde met weekenden en avonden dan doet hij het ook zelf. Hier misschien daardoor nooit hele extreme voorkeuren gehad. Ze weet niet beter en er is geen keus. Bij een vriendin mag papa het kind dan niet naar bed brengen. Dus doet zij het. Hier heeft ze dan pech of papa of niet en hetzelfde geldt voor mij als ik alleen met ze ben. Ik heb bij voorkeur nachtdienst op vrij-za-zo dan slaap ik op zolder en hoor ik niks en de dag dat ik er dan uit kom gaan de meiden wel naar het kinderdagverblijf en de rest heerlijk vrij!
hier meestal slaapdiensten, die regelmatig onverwacht op wakende diensten uitlopen. beide vind ik niet prettig. en zou willen dat ik er vanaf kon, maar helaas. Ook hier is zoon wat eenkennig, omdat is sowieso 3 avonden in de week werk doet papa hier altijd het avond ritueel..... ik heb mijzelf voorgenomen om deze tijden te werken tot zoon naar school gaat, daarna zou het nml inhouden dat ik hem regelmatig (1-2 keer in de week) meer als 30 uur achter elkaar niet zou zien....
Ik werk vrijwel elke week 2 of 3 nachten. Ik vind het juist wel fijn. Op alle spitsmomenten ( ochtend/avond) ben ik thuis, ik kan zelf de kinderen in bed stoppen. Als ik 's ochtends thuis kom ontbijt ik met ze. Ml brengt dan de kleintjes naar het kdv, ik breng de oudste naar school en ga daarna slapen. Bovendien vind ik de ORT heel fijn