respect voor jou! Wat ik ook doe is mijn gedachte hierover overdenken. Hoezo geen tijd voor mezelf MET de kinderen? Waarom is het knuffelen met mijn kindjes, knutselen, tv kijken geen tijd voor mezelf? Daar geniet je toch ook van? Tuurlijk wil ik ook weleens helemaal alleen iets doen maar verder zeg ik "count your blessings". Doe ik zelf ook en dat helpt me even relativeren als het super druk is hier om me heen. Als mijn zoon als een wervelwind door het huis gaat denk ik, hij is gezond en hij zit lekker in zijn vel. Als mijn dochter een huiluurtje heeft en ze is eindelijk stil kijk ik naar haar mooie koppie en denk ik, wat wil ik nog meer.
Ik had nog een paar dagen van kdv tegoed. Ruben is vandaag naar de overblijf op school. Jonathan zit een extra dagje op kdv. En ik? Even helemaal niets! Vanmorgen naar de sportschool geweest en even de sint kado's uitgesoorteerd en ingepakt. Net lekker broodjes in de oven gedaan. Straks eventjes op mijn gemak de slaapkamer kast uitsorteren. Om half 4 Ruben uit school halen en saampies gezellig het bos in. Daarna Jonathan halen. En vanavond bij de buurvrouw eten. Staat daar nog een voetenbadje op het menu. En dan kan ik er weer even tegenaan. Niet steeds op de klok kijken of het bedtijd is of dat er een opgehaald moet worden. Of dat ze op tijd een broodje binnen krijgen en weer terug naar school moet en dan dat gestress want de slaaptijden komen nog steeds niet overheen met de schooltijden. Maar ik moet bekennen, ik ga de laatste tijd ook steeds later van mijn werk weer naar huis, even bij kletsen met collega's en ontspannen ipv meteen aan tafel schuiven en dat eeuwige gedoe van eet eens door bladiebla.... Af en toe een dagje/ochtendje voor jezelf moet je echt inplannen hoor! Vroeger zag ik de buurvrouw weleens lopen, kids op kdv en zij leuke dingen doen. Echt raar vond ik dat! Nu begrijp ik haar volkomen, whahahaha! Zo af en toe moet je echt even aan jezelf denken.