Pfff, nu dit weer! Verplicht een maand rust!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elin26, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hoi allemaal,

Hoewel ik hier niet heel vaak schrijf, (ben een actieve lezer :D )moet ik nu toch even van mij afschrijven! Ik heb inmiddels 3 iui behandelingen achter de rug, waarvan de laatste is afgebroken door medicijnen, omdat er te veel eitjes zaten. Dit was de vorige x al een hele domper, maar ik had mij weer helemaal opgeladen voor een nieuwe poging. Kon niet wachten om ongi te worden en afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zover, ik kon eindelijk bellen voor de uitgangsecho. Ik verheugde mij er zelfs weer op om weer te gaan spuiten, wie had dat ooit gedacht, yes ik mag weer spuiten. Maar goed ik ga liever door dan dat ik stil sta! Dus een afspraak gemaakt voor woensdag, zit er een cyste in mijn eierstok! Tis toch niet te geloven! Ik kreeg de keus om een maand rust te nemen, wat ik dus helemaal niet wil, ik vond de vorige x eigenlijk al een beetje een rust maand i.v.m. het afbreken van de cyclus of ik kon kiezen voor bloedprikken en als de waardes dan goed waren, zouden we alsnog gaan starten, maar dan zou ik wel een heel onrustige cyclus krijgen met veel bloedprikken en echo's om die cyste in de gaten te houden en dan was het nog de vraag aan welke kant het eitje zou komen. Als dat aan dezelfde kant als de cyste komt, dan zou het alsnog afgebroken worden. Dus ik kies om te laten bloed prikken. Ik kon vanmorgen bellen voor de uitslag en deze was dus niet goed. Dus werd mij geadviseerd om een maand rust te nemen. Ik heb dus helemaal geen keus. Moet nu een maand verplicht aan de pil :(
    Tjongejonge, wat verschrikkelijk dubbel allemaal. Heb het even helemaal gehad. Als ik "geluk" heb word ik eind nov. ongesteld en kan dan aan poging 4 beginnen. Dan moet dit wel allemaal voor 20 dec. plaats vinden, anders heb ik pech, want de afdeling gaat twee weken dicht eind dec. Dus dat kan betekenen dat we dan weer een maand moeten wachten.
    Grrr. kan hier zo slecht tegen! Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat ik het even van mij af getypt heb. Alvast bedankt voor het lezen ;)

Liefs, Elin.

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Elin26, begrijp absoluut wat je bedoelt.
    Je richt je ergens op en leeft er naartoe en dan komt er iets tussen.

Hopelijk vind je snel het geduld en de rust en een maand is zo om...
    Ik ben nu ook in afwachting van het startgesprek en dan denk ik: grrrr kan het niet eerder?
    Maar er zit niets anders op dan te wachten, wachten, wachten...

Succes!

3. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    Hoi Elin

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje ... We zijn bezig met de derde IUI en tijdens de fm op cd 12 heeft de gyn een cyste ontdekt. Vandaag moet ik terug (cd 14) om te kijken hoe de cyste evolueert ... Dit zal ook een maandje verplichte rust worden vrees ik ...

Sterkte!

Groetjes
    Mirza

4. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Elin,

Wat vervelend zeg allemaal. Het wachten is al zo zwaar en nu moet je ook nog eens verplicht rust nemen.
    Sterkte meid en succes met je volgende IUI.

Liefs Maaike

5. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes! Tja wachten is niet onze sterkste kant vrees ik. Pfff, vind dat zo frustrerend om stil te staan. Maar goed, ik moet (net zoals iedereen hier) maar gewoon geduld hebben. Ik wil jullie ook allemaal veel succes wensen! En voor Mirza; hoe is het afgelopen vandaag?

Liefs Elin.

6. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    hoi elin

inderdaad - niets frusterender dan stil te moeten staan ... :x
    ook hier dus inderdaad geen IUI deze maand. de cyste was maar liefst 1 cm gegroeid op 2 dagen tijd. de gyn heeft me progesteron voorgeschreven. ik moet dit 14 dagen nemen om de cyste te laten krimpen en ongesteld te worden. binnen twee weken krijg ik opnieuw een echo om te zien of dat gevaarte al wat gekrompen is :rolleyes: . als dat het geval is mag ik in de nieuwe cyclus opnieuw clomid nemen.

veel succes! laat je iets weten als je meer weet?

