Ik heb de afgelopen week voor het eerst na de bevalling (6 maanden geleden) een menstruatie gehad. Onttrekkingsbloeding van de pil. Zoals verwacht verliep deze heviger dan normaal. Dat duurde vier dagen, toen hield het plots op. Nu, anderhalve dag later, begint het opeens weer! Is dat normaal? Dit heb ik nog nooit meegemaakt, en als ik erop google kom ik vooral dingen over de overgang tegen... Niet echt wat ik wil tegenkomen, en bovendien zijn er nu natuurlijk ook nog ontzwangerhormonen en dergelijke, dus je kan er ook niets van zeggen. Heeft iemand hier ook wel eens zo'n tweedelige menstruatie meegemaakt? De menstruatie kwam wel overigens gewoon op de verwachte dag.
ja hoor, heb ik ook weleens gehad en ik ben niet bepaald in de overgang. geen idee hoe het komt, maar heel vreemd is het niet iig.
vlgs mijn ha was het omdat je lijf zich nog niet helemaal schikt naar de pil zeg maar. je eigen hormoonhuishouding heeft nog een eigen wil. ik weet niet of ik het goed uitleg, maar zo heb ik het begrepen.
Ik heb het weleens gehad voordat ik zwanger werd en ik gebruikte niet de pil. Die tweedelige menstruatie deed mijn lichaam dus helemaal zelf. En ook ik ben nog laaaang niet in de overgang... Dus het komt wel vaker voor.