Wat is dat eigenlijk? Vandaag had ik een ctg en inwendig onderzoek om te kijken of mijn baarmoeder al rijp is of niet. Ik zou ingeleid worden op a.s. dinsdag. Ben altijd bang voor het toucheren maar dat hoort erbij natuurlijk en de gyn was zo lief, ze deed het heel voorzichtig totdat zij met haar vinger een ronde beweging maakte in mijn vagina, wauw dat deed een beetje pijn. Ik ben benieuwd of dat het strippen was? Ik was vergeten om te vragen. Het bleek dat ik al 2cm ontsluiting heb en ze zei dat er is kans dat ik een spontane weeen kan krijgen.
Dat zou goed strippen kunnen zijn. Was wel netjes geweest als ze dat gezegd had wat ze had gedaan. Bij mij werd wel netjes gevraagd of ik gestript wilde worden. Wilde ik wel, maar heeft tot 3x toe niks gedaan helaas.
Ja idd, alhoewel achteraf vond ik het niet zo erg maar mijn man zei misschien zei ze niets omdat ik meteen zou weigeren. Maar dus ik vraag me dan nog steeds af, was dat nou strippen? Toen ze dat deed, zei ze sorry sorry tegen mij. Als ik haar weer zie, ga ik vragen haha.
Zoals je het uitlegt klinkt het als strippen. Wel gek dat ze dat niet even verteld. Dat maakt ze met haar vinger de vliezen los en dat doet auw ja
Als ik spontane weeen krijg voor dinsdag, mag ik mijn vk bellen. Anders gaat de gyn mij inleiden. Ik vraag me af of de gyn altijd zo werkt. Ik wil graag een ervaring hebben met bevalling die begeleid wordt door een vk. Ze weten al mijn wensen. Ik ben bang voor een knip (vanwege de ontsteking na mijn eerste bevalling) maar totale ruptuur is nog enger. Bij de eerste bevalling had ik al persdrang bij 9cm ontsluiting en de gyn zei meteen ok ik moet je knippen maar toen wist ik niet of ik was bezig met puffen dat ik iets kon zeggen of weigeren of had ik de tijd om dat te weigeren.
En wel/niet knippen hangt vd situatie af. Ik niet geknipt maar wel een totaal rup. Maar maak je niet bang,ik heb het ook overleefd en zou het zo nog 10x doen..
Je schrijft dat ze een ronde beweging maakte. Ik ben gestript maar de gyn was hier behoorlijk lang mee bezig, maakte hierbij dus meerdere bewegingen. Het was behoorlijk pijnlijk, en hij zei wel als het niet gaat stop ik, maar ik hield maar in gedachten een bevalling gaat vast nog veel meer pijn doen.....
Ik had een gevoel als ik geen auw riep, ging ze gewoon door. Vandaag heb ik vaak krampen, weet niet echt wat dit betekent. Maar echte weeen heb ik niet.