mirza

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey Mirza,

Tjeetje zeg wat balen! Zitten ze bij jullie niet twee weken dicht in december? Hier gaan zo ook nog twee weken dicht, zodat ik misschien de volgende cyclus ook mis. Ik hoop voor jou dat de cyste de volgende x weg is en dat je dan weer kan beginnen. Hou jij mij ook op de hoogte? Ik moet nog wel even, ben nu eerst verplicht een maand aan de pil!
    Succes met wachten!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Heel begrijpelijk, dat wachten is toch wel het ergste wat er is als je eenmaal in de MMM zit. En maar geduld hebben en geduld, het is gewoon zo oneerlijk!
    sterkte en ik hoop dat je toch niet zolang hoeft te wachten!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    elke dag is een dag te veel, als je zwanger wilt worden.
    na 5 mislukte clomid rondes, moest ik ook 2 maanden verplichte rust nemen. Uiteindelijk heb ik dat tot 6 weken volgehouden en toen wilde ik door. Er zat een vakantie van osn tussendoor gepland, dus die rust heeft me goed gedaan.
    Maar wachten is nooit leuk, je voelt je zo machteloos, omdat je weet dat het spontaan toch niet zal lukken!
    Net alsof elke wip een vergeefse is. Ik vond te ook erg moeilijk om de lol van het klussen "zonder doel" in te blijven zien!

Hou vol he, en anders voor jezelf op komen. Toen ik zei dat ik 2 maanden rust echt niet zag zitten ,zei ie, als jij het aankan, beginnen we eerder met spuiten!

10. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    hoi elin

hoe gaat het met jou? ben je ondertussen verlost van de cyste?

mirza

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Haaai dames,

Interessant om deze topic te lezen :D :D :D

Bij mij werd ook een cyste ontdekt toen wij met onze 1e IUI wilden beginnen. Helaas ging dat niet door omdat we een maand moesten wachten.. Na een maand wachten zat die cyste er nog steeds. En mocht alsnog spuiten gelukkig. Die cyste van mij is constant hetzelfde gebleven en hij zit er nog steeds! We zijn nu met de 2e IUI begonnen..

12. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey dames,

Yep, de cyste is weg! Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met de 4e iui. Aanstaande dinsdag moet ik er weer heen voor een follikelmeting. De eerste x dat ik bij de fertiliteitsarts was, had ik ook een cyste en die is toen ook vanzelf weggegaan. Ik baalde ontzettend dat ik een maand verplicht aan de pil moest, maar nu achteraf denk ik dat het wel even goed is geweest voor mij lichamelijk. Even tot rust komen. En hoe is het met jullie?

13. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    hoi elin

wat een goed nieuws!ook mijn cyste was zo goed als verdwenen na die twee weken.
    ik mocht direct beginnen met clomid in de nieuwe cyclus en gisteren heb ik op dag 10 mn derde IUI gehad. afwachten dus :d

mirza

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Haihai,

Ow, wat kan ik me goed voorstellen dat je hier ontzettend van baalt! En dat die cyste die roet in het eten gooit. Echt ontzettend shit, hoor.

Ik wilde je wel het volgende idee aan de hand doen. Misschien heb je er wat aan:
    Ik moet ook hormonen spuiten (Puregon voor de stimulatie en Ovitrelle voor de eisprong) en deze maand is me teveel voorgeschreven. Ik had dus 4 eitjes i.p.v. de geplande 2. Ik was er dus ook tamelijk van ondersteboven toen de arts zei dat ze de IUI dan afbreken en dat we ook absoluut niet onbeschermd mochten vrijen, omdat de kans op een meerling veel te groot is. Ik heb voorgesteld om een punctie te doen van het overschot en tegen alle verwachtingen in ging het ziekenhuis akkoord. Afgelopen maandag is er (op ons verzoek) 1 eitje weggehaald en is er IUI gedaan voor de resterende 3.
    Als je (lichte!) overstimulatie hebt, kan je dat dus voorstellen want het kan gewoon wel (in Ziekenhuis Rijnstate te Arnhem in elk geval wel).

Hopelijk heb je er wat aan!

Veel succes met wachten meid. Ik kan me echt enorm voorstellen dat dat echt is om gek van te worden.

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    super dat de cyste nu weg is
    is de pil niet voor niks geweest ;)
    heel veel succes met de iui meid

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hel vervelend wij zijn nu na mk ook weer aan het wachten en helaas zit het aankomende maand er ook niet in denk ik
    Mn ei zal vallen tussen kerst en oud en nieuw en dan is de poli dicht
    Toxh raar want er zijn genoeg mensen met een cyste die wel gewoon IUI krijgen

Deel Deze Pagina