Pfff, nou ja zeg

Discussion in 'De lounge' started by Biccy, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb sinds voor pasen last van mijn pols, ik kan hem zo goed als niet gebruiken, vooral mijn duim niet. Naar de ha toen geweest, die stuurde me naar de ehbo want die dacht dat er iets gebroken was. Foto's waren prima, maar ik moest na een week terug komen voor nieuwe fotos. Week later terug, niks gebroken, zijn de pezen, (stak ook een bult uit, zag er echt niet uit) en naar de fysio. 2x bij de fysio geweest, maar die kon me niet helpen, die had het nog nooit zo erg gezien, dus ik moest maar naar de orthopeed. Nou duurt dat meestal vrij lang (laatste keer dat ik naar de orthopeed moest, was de wachttijd 2 jaar). Dus ik ging terug naar mijn ha voor pijnmedicatie.

Vervanger van mijn eigen ha, die dacht heel slim dat een 7 daagse kuur met steroids wel zou helpen. Kuur mee, en ik heb het thuis heel strak ingetaped voor versteviging en dat hielp. Kuur klaar, tape eraf en wat uitstak was weg, maar de pijn is er nog. Wonder boven wonder vorige week een telefoontje, dat er plek was bij de orthopeed, dus ik kon gisteren terecht.

Nou wilde de assistent gelijk opereren, maar daar was hij het niet mee eens, hij vond het beter om eerst een steroid injectie te geven binnenkort. Okee prima.

Maar wat zegt dat ei, 'Ik heb zoiets ook een keer gehad, maar omdat IK een man ben, heb ik zelf ingetaped en dat hielp'.

Wat nou, omdat IK een man ben. Ik antwoordde dan ook dat IK het ook zelf had ingetaped, maar dat ik nog steeds mijn pols niet kan gebruiken en ik heb mijn rechter hand toch echt wel nodig.

Eikel. :x

En dat zit me dus dwars, zo'n opmerking. Alsof wij vrouwen allemaal watjes zijn ofzo. Ik loop er al heel lang mee en heb zelf genoeg gedoktert, dacht dat het wel tijd was voor een beetje hulp. De brief naar mijn ha werd ingesproken waar ik bij zat, waarin hij duidelijk verteld wat het probleem is en dat hij het duidelijk kan zien en voelen. Waarom dan zo'n domme opmerking?

Ik voel me gewoon ontzettend beledigd eigenlijk hahaha

Mijn man vind dat ik het moet loslaten, maar das makkelijk praten, voor een vent!

Nee, zou die arts wel eens willen zien als ie' griep ofzo heeft, dikke kans dat het een watje is dan hoor. :p

Zo, dat ben ik even kwijt :D

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Balen van je pols zeg! Wat een gedoe...

Wat betreft die arts... een lesje communicatieve vaardigheden kan geen kwaad ;)
    Tja... zoveel dommigheid kun je alleen maar naast je neerleggen, het is de moeite niet waard om je er druk over te maken ;)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha, sukkel. :p En het is zo jammer dat je op zo'n moment niet zegt wat je denkt en hem dus vraagt waarom hij zo'n opmerking maakt (zou ik ook niet aan denken hoor ;)).

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Wat een lompe harry zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n opmerking je dwars zit.
    Ik kan me nog opwinden over het feit dat mijn mannelijke! gyn bij de nacontrole (zoontje bevallen met vacuumpomp ivm wegvallen hartslag zoontje) zei: oh, maar de volgende keer kan je het vast WEL helemaal zelf. Mijn trotse gevoel van de bevalling verdween toen echt als sneeuw voor de zon..

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    ja nou inderdaad, normaal heb ik mijn bekkie wel mee, maar ik was een beetje perplex denk ik. Thuis bedacht ik me dat ik had moeten vragen of beledigen bij het consult hoorde of niet :cool:

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Nou ja zeg, wat een eikel!

7. Dana

Dana Niet meer actief

waarop mijn antwoord zou zijn "mag ik een vrouwelijke orthopeed? ik voel me dan gemakkelijker" :p

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik zei tegen mijn man dat als ik terug moet komen voor mijn injectie, ik de arts maar moet vragen of hij wel denkt dat ik het aankan...ben tenslotte maar een vrouw.

Maar volgens mijn man is het geen goed idee als ik ruzie zoek met de arts die me, als de injectie niet helpt, nog moet opereren haha

9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    :D Wat een kneus, joh,en thuis zeker de rol van 'het vrouwtje' aangenomen?;)

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Denk het ja, zit gewoon thuis onder de plak ofzo :D

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Was het niet een heeeeeel fout slechtgetimed grapje? ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zoiets serieus bedoelt!

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zou je dat voorafgaand aan een injectie wel vragen? Achteraf lijkt me handiger om een opmerking te maken, dan kan ie ook niet meer gemeen prikken :p

13. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Laten we het maar hopen, anders is ie' wel heel sneu. :cool:
    Maar dan nog komt de feminist in mij naar boven die dat niet grappig vind haha

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Nou inderdaad, ik zeg maar niks, behalve als hij weer zo'n stom 'grapje' maakt.
    Gelukkig ben ik niet bang voor naalden, anders had ik zeker weer een opmerking kunnen verwachten haha :D

Share This Page