Harde buiken en vroeggeboorte verband

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1979, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Het is al wel duidelijk denk ik... Maar ik vraag me af of er een verband zit tussen heel veel harde buiken hebben en vroeggeboorte.

Ik loop de hele dag met harde buiken, die niet schadelijk zijn op zich, want ze doen niet zeer. Toch vraag ik het me af.

Mijn moeder had het twee keer, en twee keer is ze (te) vroeg bevallen (34 weken en 37 weken).
    Ik kan er geen duidelijkheid over vinden.

Bij mijn dochtertje had ik helemaal niet veel harde buiken, alleen af en toe. En zij is geboren met 40,4 weken.

Wat is jullie ervaring hiermee?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier loop ik al vanaf week 24 25 met harde buiken... en nu nog steeds ze zijn bij mij nu wel pijnlijk maar zover ik bij de verlos en gyn ben geweest zit er voor mij geen vroege geboorte in....
    Maar dat licht niet alleen aan je harde buiken als jou baarmoederwand dun is is de kans dat het vroeg geboren word groter dan als je een dikke baarmoederwand heb ik heb namelijk een dikke dus ik kan er al op rekenen dat ik de 40 weken haal,....

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ze zeggen niet voor niets dat als je teveel harde buiken heb je rust moet nemen.
    Ik denk dat teveel harde buiken een bevalling op kan wekken en dat zou heel g9oed te vroeg kunnen zijn.

Ik had ze bij de oudste niet en die is met 39+5 geboren.
    Nu heb ik ze af en toe maar zit nog geen bevalling aan te komen ben ik bang.

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Vanaf week 19 heb ik erg snel last van harde buiken. Soms voel ik ze niet en soms voelt het erg vervelend. Mijn verloskundige vertelde me dat sommige vrouwen er nu eenmaal eerder last van krijgen dan andere. Ik krijg ze nl al als ik bv sta te koken, of bij opstaan en dan maar even rust nemen...
    Ik was ook bang dat de bevalling hierdoor eerder zou komen, maar het ziet er nu nog naar uit dat hij nog even op zich laat wachten :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het eigenlijk niet weten.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het niets hoeft te zeggen. Bij beide kreeg ik al flinke harde buiken met ongeveer 20 weken, vooral als ik even te snel wilde lopen (en op het eind was 'te snel lopen' alles wat sneller ging dan een slakkengangetje). Maar ook zomaar kon ik ze krijgen.
    En beide kinderen zijn pas in de 41e week geboren.

6. samantha1985

dan zou ik nu allang bevallen moeten zijn namelijk... ik heb van de 24 uur per dag zo 20 uur last van harde buiken... Zolang jij alleen harde buiken heb is het goed en gaat er niets geboren worden pas met weeen erbij dat en dan bedoel ik echte weeen en oefen weeen...

weet dit namelijk van me verlos omdat ik er zelf heel erg veel last van heb en dit heel goed in de gate moet houden...

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook veel last van harde buiken gehad, maar over de 41 weken pas bevallen.. Ook nu weer veel last, maar verwacht de 41 wel weer aan te tikken netals de vorige twee zwangerschappen.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb ook heel veel last van harde buiken en wordt soms ook wakker met krampen in mijn oner buik.
    Ik mag van de vk niet meer gaan werken en moet mijn rust nemen.
    Ze zegt dat je lichaam aangeeft rustiger te doen en aangezien dit mijn 2de kindje wordt schijnt je lichaam te weten wat hij moet doen.
    Dus dan heb ik kans op vroegtijdige weeën en dan krijg je helemaal bedrust.
    Ze wil het risico niet nemen dus ik ben gestopt met werken...helaas..maar ons kindje gaat nu echt voor.
    Had er zelf ook al geen goed gevoel over.

9. samantha1985

idd mel kindje gaat voor je werk...

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Volgens mij heeft het er niet heel veel mee te maken, bij de tweeling heb ik er nooit geen last van gehad en toch zijn ze gebotren met 32 weken.
    Nu heb ik ze al vanaf week 14, heb ook een dubbele vlies gevuld met bloed in de baarmoeder en dat kan een vroeggeboorte opwekken, maar als je je rustig houdt en de harde buiken doen geen pijn is er weinig aan de hand, althans dat zegt mijn gyn.........
    Wel is het zo dat harde buiken wel een teken zijn dat je het wat rustiger aan moet doen.

Deel Deze Pagina