Bas is sinds gisteren heel erg verkouden. Zijn snot roggelt gewoon in zijn neus. We halen het wel steeds weg, maar na een 10 min (of soms minder) is het er alweer. Echt heel zielig. Hij moet ook veel hoesten, omdat het slijm van zijn neus naar zijn keel gaat. Hij heeft gelukkig verder geen koorts, maar is wel uit zijn doen. Hij drinkt zijn flesjes ook niet helemaal leeg en spuugt weer wat meer. Mijn man was vorige week verkouden en ik nu ook sinds gisteren. Gaat lekker hier haha. Kan het ook zijn dat dit een combi is met een sprongetje? Bij Bas dus het sprongetje van 8 weken aangezien hij 4 weken te vroeg geboren is. Ik hoop dat het snel over is, want ik vind het wel heel zielig voor hem.
dat hij minder drinkt en meer spuugt kan ook door de verkoudheid komen. als je zelf niet lekker bent eet je ook minder. anders zijn borstje en ruggetje in smeren met luuf
zou geen vicks doen bij je baby. luuf is speciaal voor baby's. is er geen albert heijn bij je in de buurt, die verkopen het ook.
Hoi Linda, Ik vind Bas toch wel erg jong om zo verkouden te zijn. Heb je al contact met je huisarts opgenomen. Noëlle werd op diezelfde leeftijd ook grieperig en is uit voorzorg toen meteen opgenomen in het ziekenhuis en kreeg via het infuus antibiotica toegediend. Uiteindelijk werd ze niet eens zo ziek als dat jij nu over Bas verteld, maar ze nemen tegenwoordig geen enkel risico met zulke jonge kindjes. Noëlle had er echter wel koorts bij, maar over het algemeen nemen ze kindjes die ziek zijn en dus jonger dan 3 maanden zijn op in het ziekenhuis omdat ze op die leeftijd toch wel erg kwetsbaar zijn. Zeker als hij ook nog te vroeg geboren is, zou ik wel even contact opnemen met je huisarts of de huisartsenpost. Ik zou geen risico's met zo'n kleintje nemen en houdt in elk geval zijn temperatuur goed in de gaten. Sterkte ermee en ik hoop dat hij snel opknapt. Frieda
esmee was ook 3mnd toen ze erg verkouden was. ze lag in dr wipstoel in bed te slapen zodat ze wat meer rechter opzat. dagje goed met luuf te hebben gesmeerd werd het al stukken beter.
Linde is ook al neusverkouden geweest. Heb luuf op de hydrofiel onder haar hoofdje gesmeerd en met zoutoplossing gesprayd voor de nacht. Iemand wees mij nog op Zwitsal badgel met eucalyptus. Misschien nog een idee? Een slaapje lang heb ik een halve ui onder haar bedje gehad, maar dat vonden we geen succes... :sick:
Hoi, ik spray hier met een zoutoplossing van Otrivin, (al schijn je hem ook zelf te kunnen maken). Helpt goed om het neusje vrij te houden, ik doe het bij verkoudheid in ieder geval voor de voeding aan, als ik merk dat haar neusje erg vol zit en ze weinig adem krijgt... Verder temp in de gaten houden, plasluiers idem dito en dan loopt het over het algemeen wel los. Pas als ie niet meer drinkt, alles eruit gooit, z'n temp erg hoog wordt of hij erg suffig wordt, is er wat loos. Maar de huisartsenpost kun je altijd ff bellen natuurlijk. Ik ken dat slechte drinken dus ook van verkouden of ziek zijn hier, (al een aantal malen, dit weekend voor het eerst echt een flinke buikgriep met enorm spugen... zijn we dus even voor bij de huisartsenpost geweest gisteravond). Maar als het gelijk met een sprongetje gebeurt, zal het nog iets heftiger zijn...
Ik zou toch oppassen met luuf! Mn zoontje krijgt er uitslag door! eff contact met de huisarts opnemen, is maar kleine moeite toch!
Ons zoontje was meteen al erg verkouden, volgens de huisarts kon het geen kwaad, was alleen zielig. Alleen was hij een paar weken geleden weer heel erg verkouden, maar toen had hij ook koorts en was hij benauwd, toen ben ik wel naar de huisarts gegaan en heeft hij een pufje gekregen om beter te ademen. Opzich hoef je niet naar de dokter, alleen als hij koorts heeft of de verkoudheid langer dan een week aanhoudt, maar als je je er niet lekker bij voelt gewoon gaan!
Ik zou zowiezo het hoofdeinde van het bedje / wiegje omhoog doen; niet iets onder t matras leggen,maar onder de poten; dan kan t slijm makkelijker weg. En idd luuf gebruiken; geen vaporub.
Ik heb vanmorgen toch maar even de dokter gebeld omdat het nog steeds niet over is bij Bas en hij het al sinds zaterdag heeft. De dokter heeft een afspraak voor morgenvroeg ingepland. Mocht het beter gaan kan ik deze nog afzeggen. Dat was beter als er morgen moeilijk tusen te komen. Ik hoop dat het snel beter gaat. Vanmorgen al onder de douche gestoomt. Merk dan wel dat er meer snot komt. Dus het gaat denk ik wel losser zitten.